На неотдавнашна среща, организирана от Министерството на търговията на Китай, са се събралиголеми производители на автомобили като SAIC, BYD и европейски гиганти като BMW и Mercedes-Benz. Според съобщенията дискусиите са били съсредоточени върху оказването на натиск върху ЕС да отмени митата за електромобили. Едно от потенциалните оръжия в арсенала на Китай е 25% увеличение на митата за автомобили с големи двигатели, внасяни от Европа.
Вътрешни представители на индустрията смятат, че тази ситуация може да предизвика преговори между Китай и ЕС. И двете страни изглеждат нетърпеливи да постигнат споразумение и да избегнат пълномащабна търговска война през следващите месеци.
Потенциалните последици за европейските производители на автомобили са значителни. Производителите на луксозни автомобили, зависят в голяма степен от китайския пазар, особено за своите по-големи автомобили с двигатели над 2.5 литра. Данните показват значително увеличение на европейския износ на такива автомобили за Китай през миналата година. Въпреки че досега през 2024 г. този износ леко е спаднал, само германските автомобилни компании вече са изнесли за Китай такива превозни средства на стойност над 1,2 млрд. долара през тази година. Повишаване на митата от 25 % върху този внос би означавало сериозен финансов удар за европейските производители на автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Урсула фон дер Келепир
Коментиран от #3, #5
14:54 20.06.2024
2 Асдф
14:56 20.06.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Нахранете Мисира
15:06 20.06.2024
5 гост
До коментар #1 от "Урсула фон дер Келепир":
Само да ви светна , щото явно от Кремъл са пропуснали да ви осведомят за това , европейските автомобили в Европа са почти два ПЪТИ по-скъпи от същите в Китай , барабар с митата !! Примерно Фолксваген Пасат при цена от 40-50 000 евро в Европа в Китай струва под 20 000 евро !!! Разбира се изпълнението и оборудването са коренно различни , но така или иначе Фолксваген печели от един Пасат продаден в Европа колкото от 5 продадени в Китай !! И то китайския Пасат НЯМА ДА СЕ ОБЛАГА С МИТО , защото се произвежда напълно в Китай с китайски части , в Европа идва само печалбата от него !!Коментиран от #16
15:15 20.06.2024
6 Е щом е така
До коментар #3 от "гост":
Какво реват? Да си плащат митото и толкоз!Коментиран от #9
15:17 20.06.2024
7 да се надвваме, че
15:19 20.06.2024
8 Някой
Ама така, като се слуша краварския акъл...
15:20 20.06.2024
9 гост
До коментар #6 от "Е щом е така":
Ми ще си го плащат , по-точно ще го плащат китайските клиенти , но европейските няма да платят митото на китайските , щото на тези цени имат избор от много други некитайски модели , с които няма да им се смеят по улиците !!! Именно затова в Европа се продават китайци само ако са 2-3 ПЪТИ по-евтини , за да имат поне едно оправдание далите парите си за тях , а това вече ще е невъзможно !!Коментиран от #10, #11, #14
15:22 20.06.2024
10 Еми радвай се тогава.
До коментар #9 от "гост":
Според теб излиза, че по високо мито- по голямо набутване за китайците. За китайските милионери демек- щото нали те купували европейските марки. Значи няма повод европейците да плачат- колкото по високо мито- по добре. Къде е проблема?15:27 20.06.2024
11 И още нещо да ти кажа:
До коментар #9 от "гост":
В единия пост пишеш, че европейски автомобили купували само мисионерите в Китай- заради престижа, в следващия пишеш, че там продавали wv без никакви екстри на цена два пъти по малка от европейската...Според теб дали милионер ще си купи такъв таралясник без никакви екстри?Вкарвайки поне малко логика, че да изглежда поне малко правдоподобно..
Коментиран от #15
15:34 20.06.2024
12 НЯМАМ КНИЖКА
15:37 20.06.2024
13 Некой си
16:27 20.06.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Некой си
До коментар #5 от "гост":
Твърдиш, че при продажна цена от 20 000 евро за Пасат, ВАГ имат и печалба?Коментиран от #19, #26
16:46 20.06.2024
17 хр. грозев предателят
17:32 20.06.2024
18 Тити
17:54 20.06.2024
19 гост
До коментар #16 от "Некой си":
Да твърдя , макар и мижава и това си има напълно логичното обяснение !! Първо е с цяло поколение по-стар , второ няма дори поцинкованата каросерия на европейския , да не говорим за оборудването и всички електронни системи и се предлага в възможно най-слабите и малки мотори , които не се слагат дори на Голф и Шкода в Европа , материалите в купето са по-зле от Дачия , а освен това са най-много Евро 5 !! И изобщо между китайския и европейския Пасат еднакво е само името !!18:22 20.06.2024
20 Сашо
Коментиран от #28
22:53 20.06.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Четящ
10:14 21.06.2024
24 China - майна
12:26 21.06.2024
25 ВикиЛексъсВарна
Коментиран от #27
16:04 22.06.2024
26 Хайл 14/88
До коментар #16 от "Некой си":
То тези боклуци на ваг и 100 € им е много15:48 26.06.2024
27 Хайл 14/88
До коментар #25 от "ВикиЛексъсВарна":
Ако не споменеш тесла не можеш.тесла е американска,кво я навираш за европейска15:50 26.06.2024
28 Сарс
До коментар #20 от "Сашо":
Като казваш, стига с този Китай я се огледай у вас и кажи имаш ли някакъв вид електроуред на който да не пише "made in China"? За разни работи като чинии, саксии даже няма да коментирам.Коментиран от #30
08:02 27.06.2024
29 И кво
12:33 07.07.2024
30 Ще се изнесе производството от там
До коментар #28 от "Сарс":
Това е проблема и е време това да се промени12:38 07.07.2024