30 Септември, 2024 14:26 3 044 27

Почина легендарен дизайнер на Mercedes

  • mercedes-
  • mercedes-benz-
  • бруно сако-
  • дизайн-
  • дизайнер

Бруно Сако е сътворил някои от най-разпознаваемите модели на марката

Почина легендарен дизайнер на Mercedes - 1

На 90-годишна възраст почина Бруно Сако, визионерският дизайнер, отговорен за някои от най-емблематичните автомобили на Mercedes-Benz. Неговият 41-годишен стаж в Mercedes-Benz се характеризира с непрестанен стремеж към съвършенство, в резултат на което са създадени шедьоври като серията W123, S-Klasse W126 и SL R129.

Дизайнерската философия на Сако наблягаше на непреходната привлекателност и плавната еволюция в рамките на моделните линии на Mercedes. Той вярваше, че всеки нов модел трябва да надгражда наследството на своя предшественик, като поддържа разпознаваема идентичност на марката и същевременно предлага свежа перспектива. Този фокус върху последователността на марката е очевиден в детайли като защитните ленти, които дебютират при W126 и в крайна сметка намират място в други модели.

Почина легендарен дизайнер на Mercedes

Освен върху леките автомобили, влиянието на Сако се разпростира и върху експериментални автомобили като C111. Приносът му към Mercedes-Benz надхвърля естетиката, тъй като той играе ключова роля и във формирането на философията и културата на дизайна на компанията.

Наследството на Сако се простира далеч отвъд ламарината, която е оформил. Той оставя след себе си философия на дизайна, която продължава да вдъхновява поколения автомобилни дизайнери, свидетелство за трайното му влияние върху света на Mercedes-Benz и автомобилната индустрия като цяло.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Медведев

    9 21 Отговор
    Абе този немец защо е бял??

    Коментиран от #3, #7

  • 2 Беше време

    43 1 Отговор
    Отдавна Мерцедес приключи с хубавите и истински неща.
    Найстина работата на този човек е легендарна!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 тъй шъй

    26 1 Отговор
    Наистина няма по-добър дизайнер от него. Имах възможност да покарам и да се порадвам на едно от творенията му-запазен, бензинов W123. Моделите, които той направи са и с чудесен интериор, не само екстериор.Тогава важеше израза МБ и всичко останало. От масовите w124 и сега изглежда добре . За съжаление само две поколения успя да направи.Вече през 90-те МБ започна да има смехотворен вид.Моделът след w140 е с много жалък вид,както и следващите s-клас. Смятам, че последните модели са отново с добър екстериор, но крайно зле интериор, с тези таблети и кичозни детайли.

    Коментиран от #5, #9

  • 5 тънката червена линия беше

    20 0 Отговор

    До коментар #4 от "тъй шъй":

    Някъде около 2012г нещата станаха тотално нетърпими и
    абсолютен лаптоп с колела
    до тогава се понасяше
  • 6 такива работи

    18 1 Отговор
    Обяснявам на жена ми кой и какъв е Бруно Сако-такъв какъвто е Фреди Мъркюри в поп музиката- гении.
  • 7 ИТАЛУЯНЕЦ Е

    13 1 Отговор

    До коментар #1 от "Медведев":

    СИЧКИ ХУБАВИ И СКЪОУ КОЛИ СА С ИТАЛИАНСКИ ДУЗЙН ВКЛЮЧАЯ И БЕЕБВЕ
  • 8 Българин

    2 30 Отговор
    Мерцедесите винаги са били боклуци! Сегашните модели да не говорим!
  • 9 жоси

    4 8 Отговор

    До коментар #4 от "тъй шъй":

    Дизайна на колите не се прави от него, а от екип от над 200 човека

    Коментиран от #10, #18

  • 10 Джобс, Стив ДЖИ !

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "жоси":

    Той и Стивката не е направил АйФоня , но той е човека който ги натискаше да го направят , а те му казваха че няма как да стане.

