19 Юли, 2017 14:53 23 757 34

Mercedes-Benz изтегля 3 милиона дизелови автомобили

  • mercedes-benz-
  • мерцедес-
  • daimler-
  • автомобили-
  • коли-
  • емисии-
  • термопрозорец

Немският автомобилен концерн Daimler иска да изтегли три милиона дизелови коли от пазара, за да намали вредното отделяне на азотни оксиди

Mercedes-Benz изтегля 3 милиона дизелови автомобили - 1
Снимка : БТА / АП

Във връзка с намаляването на отделянето на вредни вещества от дизеловите си мотори Mercedes-Benz планира да модифицира 3 милиона от превозните си средства в Европа, съобщи информационното издание „Шпигел“. По данни на концерна става дума за почти всички автомобили със стандарт за емисии на изгорели газове Euro 5 и Euro 6.

Сервизната акция ще струва около 220 милиона евро и се очаква да започне идната седмица. Подобрението, което се изразява в надграждане на софтуера, ще бъде безплатно за собствениците на автомобилите и ще отнема около един час.

Чак преди няколко дена от Daimler решиха да се защитят от упреците, че са създали нелегален софтуер, който крие реалните стойности на отделените вредни емисии. Възможно е над един милион автомобили Mercedes-Benz да са програмирани с манипулиращ софтуер , съобщи миналата седмица доклад на „Зюддойче Цайтунг“. Прокуратурата в Германия се е самосезирала и събира доказателства за евентуална измама с отделянето на вредни вещества.

От Daimler винаги са подчертавали, че спазват законите. Съмнението в този случай, както и при другите обвинени автопроизводители, е свързано с така наречения „термопрозорец“ - температурния диапазон, в който азотните оксиди се филтрират най-ефикасно.

Подобно на другите големи немски концерни в индустрията, от Daimler са постигнали съгласие с КБА (немската служба за МПС-та) да изтеглят доброволно определени превозни средства и да им инсталират нужния софтуер. Броят на подобрените досега автомобили, възлизащ на 270 000, ще се увеличи през следващите месеци на 3 милиона.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Eee

    25 65 Отговор
    Мерседес-пълен боклук.

    Коментиран от #9

  • 2 бай Киро

    18 12 Отговор
    Дайте нещо лошо за БМВ това не е интересно.

    Коментиран от #5, #8, #12

  • 3 Язе

    35 12 Отговор
    Das auto.Лъжа след лъжа.
  • 4 Петко

    32 11 Отговор
    Страшни гадове са тия от Даймлер, не ги е срам. Тука 80% от колите пушат на кюмбе с премахнати всевъзможни филтърни системи. Другите пушат от старост, защото са на над 20 години, ама претендираме да сме еко и био. Прошляци

    Коментиран от #6, #7

  • 5 Еее

    6 18 Отговор

    До коментар #2 от "бай Киро":

    За БМВ -то немога да кажа същото.

    Коментиран от #34

  • 6 гост

    40 5 Отговор

    До коментар #4 от "Петко":

    Никой не претендира, дори изтърбушените дизели се множат и не разбирам защо хората с лека ръка се снабдяват и кормят всякакви пречиствателни системи. Те са дори горди, че са изрязали всичко възможно, което може да им направи проблем. Това е висша форма на идиотизъм. Тези системи са, за да намалят отровите, а българите се гордеят, че ги увеличават. Макар и да караш колата, на следващия ден покрай теб и детето ти ще минат 100 такива коли и ще си инхалирате канцерогените. Защо българите, на фона на интеграцията в ЕС, остават толкова плиткоумни относно здраве, норми, закони и изисквания. И най-вече какво е морално и етично и какво не. Всяка една кола на газ се кара само заради парите, същото е и за дизелите - само разхода е водещ, което означава, че няма мислъл по-висока от парите.
  • 7 гост

    21 6 Отговор

    До коментар #4 от "Петко":

    Никой не претендира, дори изтърбушените дизели се множат и не разбирам защо хората с лека ръка се снабдяват и кормят всякакви пречиствателни системи. Те са дори горди, че са изрязали всичко възможно, което може да им направи проблем. Това е висша форма на идиотизъм. Тези системи са, за да намалят отровите, а българите се гордеят, че ги увеличават. Макар и да караш колата, на следващия ден покрай теб и детето ти ще минат 100 такива коли и ще си инхалирате канцерогените. Защо българите, на фона на интеграцията в ЕС, остават толкова плиткоумни относно здраве, норми, закони и изисквания. И най-вече какво е морално и етично и какво не. Всяка една кола на газ се кара само заради парите, същото е и за дизелите - само разхода е водещ, което означава, че няма мислъл по-висока от парите.
  • 8 Петко

    14 33 Отговор

    До коментар #2 от "бай Киро":

    BMW са ясни, дизелите им са топ.
    Коментирайте нещо за японските кошове, как не могат да направят дизел да покрива Евро 6 нормата и ги махнаха от дилърската мрежа.
    Последния Авенсис се произвежда вече с дизелов двигател от BMW 135KW

    Коментиран от #16, #19, #31

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 112

    19 25 Отговор
    Немската индустрия един читав дизел не може да направи. Пълен смях.

    Коментиран от #18

  • 11 Пазарен Либерализатор

    30 2 Отговор
    Планетата рано или късно ще ни го върне. Прахоляка от изтърканите гуми къде отива според вас? Микро частици каучук и гума...
  • 12 Наш пенчо

    9 6 Отговор

    До коментар #2 от "бай Киро":

    забранете да се произвежда дизел Пишете само глупости9
  • 13 незнайко

    18 7 Отговор
    3 000 000 това е нечувано и невиждано за МЕРЦЕДЕС ! Вече са като всички останали фирми без ПРИВИЛЕГИИ !!! Мерцедес не е това което беше !

