23 Март, 2016 12:19 23 843 59

„Лукойл“: Марешки да каже как купува от нас горива

  • лукойл-
  • марешки-
  • горива-
  • бензин-
  • дизел
„Лукойл“: Марешки да каже как купува от нас горива - 1

„Лукойл България“ настоява за яснота кои са посредниците, от които Веселин Марешки купува горива, поискаха от пресслужбата на компанията. Повод за изявлението са твърденията на варненски бизнесмен, че продаваните от него горива са купени от „Лукойл“ през двама-трима посредници.

При настоящите цени на едро на бензин и дизел, твърдението на господин Марешки, ако отговаря на истината, буди основателни съмнения, че въпросните посредници прилагат неправомерни практики, за да прикрият истинския произход на горивата си, твърдят от „Лукойл“.

Другият вариант бил да продават на загуба, което също е забранено от закона.

Ръководството на „Лукойл България“ призовава компетентните органи да извършат незабавна проверка на тези дистрибутори и техните действия на пазара, както и да установят действителния произход на продаваните от тях горива.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 шшш

    5 1 Отговор
    КАКВОТО И ДА СТАВА ЯСНО Е ЕДНО ЛУКОЙЛ НЕ ГУБИ НИКОГА ПРИ ТОВА ПРОДАЖНО УПРАВЛЕНИЕ НА ДЪРЖАВА ПОСЛЕДНИТЕ 25 И КУСУР ГОДИНИ
  • 2 Соц

    2 5 Отговор
    Лукойл трябва да стане държавен за да е на печалба! Време е за силна държава и лява политика. Време е Румен Овчаров да се върне и да оправи всичко в енергетиката и горивата.

    Коментиран от #3

  • 3 чичо Пенчо

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "Соц":

    Та нали Р.Овч. О.РА къде какво можа ?????
  • 4 гост

    8 0 Отговор
    Щом е забранено да се продава на загуба, т.н. дъмпинг, то защо другите марки бензиностанции около тези на Марешки продават на неговите цени? Това никой ли не се пита? Как една и съща верига бензиностанции продава през 30ст разлика в зависимост в кой град е, въпреки че се снабдяват на една цена. Щом не продават на загуба, значи досега са продавали на огромна печалба.
    Същото като с ВЕИ: излязоха с доклад как БЕИ централи са продали повече от потенциала за производство на инсталациите и нищо не стана; доказаха че изключени ветрогенератори са отчели производство и са усвоили средства, пак никакви последствия няма.
    И тук така: без значение дали има протести, дали е очевадно как мамаят, няма да има последствия за която и да е страна, само и единствено потребителите ще го отнесат.

    Коментиран от #8

  • 5 Vasik Atanasova

    8 1 Отговор
    МАРЕШКИ КУПУВА ОТ РУМЪНИЯ
    КАЗАХ ВИ ГО ПРЕДИ
    А НЕ ОТ ЛУКОИЛ

    Коментиран от #9, #30

  • 6 маке

    5 0 Отговор
    може ли да ми каже на какви цени Лукойл продава горивата си в Македония, може би е от рафинерията на Лукойл в Румъния.

    Коментиран от #25

  • 7 Едикой си

    3 0 Отговор
    Компетентните органи ПРИЗОВАВАТ ш...ните руски мошеници от ЛУКОЙЛ да намалят цените на горивата!!!
  • 8 Едикой си

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Питай и отговор не чакай...
    Мошеническа държава....с мошеници на върха...
  • 9 o&k

    0 6 Отговор

    До коментар #5 от "Vasik Atanasova":

    Хаха,Васик-Ти на ИД "Румъниs" ли им казваш?:)
  • 10

    5 0 Отговор
    Картела на всяка цена иска да запази позицийте и печалбите си.Щом толков са заинтересовани от темата сериозни загуби търпят...
  • 11 РАДИ

