5 Август, 2024 12:00 3 473 8

Tesla губи китайския пазар: BYD се продава пет пъти по-добре

  • електромобили-
  • китай

Сегментът на електрически автомобили и хибриди расте, но за сметка на новите марки

Tesla губи китайския пазар: BYD се продава пет пъти по-добре - 1

Tesla губи китайския пазар: BYD се продава пет пъти по-добре. Li Auto публикува седмична статистика за продажбите на вътрешния пазар въз основа на регистрационни данни от застрахователни компании. През тридесетата седмица (W30, от 22 до 28 юли), китайската NEV категория (включва чисто електрически превозни средства, plug-in PHEV и серийни EREV хибриди) е доминирана от BYD с резултат от 70 600 единици. Tesla е втора, но далеч назад с 13 500 единици.

В края на юли продажбите на всички китайски марки "електрически превозни средства" се увеличават, с изключение на Leapmotor и Deepal, подкрепени от Stellantis. По отношение на относителния ръст Xiaomi е начело (+160%), но в абсолютни числа са продадени 3 900 автомобила за седмица, което съответства на 10-то място. Volkswagen е на девето място (4 300), Leapmotor е на осмо място (4 700), Nio е на седмо място (5 400), а GAC Aion е на шесто място (7 200). Zeekr е едва единадесета.

Топ 5 включва гигантите: бюджетната марка Wuling затваря списъка (9 900), AITO (10 500) е на четвърто място, а челната тройка се заема от Li Auto (12 800), Tesla (13 500) и BYD (70 600). Не е трудно да се изчисли, че само BYD заема повече от една трета от пазара на NEV (213 хиляди единици през седмица 30), оставяйки конкурентите да се борят за второто място. В сравнение с миналата година делът на електрифицираните превозни средства се е увеличил с 35%, докато делът на моделите, работещи само с гориво, е намалял с 24%.

Статистиката, публикувана от Li Auto, не взема предвид леките търговски превозни средства и превозните средства с водород. Общо 446 хиляди леки автомобила са продадени в Китай през последната седмица на юли, което е с 4% по-малко от миналата година.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пфу

    8 11 Отговор
    И двете марки са боклуци. Едната е по-скъпа
  • 2 Летописец

    21 5 Отговор
    За съжаление данъчният протекционизъм не спаси Сащ от японските автомобили ,сега няма да ги спаси и от китайските .
  • 3 Госあ

    7 5 Отговор
    ганяка да се качва на тротинетка или да оди пеш ! Социалния му рейтинг клони към 0 ! 😂

    Коментиран от #6

  • 4 Анонимен

    14 4 Отговор
    Тесла умре.
  • 5 не съм хейтър

    7 5 Отговор
    ама Тесла си го заслужиха. Модел С беше як преди 10 години, сега с нищо не впечатлява. Другите модели са още по зле. Дадоха си технологиите на Китай и сега ще правят като вятъра. Преди джендърите ги купуваха, ама мъск и това прецака. Сега не знам кой ще си купи.
  • 6 Прав си

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Госあ":

    Културата ти е нула .

    Коментиран от #8

  • 7 Охотник

    5 0 Отговор
    Все по-смело, и все по-бързо. Китайското автомобилостроене се налага, на световният пазар. Да видим, дали ще караме достъпни автомобили? Или фалитите на добре познатите марки, ще са новото начало.
  • 8 Госあ

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Прав си":

    истината боли нали?