24 Юли, 2017 11:25 4 058 24

Жалби срещу VAG, Daimler и BMW?

  • daimler-
  • bmw-
  • audi-
  • vw-
  • жалби-
  • германия

Удари ли часът на жалбите срещу VW, Daimler, BMW, Audi и Porsche?

Жалби срещу VAG, Daimler и BMW? - 1
Снимка : БТА / АП

След упреците за картелни споразумения за цени, технологии и доставчици между водещите немски автопроизводители, те ще трябва да се изправят срещу вълна от жалби, съобщава вестник „Ханделсблат“. Според председателя на немската Комисия за защита на потребителите Клаус Мюллер става дума за десетки хиляди дела, в които собственици ще изискват обезщетения за прекалено високата сума, която са заплатили за автомобилите заради нелегалните договорки между концерните.

Мюллер е коментирал и твърдението на немското информационно издание „Шпиегел“, че от VW и Daimler са дали показания пред Комисията за защита на конкуренцията в Германия. В тях било описано как години наред мениджъри от Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen и Porsche са се споразумявали за новите си модели, цените им и доставчиците си. Тема на нелегалните им разговори бил и контролът на емисиите на дизеловите мотори, твърди „Шпиегел“.

Европейската комисия и Комисията за защита на конкуренцията в Германия трябват да проверят дали автопроизводителите са нарушили забраната за картел. Евентуалните санкции биха били в размер на милиарди. В момента представителите на автомобилния бранш, които досега мълчаха, са подставени под напрежение заради аферата с прекомерното високите емисии на азотни окиси от дизеловите им мотори.

От Комисията за защита на потребителите в Германия призовават да бъде приет закон, позволяващ на засегнатите от скандала да се явят заедно пред съда, а не индивидуално. Според председателя на институцията Клаус Мюллер това трябва да бъде една от първите задачи на бъдещето правителство, което ще бъде избрано през септември.

Еврокомисарят Вера Юрова също настоява за увеличаване на правата на потребителите. Тя иска да се въведе възможността за подаването на общи жалби от цяла Европа. „По този начин европейските потребители ще могат да координират заедно исканията си и да обединяват силите си“, сподели еврокомисарят. Според Юрова правото на общи жалби ще улесни съдебната система и ще върне изгубеното доверие в нея.

Германският министър на транспорта Александър Добриндт, министър-председателят на провинция Бавария Хорст Зеехофър и министърът на икономиката Бригете Цюпрас настояват за максимално бързо изясняване на картелния казус.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ИЪЗ

    23 8 Отговор
    ха и каква стана тя , къде отиде немския премиум !
  • 2 RAV4

    19 11 Отговор
    Удари часът да се съвземат хората – VAG, Даймлер и BMW трябва да се присъединят към другите марки, които да изучаваме в часовете по история.
  • 3 Lexus

    25 15 Отговор
    Аз си карам "луксозната тойота" и ми дреме на дарбата между краката честно казано. До 50 км/ч съм на ток и гори 0 а като падне батерията се зарежда с каране. 3.6 на 100 как ви звучи? За 220 конски сили. Може "дан вари" кът бееемве ама не му е това целта, целта е да се слееш с пътия и да усетиш удоволствието от шофирането и финно изработените материали.. целта е да усетиш света на Лексус!
  • 4 ХАХА

    15 7 Отговор
    Ситорен плуриел, на който му тече вода от покрива ми се вижда по съвестна кола от тия. Карал съм бмв мерцедес както и аудита, и си останах със доброто старо цитронче.. има чар в него!

    Коментиран от #5

  • 5 RAV4

    19 3 Отговор

    До коментар #4 от "ХАХА":

    Борчето срещу немците? Възможно е, те беемве сдадоха багажа. Щом вече и френските коли ги надминаха, значи корейките направо са БОГ.

    Айде време е всички перничани да скачат на соната с газова уредба.

    Коментиран от #6

  • 6 ХАХА

    13 2 Отговор

    До коментар #5 от "RAV4":

    Абе по принцип не обичам да давам мнения защото ми харесва повече нещо ама да ти кажа ли с пластмасите които почнаха да вкарват си си прав :D

    Коментиран от #7

  • 7 RAV4

    19 8 Отговор

    До коментар #6 от "ХАХА":

    Ауф видерзеен, боклуци немски.
  • 8 ......

    17 3 Отговор
    Дойчовците взеха да кашлят яко...и още ше кашлят...
  • 9 Антон

    17 6 Отговор
    Много малко коментари,що тъй?

    Може би немските фенове са тръгнали към швабия да протестират за скъпите цени и трошливите им аутота.Водача е: Ярослав Станчев с неговото Ауди което е направено изцяло от екзотични метали и няма пластмаси като в нашите автомобили японски,корейски,френски,италянски.
    Искането трябва да е ясно,да си намалят цените и по-честото влизане в сервизите.Швабите показаха на своите фенове за пореден път колко безмозачни хора им копуват колите.Така е,то на тъпанари ако не им вземеш парите та на кои друг.Колкото повече им взимаш по-готино им става,друго е кът'спреш на светофара и хората да ги гледат че карат печки за по 100бона а в същност те струват 70.

    Коментиран от #10, #15

  • 10 Lexus

    12 6 Отговор

    До коментар #9 от "Антон":

    Мълчат от срам.
  • 11 Антон

    19 6 Отговор
    Швабите имат добри и здрави коли но това беше до 1995г.Сега има доста други по-добри от тях.1.Японци 2.Корейци 3.Франсета.Още в гаранция им се разпърдяват колите на швабите и си цуцкат от тъпанарите.

