Чакането приключи - най-новата итерация на емблематичния супер седан BMW M5 е тук. Този дългоочакван автомобил може да се похвали с най-мощния двигател, предлаган някога в М5, но също така идва със значително увеличение на теглото поради хибридната задвижваща система.
Новото M5 може да се познае по по-широката стойка в сравнение със стандартната Серия 5 - 7,6 см по-широка отпред и 4,8 см по-широка отзад. Калниците на M5 са разширени за по-агресивен външен вид, а предната и задна част са украсени с нови брони с по-големи вентилационни отвори отпред и четири кръгли накрайника на ауспусите отзад. Финият спойлер на багажника добавя допълнителна нотка на спортен дух към задната част.
Новото M5 разполага с 4,4-литров V8 двигател с две турбини, съчетан с електромотор, вместен в осемстепенната трансмисия. Тази наелектризираща конфигурация генерира умопомрачителните 727 к.с. и 1033 Нм въртящ момент. Самият бензинов двигател генерира внушителните 585 к.с., докато електрическият мотор допринася с допълнителни 197 к.с., идентични с тези на XM. М5 обаче използва по-малка батерия с капацитет 14,8 kWh.
BMW твърди, че спринтът от 0 до 100 км/ч при новия M5 отнема едва 3,5 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч, но пакетът M Driver's Package я повишава до 305 км/ч. BMW изчислява електрически пробег на 40 км с чисто захранване от батерията. Въпреки това, при по-силно натискане на педала на газта или при избор на ръчно превключване на предавките автомобилът плавно преминава към бензинова мощност за постигане на максимална производителност.
M5 разполага и с нова спирачна система с шестбутални апарати, притискащи 410 мм дискове отпред, и 400 мм дискове отзад. За още по-впечатляваща спирачна сила и значително намаляване на теглото се предлагат M карбоново-керамични спирачки. Тези спирачки се отличават с по-големи 420 мм предни дискове и спестяват 25 кг в сравнение със стандартната конфигурация.
Автомобилът е оборудван със специфично за модела окачване отзад, а предният мост е по-твърд и използва специфични за M5 компоненти. Допълнителните подсилвания по цялото шаси допълнително повишават твърдостта и управляемостта.
Окачването със сигурност е едно от най-важните неща, като се има предвид и теглото, което е внушителните 2449 кг. Това значително увеличение на теглото се дължи на компонентите на хибридното задвижване. Очаква се моделът да пристигне на пазара още тази година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нищо и половина
10:48 26.06.2024
2 Бауу
10:51 26.06.2024
3 бла бла
11:06 26.06.2024
4 Вервайте ми!
Коментиран от #13
11:51 26.06.2024
5 Гуньо Простиа
12:12 26.06.2024
6 Много
Супер си е колата!
Коментиран от #10
12:41 26.06.2024
7 фен на опел
15:35 26.06.2024
8 копи
Коментиран от #15
15:48 26.06.2024
9 СЗО
17:35 26.06.2024
10 Вярно казваш
До коментар #6 от "Много":
…..ама кой да те чуе, когато от плюене чак се изприщва устата, а от зор и яд вдига кръвно, ушите заглъхват, причернява пред очите.Коментиран от #12
21:33 26.06.2024
11 Техно
11:54 27.06.2024
12 Хайл 14/88
До коментар #10 от "Вярно казваш":
То гроздето май е кисело за тебе и сега опитваш да се правиш на НЕЗАБЛУДЕН...а и не всеки обича грозде,така че не се опитвай да си налагаш мнението....бмв е БОКЛУК КОЛКОТО И ДА СЕ ПЛЮНЧИШ01:53 28.06.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 дддд
10:36 28.06.2024
15 Джон
До коментар #8 от "копи":
Какво ѝ е на КИА? Аз съм с КИА и съм много доволен, кола е!12:00 28.06.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Дизайн
06:39 29.06.2024
18 1346
19:58 30.06.2024
19 1356
20:01 30.06.2024