    2 3 Отговор
    Марешки да не пазарува от ИДИЛ :)))))
  • 12 Насо

    3 0 Отговор
    Истината ще излезе на яве дано Марешки излезе прав и докаже,че има картел. И че цените могат да бъдат по-надолу, за нас бедните българи. Само да не се окаже ,че продава на загуба или внася от вън и прави някакви магарии и далавери. Той иска да се хареса на хората едно време имаше вземане даване с пловдивски отбор. И искаше хората да гласуват за него. Това е друга тема. Той иска да се хареса да му се кефят и радват и е готов на всичко , затова нещо. Може и на загуба да продава ,но каква загуба е това за неговите милиони и амбиции да става президент. Легално си купува гласове. Много хора биха гласували за него само заради това му деяние. Той е спасителя и дано е така, говоря за горивата. Едни ги водят на море други им плащат кувертите за бала трети продават на загуба горива. Все хубави работи за бедния българин. Дано Марешки е прав и всичко да му е наред. Аз съм от София и не мога да се възползвам от евтиното гори ,но поне има хора ,които се радват на това нещо. Дано има и 4-5 бенз. в София на 4-те края та да се възползваме и ние софиянците.
  • 13 опсмопсус

    6 3 Отговор
    При стойност 500млн, Нефтохим беше продаден за 150млн!
    Здраствуйте таварищи!

    Коментиран от #16, #17, #37

  • 14 Гоуст

    3 0 Отговор
    До пишещите по-долу и до самите ЛУКОЙЛ, които цитират, че било забранено да продаваш на загуба.
    Знаете ли, че дълги години Лукойл са на загуба по документи от извършваната дейност?
  • 15 Хейтър

    6 0 Отговор
    До ЛУКОЙЛ
    Никой нормален човек не Ви харесва.
    Стягат Ви обувките и почнахте да хленчите.

    Коментиран от #19

  • 16 ЧЕСТНО

    0 3 Отговор

    До коментар #13 от "опсмопсус":

    ПОГОВОРКАТА ЗА БАНИЦАТА НАЛИ Я ЗНАЕШ ????!!!:::
  • 17 mediator37

    1 4 Отговор

    До коментар #13 от "опсмопсус":

    Шалом се казва , не здравствуйте.
    Толкова ли не си в час, че Лукойл е собственост на евреи, а не на руснаци. Той и Абрамович и Ходорковски, и Березовски са с руски паспорти, ама са толкова руснаци, колкото аз съм космонавт.

    Коментиран от #18, #22

  • 18 опсмопсус

    1 3 Отговор

    До коментар #17 от "mediator37":

    В междучасие бях!Шалом таварищи!

    Коментиран от #20

  • 19 Ghost

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Хейтър":

    хихихиии това ми хареса ! :D
    Отдавна се знае,че най големия монополист е ЛУКОЙЛ в горивата...
  • 20 МОМКОВО

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "опсмопсус":

    ТВА МЕЖДУЧАСИЕ КОЛКО ГОДИНИ БЕШЕ ???!!!::
  • 21 Анонимен

    0 0 Отговор
    Да се осъди всеки, който не получава толкова, колкото трябват за нормален живот. Продават си труда на загуба. Не е законно.
  • 22 FR V

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "mediator37":

    Ти си руски хибрид, няма нужда да ни обясняваш, че не си космонавт!
  • 23 опа тропа

    1 1 Отговор
    Цената на горивата в саудитска арабия приравнени към лева са съответно 0,42лв. за бензин и 0,35лв. за дизел при това че там нямат нашите данъчни тежести и при все че са един от световните лидери в добива на петрол , т.е. ако сложим 1,00лв. (нашите данъци) ще се получи 1,42лв. за бензин и 1,35лв. за дизел , да ама ние не сме производител и износител , а вносител, така че няма никакво място за сравнение още повече че в Европа нашата цена е една от най ниските , а що се отнася до цените на Марешки то се разбра че цялата шумотевица е предизборна и няма как да купува горивото от Лукойл защото техните производствени цени са по високи от неговата крайна.
    значи без данъците при него трябва горивото да пристига на около 596лв. за 1000л. без данъците което е равно на 340$ при положение че цената на лукойл е приблизително 410$ за1000л. кой тоз търговец дето продава с такава отстъпка и то гориво закупено от Лукойл , следователно някой лъжееее , но кой ?

    Коментиран от #24

  • 24 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "опа тропа":

    ...защото ще е много голям шок ако Лукойл лъжат.
  • 25 опа тропа

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "маке":

    Цената на бензина е 1,84 а на дизела 1,38 ама те не са член на европейски съюз и съответно данъчната им политика е по различна от нашата т.е. акциза за дизела и по нисък от нашия така че не обвинявайте доставчиците .
  • 26 mediator37

    0 3 Отговор
    Марешки си е направил труда да намери доставчик на висококачествено и евтино гориво и не е прост да бие тъпана кой е той. Факт е, че му следят под лупа бенезиностанциите за качество/количество и дебнат, ама нещо не им се удава.
    Вече няма и как да го гръмнат, защото става лошо за тях. Не че не са обмисляли и такъв вариант.
    Най-паче ми се струва, ще купят някое местно прокурорче- алкохолик, да изкара Марешки хулиган или някакъв друг вид престъпник и да го очернят, от което Марешки ще си го премести в другия крачол. Като Волен. Ще видим.