    Коментиран от #14

  • 14 Shmeker

    12 1 Отговор

    До коментар #13 от "незнайко":

    Става въпрос за ъпдейт на софтуера. В бъдеще ще се ъпдейтват като лаптопа ти през интернет. Ама за сега тия манипулации на тия модели са ръчни на място.

    Коментиран от #17

  • 15 Jack Bauer

    18 2 Отговор
    То пък с този ъпдейт на софтуера направи свеж планински въздух ще излиза от ауспуха. Автомобила ще стане "по-спънат", няма да има добра динамика и от там по-плавното каране определено от софтуера ще намали с 0.1% вредните емисии. Голяма работа.
  • 16 гост

    22 6 Отговор

    До коментар #8 от "Петко":

    ''BMW са ясни, дизелите им са топ''
    топ са да, да късат вериги са №1..............и новия собственик после реве като лъв ;)

    Коментиран от #30

  • 17 незнайко

    7 8 Отговор

    До коментар #14 от "Shmeker":

    Ъпдейт на софтуера, защо не е направен в завода ? Може би защото емисиите нямя как да се изпарят със СОФТУЕР ! А сравнението с лаптоп е смешно !
  • 18 113

    12 6 Отговор

    До коментар #10 от "112":

    Защото френската и японската индустрия са направили дизели за чудо и приказ! Ужаст!
  • 19 КАТ

    3 13 Отговор

    До коментар #8 от "Петко":

    ХА ХА ХА ЯПОНСКИ КОШ РАЗБИРАЧО СУБАРО Е СУПЕР НЯМА БМВ И МЕРЦЕДЕС
  • 20 Jack Ballard

    14 6 Отговор
    Вече правят от мухата слон. Утре очаквам да прочета, че дизеловия двигател е виновен за световния глад, макар че без него няма комбайни, трактори, камиони, микробуси и т.н. Дизелът бил замърсявал околната среда повече от бензина - дрън-дрън! Стига да е изправен, дизелът отделя значително по-малко CO2 от бензинките, който е парников газ, т.е. е по-пригоден за изпълняване на парижките договорености от последно време. Но азотните оксиди NOX били убивали хора - дрън-дрън, колко от нас си отиват точно от белодробни проблеми и колко от тези белодробни проблеми не са следствие от тютюнопушене?! Хората ако спрат да пушат, да пият като руски оксиженисти и да се тъпчат с junk food няма да си отиват преждевременно. Чакайте намаляването на NOX-емисиите на дизелите с 2 микрограма/км да реши проблемите на човечеството. Спрямо 1990 година автомобилите отделят над 20 пъти по-малко емисии, но тъпоглавите псевдо-природозащитници и лесбийките от грийнпийс пак не са доволни.

    Коментиран от #33

  • 21 Vasik Atanasova

    3 19 Отговор
    САМО АУДИ
    ЗА ИСТИНСКИ МЪЖЕ

    Коментиран от #22

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Гутлака

    4 7 Отговор
    Мерджан и нищо друго!!!
  • 25 Гутлака

    5 10 Отговор
    Мерджан и нищо друго!!!
  • 26 Гутлака

    5 6 Отговор
    Мечо си е Мечо!!!2
  • 27 гост

    10 0 Отговор
    Стига писахте глупости ей- какво махане на дизела, на бензина на незнам си какво. После на какво ще караме- аааа на ток, да ама за тоз ток трябват централи, централи и пак централи. Във Франция има около 60 атомни електроцентрали, като забранят дизела ще трябва да направят още толкова за да има достатъчно електричество и за колите и за домакинствата. А тези централи не правят замърсяване нали, отгоре от комините излизат теменужки. Я стига- а нас глупаците ни накараха да спрем реакторите си и сега да плащаме по 30ст ток... имаме 2 а във Франция имат 60, ама там не е опасно нали.

    Коментиран от #28

  • 28 знайчев

    9 0 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    прав си
    ако продължаваме да лижем г.зовете на европейците скоро ще сме толкова зле че не само циганите ще ровят по кофите а всички заедно ...
  • 29 Бай Иван

    5 2 Отговор
    От немците може светът само да се учи
  • 30 guest

    6 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    И при сваляне на двигателя от колата за смяна на вериги, се оказва, че и зъбното колело на коляновия вал е за смяна. То, обаче е неразделна част от коляновия вал и се налага клетия собственик да се сдобие и с нов колянов вал.
  • 31 Сузикито

    8 1 Отговор

    До коментар #8 от "Петко":

    Японците не могат да покрият Евро 6,защото не могат да лъжат като швабите..
  • 32 CLS 320 CDI

    1 3 Отговор
    Винаги мечо:))))))
  • 33 stukar

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Jack Ballard":

    100% съгласен! Извинявам се за спам-а, но изключително грамотно обяснено! И да не забравяме, че сега ние, европейците, смазани от данъци, изисквания и забрани, преоткриваме колелото, метрото и междуградските автобус и влакове, а повечето (население) в Китай, Индия и Африка сега откриват автомобила. И "вервайте" всичко което се е провалило на "Евро- нам к'во си" отива там- при другите, дето за никв'о "Евро" не са конструирани... По- полека с тия дръзки мерки, "че ше почнат да ни избиват чувиите" от забрани, а "ма"галята" в целия свят да правят каквото си искат!
  • 34 stukar

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Еее":

    В интервюто със служителите от американската служба (университетска комисия ли, там каквото беше! - простете за небрежността ), "открили" манипулациите на ФВ, те споделят, че при изследването "учудващо БМВ покриват всички изисквания, а дори са с по- ниски показатели на вредни емисии". Ако те лъжат, и това е заговор срещу любимеца на Гошо- VAG, то и аз лъжа.