Процесът на негативно въздействие от необмислената политика на обитателя на Белия дом започна и то много болезнено: производствените линии бяха спрени в няколко завода и почти хиляда души бяха оставени без работа. Експертите виждат в това последствията от шоковата терапия, която политиката на администрацията на Доналд Тръмп зададе на автомобилните производители.
Това съобщават множество медии, включително WXYZ 7 News Detroit. Stellantis обяви временно спиране на заводите си в Мексико и Съединените щати. Само в САЩ 900 души ще загубят работата си. Все още никой не крещи с глас, но фактът вече е официално признат: двигателите на САЩ са свършили.
И това въпреки факта, че митата върху ключови авточасти, внасяни от Канада или Мексико, трябва да влязат в сила на 3 май. Американските производители вече са изправени пред огромни проблеми с наличността на компоненти. Гореспоменатата компания Stellantis е най-добрият пример за проблемно спиране на производството.
Заводът на Jeep в Мичиган е принуден да спре производството за около месец, тъй като Stellantis остана без двигатели, които се правят в Мексико. В случая с монтажния завод в Толука се очаква прекъсването на производството да продължи цял месец. В Канада, където се произвеждат моделите на Chrysler и Dodge, работата вероятно ще бъде възобновена чак на 21 април.
"Продължаваме да оценяваме средносрочното и дългосрочното въздействие на митата, но също така решихме да предприемем някои незабавни мерки, включително временно спиране на производството в някои от нашите заводи за сглобяване в Канада и Мексико. "Тези действия ще засегнат определени служители в няколко от нашите съоръжения в САЩ, които поддържат тези операции ", казва Антонио Филос, главен оперативен директор на Stellantis в Америка.
Спирането на поточните линии в Канада и Мексико засегна предимно работници от Съединените щати. В Stellantis 900 души, заети във фабриките на компанията в САЩ, ще загубят работата си поради спиране на производството заради чуждестранни подизпълнители.
Интересна е ситуацията във фабриките в Мичиган, където се произвеждат популярните модели Jeep - Wagner и Grand Wagoneer. Монтажните линии в Уорън трябва да бъдат затворени на 14 април, а местните медии съобщават, че прекъсването на производството се очаква да продължи поне един месец. В случая проблемът е в недостатъчния брой силови агрегати от фамилията Hurricane (3.0 литра R6), които се произвеждат в завода Stellantis в Мексико.
В официално изявление представители на Stellantis твърдят, че спирането на производството в Уорън не е свързан с новите тарифи. Те подчертават, че проблемът с наличието на двигатели R6 е съществувал и преди. Според тях Stellantis в момента е изправен пред спад в търсенето на пикапа RAM 1500, който също използва мексиканско задвижване. Следователно двигателите, които отиват в САЩ, първо се монтират в пикапи, сглобени в Стърлинг Хайтс, а не в джипове, произведени в Уорън.
Официалната позиция обаче не изглежда много правдоподобна, тъй като - въпреки въпросите на журналистите - ръководството на Stellantis не съобщава какво причинява проблемите с липсата на двигатели от серията Hurricane. Сигурно е обаче, че налагането на мита върху продукти от Канада и Мексико определено няма да помогне за решаването на проблемите в автомобилната индустрия на САЩ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Ввв
11:56 11.04.2025
3 Варна 3
До коментар #1 от "Дядо Гъдю":
Няма да купим нищо от Америка. Само негативни неща правят за нас.12:05 11.04.2025
4 Малко пресолихме новината май
14:02 11.04.2025
5 Хан Крум
23:12 11.04.2025
6 Голям праз
23:25 11.04.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 БЪЛГАРИЯ МОЖЕ ДА ОСИГУРИ
11:53 12.04.2025