    Коментиран от #28

  • 27 опа тропа

    1 0 Отговор
    лукойл много добре знаят на кого се разтоварва гориво товарено при тях защото по закон са длъжни да пишат краен адрес на доставката в акцизния документ ако ще и през десет търговци да минава горивото
  • 28 опа тропа

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "mediator37":

    висококачествено и евтино , що се отнася до гориво пък и за каквото друго да е просто не вървят да се слагат в едно изречение, в България всичко е некачествено и скъпо ей това вече върви да е в едно изречение
  • 29 опа тропа

    0 0 Отговор
    През ноември 2000 г. Лукойл придобива Гети Петролеум Маркетинг и нейните 1300 бензиностанции в САЩ. (Факт)
    Що си мислите че лукойл ги боли ф-ра за българския пазар аз ей туй не мога да си обясня
  • 30 висок

    0 3 Отговор

    До коментар #5 от "Vasik Atanasova":

    Лука нямат работеща рафинерия в Румъния! Отдавна им я затвориха за данъчни измами!
  • 31 Минчев

    1 0 Отговор
    Тея нещастници от Лукойл са най-големите контрабандисти в България!Незабавно трябва да бъдат затворени и изгонени от България!Ако започнем да внасяме горива,цените ще паднат драстично!
  • 32 момо

    1 0 Отговор
    А знаете ли ,че :
    ЛУКОЙЛ диктува цените на таблата на всичките бензиностанции с логото им,СУПЕР МОНОПОЛ,и да искаш да свалиш с стотинка -две НЕСТАВА както те ти кажат ,така продаваш,всички го знаят,но на никой не му пука,ама тоя Марешки здраво им разбърка л...та и ето ,че се размирисаха.БРАВО само така
  • 33 до 13

    0 0 Отговор
    НХК-освен горивата+още 10 производства/заводи/+пристанище+складове+тръбопроводи+почивни бази+12000 ч персонал+още не знам кво си-цена 5-10 милиарда щ д-продаден за 100 млна щ д-2-3 по-евтино от най-скъпата частна яхта за момента
  • 34 ЛУДИЯ

    0 3 Отговор
    КО СА ПРАИТЕ НА ЛУДИ ВСИЧКИ СА МОШАНКИ САМО НАРОДА Е ПРОЗЗЗЗЗЗЗЗЗ ЗА ТОВА НИ ТАПЧАТ ОСАЗНАИТЕ СЕ ХОРА ОСАЗНАИТЕ СЕ ДИГНЕТЕ ТЕЗ ГЛАВИ НЕ СЕ ХВАЩАИТЕ НА ИГРИЧКИТЕ ИМ НЕ СИ ЗАВИРАИТЕ ГЛАВИТЕ В Г.З.ВЕТЕ
  • 35 гого

    0 0 Отговор
    Как ще е забранено от закона да продаваш на загуба !!!! Ха ха ха ха !!!! Кой закон забранява продажбата на загуба ????? Ха ха ха !!!!
  • 36 драго

    0 0 Отговор
    абе пич вагит алекперов не е евреин бе чети малко в интернет ......евреи ха ха ха
  • 37 До До 13

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "опсмопсус":

    И като НХК е 10 милиарда долара, що нямаше желаещи да дадат 150 милиона? Защо трупаше загуби и имаше 100-тина милиона дълг?
    Защо и в Румъния не можаха да продадат рафинерия за некви си 100 милиона долара, след като рафинериите струват 10-ки милиарди долари? И 12 000 човека не са плюс за компания която се нуждае от 1500 души за тази работа. Много лесно се говорят глупости от малоумници, които си нямат представа за нещата.
    Я умнико кажи защо Пари Ба продаде за 1 евро банковие си клонове в Гърция? Що в Хърватско продадоха огромна корабостроителница наскоро за 1 евро след като 10-ки години почти не работеше и само трупаше дългове?
    101 милиона долара за 57% + дълговете и инвестиции за 5-6 милиарда и златна акция на държавата е отлична цена.
  • 38 КЗК

    0 1 Отговор
    Закон за защита на конкуренцията се нарича, Гоше! Чети повече, пиши по-малко глупости!
  • 39 Крил

