Smart активно търси партньори за сътрудничество при разработването и производството на наследник на емблематичния двуместен градски автомобил ForTwo, разкри изпълнителниятдиректор на компанията.
Третото поколение ForTwo наскоро спря да се произвежда на 28 март в бившия завод на Mercedes-Benz в Хамбах, Франция, който сега е собственост на британския производител Ineos Automotive.
Дирк Аделман, главен изпълнителен директор на Smart Europe, заяви по време на неотдавнашна видеоконференция, че датата на пускане на пазара на наследника на ForTwo, условно наречен #2 или "Хаштаг 2", остава неясна.
Smart, понастоящем съвместно предприятие на Mercedes-Benz и китайската Geely Group, се фокусира върху нови модели като изцяло електрическия малък кросоувър #1 и компактния кросоувър #3, базирани на архитектурата SEA на Geely и произвеждани в Китай.
Аделман споменава, че докато е проучвал съществуващите електрически платформи за двуместен модел, Smart се е стремял към размери между 2,7 м и 2,8 м, гарантиращи първокласни стандарти и характеристики за безопасност, но не е намерил подходящи варианти.
"Целта ни е да поддържаме четири- или петзвезден рейтинг на краш тестовете на Euro NCAP, да включим функционалности на ADAS като в нашите №1 и №3 и да постигнем приличен пробег", подчерта Аделман. "За съжаление, все още не съществува подходяща платформа, което налага разработването на специална платформа."
След дискусии с различни европейски автомобилни производители и китайски производители на оригинално оборудване, през февруари Smart реши да разработи самостоятелно нова специална архитектура, наречена Electric Compact Architecture (ECA), ако бъде одобрена за производство.
Smart представи първото си ForTwo през 1998 г., последвано от следващите поколения през 2006 и 2014 г. Отиващото си ForTwo остава бестселърът на Smart в Европа, въпреки 28-процентния спад на продажбите в сравнение със същия период през 2023 г.
Макар че новите електрически модели на Smart, #1 и #3, изостават от ForTwo по продажби, Аделман подчерта, че е важно да се запази компактността и маневреността на традиционното ForTwo, като същевременно се включат електрически задвижвания и модерни функции за свързаност.
"Ние сме ентусиазирани да реализираме този автомобил, тъй като и клиентите, и търговците на дребно нямат търпение да видят бъдещ двуместен автомобил в гамата", отбеляза Аделман.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 киру тъпуту
13:13 08.04.2024
2 Така
13:26 08.04.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.