    Коментиран от #17

  • 11 ВИС и СИК

    6 0 Отговор
    БГ мутрите трябва свещи да запалят днес, иначе от къде С-класи !
  • 12 Ивелин Михайлов

    6 0 Отговор
    Получил удар като разбрал, че затварят заводите
  • 13 Тахумба

    10 1 Отговор
    Грешно пишеш, Галине. Бруно Сако беше дизайнер в Даймлер-Бенц АД, а не в Мерцедес-Бенц. Разликата е огромна.
    Нека почива в мир! Светла му памет!

    Коментиран от #14, #16, #19

  • 14 Няма смисъл

    5 0 Отговор

    До коментар #13 от "Тахумба":

    А сега не пробвай да им обясняваш разликата.
    Те нали за Теслата са наясно.
    Мълчи си
  • 15 Никси

    6 0 Отговор
    такъв Човек няма да се роди скоро , Бог да го Прости !!!.
  • 16 кремлинчо

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Тахумба":

    Тук достоверността никога не е имала значение. Факти-чески идеята е друга ;)
  • 17 Не знаеш

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "Джобс, Стив ДЖИ !":

    Стивчо нищо не е натискал, Ейпъл не е семейна фирмичка с еднолично управление
  • 18 Никси

    3 2 Отговор

    До коментар #9 от "жоси":

    а нещо да си чул за чертежи на дизайна , то едно време инжинерите чертаеха блоковете с пълзящ куфраж , но Стройтелни Войски ги строеха войничетата , същото е и с пътищата , Архитекто нема да ходи да ти полага асвалто с Полагачката (Асвалтоукладатора) или Боко да ти строй Магистрали , а го изпълнява народа работещите в тази свера , същото е и правил Бруно Сако , давал е идей простои ги е съветвал тия конструкторите от Мерцедес !!!.
  • 19 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Тахумба":

    глупости пишеш , Даймлер Бенц излезна по късно , притежавам в момента две 190-ки и на радяторната решетка под мерника точно има емблема малка кръгла и пише Мерцедес-Бенц а не Даймлер Бенц , даже и на някои модели на капачките на джантите също !!!.

    Коментиран от #20

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Съгласен":

    ти каква вежливост имаш с Тесла ли , въжделивия вежлив за един приятел питам , това че притежавам такива коли нито се срамувам нито избивам комплекси като вас , щото сугурно ще се посрамиш да спреш пред дискотеката за да не ти се смеят ли ? , това па изобщо не ме интересува кой какво върши , гледам на мене да ми е кеф и удобно с квото имам подръка , ти и у нова Ес-класа да седнеш или в Майбах , няма да станеш по умен и по красив повярвай ми , и кой що си им тетова си клима !!!.
  • 22 Никси

    4 0 Отговор
    извинявайте за досадата от мен ама станах много досаден , та сега се сещам всъщност Даймлер Бенц е бащата на дъщерята Мерцедес Бенц на която по късно и прехвърля фирмата и тя я кръщава на нейно име Мерцедес , ако некой с нещо съм го засегнал моля да ме извините , щото по стар Бългаски Обичай от старата школа Мерцедес ми е на Сърцето , извинявайте все пак !!!.
  • 23 Тъжно

    10 0 Отговор
    този човек бе ювелир
  • 24 Сър Мастър Бейтс

    11 0 Отговор
    Лека му пръст! Велик автомобилен дизайнер. 11 години карах една негова 124-ка, която винаги ще остане в сърцето ми.
  • 25 ...

    8 0 Отговор
    легендите си отиват една по една, тази година ни напусна и Марчело Гандини... На тяхно място само посредственост и безличие

    Коментиран от #26

  • 26 Трифонов

    8 0 Отговор

    До коментар #25 от "...":

    Светът вероятно ще оцелее и без тях, но с тях беше просто малко по-поносим, защото беше по-красив.

    Коментиран от #27

  • 27 Сър Мастър Бейтс

    7 0 Отговор

    До коментар #26 от "Трифонов":

    Светът винаги оцелява, единицата - колкото и уникална - е заменима. Проблемът е, че положението в автомобилния свят, а и не само, върви от зле на трагично...