    1 0 Отговор
    На някой разследващ журналист ако му се занимава , мога да ви информирам , че има споразумение между митница Бургас и Лукойл, което обаче много странно немога да намеря и съм 100% убеден, че ако цъфне в публичното пространство всички ще останем смаяни. Лукойл редовно нарушава закона за акцизите и данъчните складове в сериозни мащаби и им излиза по-изгодно да си плащат актовете. Има един намазан адвокат , техен представител, който редовно виси в митница Бургас (няма да ползвам имена, всеки може да провери и разбере повече) и се занимава с актовете, те просто си ги знаят и ако има истински разследващи журналисти с ТОПКИ ви гарантирам , че в това споразумение ще има много лайна , аз обаче неможах да го издиря, но информацията ми е вътрешна, проверете!
  • 40 Мартиннн

    0 0 Отговор
    Гого, вижда се че много разбираш от икономика...КЗК са ти отговорили на смехотворното твърдение. :)... Ми в противен случай, големите ще могат да си позволят да работят на загуба точно до момента в който малките ще издъхнат. И големите ще останат сам/и/...Какъвто е и нашия случай, в действителност...
  • 41 Варненец

    1 0 Отговор
    Мнооооого са нагли от Лукойл - от две години ни грабят с високите си цени на бензиностанциите !!! Бойкот на Лукойл - не зареждайте от тях !!!
  • 42 веселин иванов

    0 0 Отговор
    Абе ,.......стига с тези магарета бе хора,..............време е за Жорж Ганчев!!
  • 43 CCCP

    0 0 Отговор
    Той си има собствен кладенец не го мислете! :)
  • 44 BatkoVi

    1 0 Отговор
    Марешки е момчето за поръчки на приятеля на Бойко и шеф на Лукойл Вальо Златев...подбиването на пазара от Марешки цели да пребие по-малките бензиностанции в района и така да ги закрие, защото те не могат да смогнат на тази конкуренция. Следващият план в близкото бъдеще е продажба на "бизнеса" на Марешки на Лукойл и оттам ново поприще и нови поръчки за изпълнение на варненския "герой на народа"... все пак голямата част от стадото му се връзва и ще му гласува доверие в следващата политическа игра...
  • 45 БАЙ ГАН4О

    0 0 Отговор
    Единия вариант е този на ВаtkoVi,а другия е от приятеля на Бойко Ердуган ,а той от Ислямска държава.Ето ги трима посредници,Марешки не лъже в слу4ая
  • 46 истина една

    0 0 Отговор
    Към днешна дата 24 .03.2016 г цените са -Лукойл база Бургас продава на 0.74лв за литър бензин . АКЦИЗ плюс ДДС прибира държавата 1.01 лв Разпространителите вземат 0.03 ст за литър което събрано е 1.78 за литър. За ДИЗЕЛА рафинерията взема 0.71лв Държавата взема -0.91 лв разпространителите -0.09лв

    Коментиран от #48

  • 47 свинята

    0 0 Отговор
    Мафията пита от къде се снабдява,за да го накаже!Това не е ли търговска тайна и картеладжиите си умират от яд!Как пък всички големи вериги са на едни и същи цени в даден град?Ако им подслушат собствениците и управителите ще разберат за договорката.
  • 48 истина една

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "истина една ":

    Да коментирам моят си коментар №46. Лук ойл е закупила суровина направила е огромна инвестиция за милиарди,произвежда,плаща заплати ,плаща осигуровки плаща данъци и продава горивото за 70 ст .Разпространителите изграждат Бензиностанции купуват, нивомери плащат заплати ,плащат осигуровки ,плащат данъци с 3 ст на литър.Държавата обаче в лицето на крадливата управляваща паплач взема 1 лв за да ги краде , а за пътища и магистрали тегли кредити от 16 млрд
  • 49 истина една

    1 0 Отговор
    Марешки е поредният поръчков политически идиот в нашия идиотски 25 годишен преход на нашата управляваща паплач
  • 50 истина една

    0 0 Отговор
    Питам автора на тази новина Венцислав Михайлов-толкова ли е трудно да свалите актуалните цени за да видите кой какво взема по веригата кой какво краде и укрива и да го съпоставите с ъс цените на една от другите европейски държави
  • 51 гост

    1 0 Отговор
    Който копае гроб другиму той сам пада в него.
  • 52 йордан иванов