    Коментиран от #24

  • 12 Антон

    11 2 Отговор
    Аз ако съм дал 100 бона за няква немска л..нярка и знам,че е 300к.с. и ме отзове производителя и ми с-пи колата с 20-25к.с. Ще си хвана адвокат и хем ще им е върна и ще ги осъдя да ми върнат повече от 100-те бона.Като копуваш кола двете най-важни неща са колко коня е и разхода, е има и още куп неща за които гледа човек но те са по индивидуални и всеки ги възприема по различен начин.Един вид потребителя е прецакан броял е 100бона за машина която,ще започне да работи различно.Швабите и те станаха бандити.
  • 13 Mercedes-Benz

    2 14 Отговор
    Бабичката стяга редиците и рекетира концерните, все пак избори идват, който не дава пара, ще яде дървото, както тука в България тая схема е много популярна!
  • 14 Лексус

    11 2 Отговор
    Ами доста взе да намирисва работата около швабите. Издънка след издънка. И следва скандал след скандал. Или си правят нескопосан PR или здраво са я окъсали. Не е само при мене ама и при хора, които познавам, е, че стабилност и здравина вече не са отнасят за немското трио. Хората писнаха от ремонти, връщания в сервиза за това, за онова. Направо яко кърпене на уж новата колица, ако някой съумее да си вземе нова. Аз поне знам, че като си взема нов Лексус, както и направих, моята грижа е само гориво гуми и течност за чистачки. Вече 80000 км изминати БЕЗ АБСОЛЮТНО НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ! И без неща от сорта, докато в в гаранция, нищо няма да й се случи. Факт, че на чисто нови мерджани беемваци и онези олимпийците, редовно влизаха в сервиз за гаранционен дефект. Не мерси
  • 15 ЧАУ

    0 6 Отговор

    До коментар #9 от "Антон":

    Нали тези "100 бона" не си им ги дал ти? И защо да не си вземеш "печка"?
  • 16 Баварец

    4 8 Отговор
    Завиждате, а завиждайте! Не мога да забравя Де Ниро с коментара за Лексус..... А вие си чешете устите с дарбата м/у ногите
  • 17 Мършата

    1 19 Отговор
    Беемве е нещо повече от кола ! Това е моят национален герой, моето достойнство, чест и гордост! Някви шушлеци не могат да ми го отнемат! Да бягат щото газим! И преди съм ги газил и ся пак ше ги газим!

    Коментиран от #18

  • 18 НЛО

    14 1 Отговор

    До коментар #17 от "Мършата":

    Какво повече от кола е - НЛО? Засекретени военни кораби? Кораб-майка? Инопланетарна машина на времето ли е кво? Жалка и ограничена история, името ти казва много за предимно какви хора си купуват такива коли... :)
  • 19 Алфа Ромео

    11 0 Отговор
    Отдавна се чудя що немските премиуми и ВАГ-ове струват такива големи пари след като очевидно това което предлагат не си струва сумата която плащаш. БМВ и Мерцедес струват по два чувала пари и дават 2-3 години гаранция, КИА струва драстично по-малко и дава 7години гаранция, някак си странно ми се струва.....

    Коментиран от #20, #21

  • 20 propov

    1 3 Отговор

    До коментар #19 от "Алфа Ромео":

    Цената на премиум марките си има ясно обяснение. Вложените материали и инженерна мисъл са на различни нива. Имам 20 годишно БМВ. Возил съм хора с нови, 3 и 5 годишни ширпотреба коли и почти всеки казва " Мале как върви, нищо не тропа и скърца, как вози, колко е тихо, климатика веднага се усеща....

    Коментиран от #22

  • 21 propov

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "Алфа Ромео":

    А Киа карах служебна. На няколко месеца, пък дрънчеше като тенджера. Скапана пластмаса, скапано замислена и скапано сглобена...
  • 22 Язе

    6 1 Отговор

    До коментар #20 от "propov":

    Вярваш ли си?Поредния който ми хвали 20 годишен кош.Ма нали немско брееее.Те ти немско.Хората му казват,че е напълнил джоба на палячовците с завишени цени а той...доволен.

    Коментиран от #23

  • 23 656

    0 2 Отговор

    До коментар #22 от "Язе":

    Да истината е че старите са по добри, особено аз дето мразя наблъсканата електроника в колите и после да се чудиш какво се е прецакало. Асистенти ще ми слагат за малоумни шофьори и какви ли не изгъзици...е затова няма да се разделя с моята цедка W202 C200 бензин от 1996 год. защото никога не е чувала за сервиз и си ме кефи понеже си е като нова (запазена). Даже не ме и блазнят новите коли.
  • 24 ккк

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Антон":

    И американски ! Европейското поделение на Форд подпомага всячески развитието на моделната гама за тези -тукашните пазари.

    Те се произвеждат тук- в много европейски страни вкл. Германия / но знаите, че и това няма да е вечно, едни от най модерните им заводи са в Русия/, но всичко е по американски патент.

    Трябва да Ви кажа, че цена/ качество* в глобален аспект и то не "пластмасово" качество, а истинско качество идва с някои от моделите на Форд.

    Дори японските коли нямат подобно съотношение, по мое мнение. В някой аспекти са по-качествени, в други по бързи, и т. н. и т. н. но съотношение цена/качество, мисля, че Форд са безспорни фаворити. После някой Японски производители.

    /*тук включвам в "качество" : ниво на оборудване, качество на материалите, дизайн, екологичност, икономичност, дълговечност, настройки и дизайн- спрямо цена за аналогичен автомобил./