След упреците за картелни споразумения за цени, технологии и доставчици между водещите немски автопроизводители, те ще трябва да се изправят срещу вълна от жалби, съобщава вестник „Ханделсблат“. Според председателя на немската Комисия за защита на потребителите Клаус Мюллер става дума за десетки хиляди дела, в които собственици ще изискват обезщетения за прекалено високата сума, която са заплатили за автомобилите заради нелегалните договорки между концерните.
Мюллер е коментирал и твърдението на немското информационно издание „Шпиегел“, че от VW и Daimler са дали показания пред Комисията за защита на конкуренцията в Германия. В тях било описано как години наред мениджъри от Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen и Porsche са се споразумявали за новите си модели, цените им и доставчиците си. Тема на нелегалните им разговори бил и контролът на емисиите на дизеловите мотори, твърди „Шпиегел“.
Европейската комисия и Комисията за защита на конкуренцията в Германия трябват да проверят дали автопроизводителите са нарушили забраната за картел. Евентуалните санкции биха били в размер на милиарди. В момента представителите на автомобилния бранш, които досега мълчаха, са подставени под напрежение заради аферата с прекомерното високите емисии на азотни окиси от дизеловите им мотори.
От Комисията за защита на потребителите в Германия призовават да бъде приет закон, позволяващ на засегнатите от скандала да се явят заедно пред съда, а не индивидуално. Според председателя на институцията Клаус Мюллер това трябва да бъде една от първите задачи на бъдещето правителство, което ще бъде избрано през септември.
Еврокомисарят Вера Юрова също настоява за увеличаване на правата на потребителите. Тя иска да се въведе възможността за подаването на общи жалби от цяла Европа. „По този начин европейските потребители ще могат да координират заедно исканията си и да обединяват силите си“, сподели еврокомисарят. Според Юрова правото на общи жалби ще улесни съдебната система и ще върне изгубеното доверие в нея.
Германският министър на транспорта Александър Добриндт, министър-председателят на провинция Бавария Хорст Зеехофър и министърът на икономиката Бригете Цюпрас настояват за максимално бързо изясняване на картелния казус.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ИЪЗ
13:21 24.07.2017
2 RAV4
14:21 24.07.2017
3 Lexus
14:23 24.07.2017
4 ХАХА
Коментиран от #5
14:25 24.07.2017
5 RAV4
До коментар #4 от "ХАХА":
Борчето срещу немците? Възможно е, те беемве сдадоха багажа. Щом вече и френските коли ги надминаха, значи корейките направо са БОГ.Айде време е всички перничани да скачат на соната с газова уредба.
Коментиран от #6
14:27 24.07.2017
6 ХАХА
До коментар #5 от "RAV4":
Абе по принцип не обичам да давам мнения защото ми харесва повече нещо ама да ти кажа ли с пластмасите които почнаха да вкарват си си прав :DКоментиран от #7
14:28 24.07.2017
7 RAV4
До коментар #6 от "ХАХА":
Ауф видерзеен, боклуци немски.14:29 24.07.2017
8 ......
14:49 24.07.2017
9 Антон
Може би немските фенове са тръгнали към швабия да протестират за скъпите цени и трошливите им аутота.Водача е: Ярослав Станчев с неговото Ауди което е направено изцяло от екзотични метали и няма пластмаси като в нашите автомобили японски,корейски,френски,италянски.
Искането трябва да е ясно,да си намалят цените и по-честото влизане в сервизите.Швабите показаха на своите фенове за пореден път колко безмозачни хора им копуват колите.Така е,то на тъпанари ако не им вземеш парите та на кои друг.Колкото повече им взимаш по-готино им става,друго е кът'спреш на светофара и хората да ги гледат че карат печки за по 100бона а в същност те струват 70.
Коментиран от #10, #15
15:36 24.07.2017
10 Lexus
До коментар #9 от "Антон":
Мълчат от срам.15:47 24.07.2017
11 Антон
Коментиран от #24
15:47 24.07.2017
12 Антон
16:29 24.07.2017
13 Mercedes-Benz
16:57 24.07.2017
14 Лексус
19:28 24.07.2017
15 ЧАУ
До коментар #9 от "Антон":
Нали тези "100 бона" не си им ги дал ти? И защо да не си вземеш "печка"?20:09 24.07.2017
16 Баварец
20:22 24.07.2017
17 Мършата
Коментиран от #18
21:55 24.07.2017
18 НЛО
До коментар #17 от "Мършата":
Какво повече от кола е - НЛО? Засекретени военни кораби? Кораб-майка? Инопланетарна машина на времето ли е кво? Жалка и ограничена история, името ти казва много за предимно какви хора си купуват такива коли... :)00:57 25.07.2017
19 Алфа Ромео
Коментиран от #20, #21
15:09 25.07.2017
20 propov
До коментар #19 от "Алфа Ромео":
Цената на премиум марките си има ясно обяснение. Вложените материали и инженерна мисъл са на различни нива. Имам 20 годишно БМВ. Возил съм хора с нови, 3 и 5 годишни ширпотреба коли и почти всеки казва " Мале как върви, нищо не тропа и скърца, как вози, колко е тихо, климатика веднага се усеща....Коментиран от #22
22:32 25.07.2017
21 propov
До коментар #19 от "Алфа Ромео":
А Киа карах служебна. На няколко месеца, пък дрънчеше като тенджера. Скапана пластмаса, скапано замислена и скапано сглобена...22:39 25.07.2017
22 Язе
До коментар #20 от "propov":
Вярваш ли си?Поредния който ми хвали 20 годишен кош.Ма нали немско брееее.Те ти немско.Хората му казват,че е напълнил джоба на палячовците с завишени цени а той...доволен.Коментиран от #23
00:07 26.07.2017
23 656
До коментар #22 от "Язе":
Да истината е че старите са по добри, особено аз дето мразя наблъсканата електроника в колите и после да се чудиш какво се е прецакало. Асистенти ще ми слагат за малоумни шофьори и какви ли не изгъзици...е затова няма да се разделя с моята цедка W202 C200 бензин от 1996 год. защото никога не е чувала за сервиз и си ме кефи понеже си е като нова (запазена). Даже не ме и блазнят новите коли.13:05 26.07.2017
24 ккк
До коментар #11 от "Антон":
И американски ! Европейското поделение на Форд подпомага всячески развитието на моделната гама за тези -тукашните пазари.Те се произвеждат тук- в много европейски страни вкл. Германия / но знаите, че и това няма да е вечно, едни от най модерните им заводи са в Русия/, но всичко е по американски патент.
Трябва да Ви кажа, че цена/ качество* в глобален аспект и то не "пластмасово" качество, а истинско качество идва с някои от моделите на Форд.
Дори японските коли нямат подобно съотношение, по мое мнение. В някой аспекти са по-качествени, в други по бързи, и т. н. и т. н. но съотношение цена/качество, мисля, че Форд са безспорни фаворити. После някой Японски производители.
/*тук включвам в "качество" : ниво на оборудване, качество на материалите, дизайн, екологичност, икономичност, дълговечност, настройки и дизайн- спрямо цена за аналогичен автомобил./
22:57 26.07.2017