    0 0 Отговор
    И аз не съм ваш клиент..
  • 53 Стоянов

    0 0 Отговор
    И аз не съм ваш клиент.Браво на хора като Марешки тия Лукойлци не се наядоха.
  • 54 Всичко друго но не и Лукоил

    0 0 Отговор
    И аз не съм и няма да бъда ваш клиент!
  • 55 спатията

    0 0 Отговор
    ало лукойл вие ли не знаете от къде купува Марешки селски тарикатлъци някъде другаде свалете си цената и вие дано ви гръмне завода
    от 1 година цената на петрола е ниска но никой не сваля цена на нищо нито хранителни продукти нито ток дори такситата не свалят таксите на км и днес пак стачкуват ТЪПАТА НИ ДЪРЖАВА само си стоят ония 240 тъпанара и гледат сеир та не се намери 1 камикадзе да ги очисти като са събрани в парламента че и охрана им осигуряват като са толкова честни и чисти както ги представят продажните медии защо им е охрана АААААААААА
    от мен толкова аиде блъскайте да живеят м...лята
  • 56 citro

    0 0 Отговор
    ето какжо намерих за акциза:И така – как се формира цената на дизела (основно гориво за т.н. „кръвоносна система” – транспорта на всяка една страна) в България? Практически няма разлика между формирането на цената в нашата страна и в останалите страни от ЕС (Еврейският Съюз). За база се взима: 1 – нефт като изходна суровина, 2 – т.н. „margin” (на български: маржин) за която стойност обединява в себе си – преработка, транспорт, застраховки, складиране (вкл. запасяване), дистрибуция, продажби=печалба , 3 – АКЦИЗ, различен за всяка държава, 4 – ДДС.

    Така, каква е ситуацията в БГ и защо никой не обърна внимание на един пре-любопитен факт по време на протестите за високите цени на горивата?
    Всеки казваше и се оправдаваше, че цената на дизела зависела от цената на нефта на международните пазари. Да, това безспорно е факт. Както обаче е факт и още нещо – т.н. „margin”. Цената на нефта е относително фиксирана в момента на 0,481€. Казвам относително, понеже в официалните справки за ценообразуването е посочена такава цена. Кой на каква цена купува си е отделен въпрос. Особено след като в Сирия (която с Иран е доказано, че има най-качественият „базов нефт”) ги „оправиха”, а Иран е „деликатна” тема.

    Никой не може да ме убеди, че тази цена от 0,481€ е реалната крайна цена за големите играчи (ОСОБЕННО за Лукойл внасящ принципно доста по-некачествен руски суров нефт), но това е друга тема. Нека приемем, че е така. След това прибавяме „маржина” тоест АБСОЛЮТНО ВСИЧКО, което се плаща от момента на закупуването на нефта, до излизането му от колонката на бензиностанцията – ВСИЧКО, повтарям ВСИЧКО, се получава една базова стойност ВЪРХУ, която държавата „почва секса”. Да се абстрахираме засега от държавата и да погледнем СТОЙНОСТТА НА ТОЗИ МАРЖИН. За България, тоест за Лукойл тя е 0,317€.

    Така, много ми е интересно защо повтарям ЗАЩО НИКОЯ МЕДИЯ НЕ ГОВОРИ ЗА ФАКТА, че от целият ЕС, тази стойност в България е на второ място като НАЙ-ВИСОКА, а първенци са …. забитите и нямащи нищо общо с Европа – Кипър (с 0,331€)? ЗАЩО никоя медия не споменава, че в държави съседни на нас стойността е следната?! Румъния – 0,253€, Гърция – 0,307€, други държави с ОГРОМНА РАЗЛИКА В СТАНДАРТА НА ЖИВОТ имат следните стойности: Австрия – 0,226€, Германия – 0,235€, Франция – 0,190€ (обърнете внимание на тази стойност !!! и разликата и с България), Швеция също 0,190€, Полша – 0,201€, Англия – 0,227€…..!!! Някои ще кажат, че измежду тези държави има такива с много по-голямо население и респективно пазари и затова са тези разлики. Не ми се спори, но да предположим, че е така. Ок, ОБАЧЕ, нека да погледнем, какво става с държави, които спокойно можем да причислим като такива от „нашата черга” – Чехия – забележете 0,183€, припомням че стойността на Лукойл е 0,317€ (счетоводителите да смятат процентното съотношение на разликата!!!) продължаваме, Словения – 0,184€, Хърватска 0,013€ (не е правописна грешка, но там го играят само на транспорт от Австрия и затова не е атестат за сравнение, въпреки, че е факт тази стойност….те обаче я компенсират с по-голям акциз, както и да е) , Литва, Латвия, Люксембург, УНГАРИЯ, Естония, Ирландия и т.н. са със стойности между 0,22 и 0,24€!!!

    Защо обръщам внимание на тази стойност ли? Освен, че тя е НАГЛО ВИСОКА и никой не може да ме убеди, че е реална, а не отвратително напомпана, има и една друга подробност. Върху тази стойност се слага акциза ( който е 0,330€, и наистина ние, заедно с Румъния и Гърция имаме най-ниският акция в ЕС….. но какво от това СЛЕД като , ПРЕДИ това цената е НАДУТА толкова много?!) и след това и вторият държавен рекет – ДДС. Когато стойността е висока, респективно ВЪРХУ тази висока стойност се начислява и ПО-ГОЛЯМО ДДС. Едно е да слагаш 20% върху едно евро, друго върху 1,3 …примерно говоря. Цялата тази стойност на ДЪРЖАВНИТЕ ПРИХОДИ в нашата страна е следната: 0,330€ акциз + 0,226€ ДДС = 0,556€ или 1.09 лв. НА ЛИТЪР. Тоест ако приемем, че към днешна дата примерната цена на един литър дизел на колонката в БГ е 2,66 лв., то от тази цена, прекрасните ни политици прибират 1.09 лв.!!! И това е абсолютна реална сметка, понеже в остатъчната стойност от тези държавни такси е включено всичко + НАГЛАТА стойност на Лукойл за техните разходи. С други думи, без държавните такси един литър дизел, нагло надут от Лукойл ще е с цена от 1,57 лв. Естествено това няма значение, защото е илюзорно да си мислим, че държавата може да се откаже от такива приходи.

    Нека да помислим и към нещо друго. Никои, ама никой не може да ме убеди, че тази стойност на Лукойл е реална. Особено като се има на предвид какво е положението в ЦЕЛИЯТ ЕС. Работата и „удоволствието” да имаме Българска рафинерия (която всички знаем, че благодарение на циганина Костов НЕ Е вече наша), вместо да ни е от полза……се получава, че работи на такива стойности, че оставя зад себе си не само държави с огромен стандарт, ами и ВСИЧКИ държави от „нашата черга”. При това с ОГРОМНА РАЛИКА. Разлика която я плащаме НИЕ, от собствените ни джобове, при това без да имаме поне 1000€-1500€ средна чиста работна заплата!!! Евала Костов, евала Златев, евала Тикво (проста).

    Според прости изчисления, които за да не отегчавам няма да напиша сега……. ако един бизнесмен реши да вкарва гориво от чужбина, според различни сметки (смятал съм детайлно) и различни държави……. РЕАЛНАТА СТОЙНОСТ, на която ще му дойде един литър дизел на колонката е с около 20 стотинки ПО-МАЛКО! Повтарям 20 стотинки под цената на Лукойл. Това ако се ВНАСЯ ОТВЪН дизела. Парадокс майка…….. Имаме рафинерия в нашата държава, а би било много по-изгодно да си ВНАСЯМЕ ОТВЪН гориво. И апропо, тази сметка не е абсолютно точна поради простата причина, че не са включени евентуални отстъпки от цената. А такива е смешно да се мисли, че няма да има, след като който и да е производител ако продава за износ, неговото собствено ценообразуване би било КОРЕННО различно (няма транспорт, застраховки, базиране, разходи по обекти, заплати и т.н., и т.н.) !!! И тогава реалната, този път абсолютно реална стойност на дизел ВНОС, би била още доста по-ниска, дори и с включен транспорт!!!

    oil
  • 57 кокото

    0 0 Отговор
    най-големите мошенници ИЗРЕВАХА ! кокалът изтъня :)
  • 58 КОКО

    0 0 Отговор
    „Нито роб, нито господар“ Закона за конкуренцията депутатите да си го заврат о..зад.
  • 59 Чинчила

    0 0 Отговор
    До Цитрона 56
    Много точен анализ, браво!
    В тази връзка само да добавя, че цената на керосина на летище Бургас (на 20 км от рафинерията), която е освободена от акцизи и ДДС за международни полети е най високата в Европа. По висока от тази и в Скандинавия. Затова е добре и българските хотелиери да се позамислят защо България се оказва "скъпа" чартърна дестинация