„Лукойл България“ настоява за яснота кои са посредниците, от които Веселин Марешки купува горива, поискаха от пресслужбата на компанията. Повод за изявлението са твърденията на варненски бизнесмен, че продаваните от него горива са купени от „Лукойл“ през двама-трима посредници.
При настоящите цени на едро на бензин и дизел, твърдението на господин Марешки, ако отговаря на истината, буди основателни съмнения, че въпросните посредници прилагат неправомерни практики, за да прикрият истинския произход на горивата си, твърдят от „Лукойл“.
Другият вариант бил да продават на загуба, което също е забранено от закона.
Ръководството на „Лукойл България“ призовава компетентните органи да извършат незабавна проверка на тези дистрибутори и техните действия на пазара, както и да установят действителния произход на продаваните от тях горива.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 шшш
12:33 23.03.2016
2 Соц
Коментиран от #3
12:46 23.03.2016
3 чичо Пенчо
До коментар #2 от "Соц":
Та нали Р.Овч. О.РА къде какво можа ?????12:59 23.03.2016
4 гост
Същото като с ВЕИ: излязоха с доклад как БЕИ централи са продали повече от потенциала за производство на инсталациите и нищо не стана; доказаха че изключени ветрогенератори са отчели производство и са усвоили средства, пак никакви последствия няма.
И тук така: без значение дали има протести, дали е очевадно как мамаят, няма да има последствия за която и да е страна, само и единствено потребителите ще го отнесат.
Коментиран от #8
13:27 23.03.2016
5 Vasik Atanasova
КАЗАХ ВИ ГО ПРЕДИ
А НЕ ОТ ЛУКОИЛ
Коментиран от #9, #30
14:19 23.03.2016
6 маке
Коментиран от #25
14:34 23.03.2016
7 Едикой си
15:13 23.03.2016
8 Едикой си
До коментар #4 от "гост":
Питай и отговор не чакай...Мошеническа държава....с мошеници на върха...
15:14 23.03.2016
9 o&k
До коментар #5 от "Vasik Atanasova":
Хаха,Васик-Ти на ИД "Румъниs" ли им казваш?:)15:26 23.03.2016
10
15:35 23.03.2016
11 РАДИ
15:49 23.03.2016
12 Насо
16:06 23.03.2016
13 опсмопсус
Здраствуйте таварищи!
Коментиран от #16, #17, #37
16:19 23.03.2016
14 Гоуст
Знаете ли, че дълги години Лукойл са на загуба по документи от извършваната дейност?
16:37 23.03.2016
15 Хейтър
Никой нормален човек не Ви харесва.
Стягат Ви обувките и почнахте да хленчите.
Коментиран от #19
16:55 23.03.2016
16 ЧЕСТНО
До коментар #13 от "опсмопсус":
ПОГОВОРКАТА ЗА БАНИЦАТА НАЛИ Я ЗНАЕШ ????!!!:::16:56 23.03.2016
17 mediator37
До коментар #13 от "опсмопсус":
Шалом се казва , не здравствуйте.Толкова ли не си в час, че Лукойл е собственост на евреи, а не на руснаци. Той и Абрамович и Ходорковски, и Березовски са с руски паспорти, ама са толкова руснаци, колкото аз съм космонавт.
Коментиран от #18, #22
17:00 23.03.2016
18 опсмопсус
До коментар #17 от "mediator37":
В междучасие бях!Шалом таварищи!Коментиран от #20
17:09 23.03.2016
19 Ghost
До коментар #15 от "Хейтър":
хихихиии това ми хареса ! :DОтдавна се знае,че най големия монополист е ЛУКОЙЛ в горивата...
17:17 23.03.2016
20 МОМКОВО
До коментар #18 от "опсмопсус":
ТВА МЕЖДУЧАСИЕ КОЛКО ГОДИНИ БЕШЕ ???!!!::17:26 23.03.2016
21 Анонимен
17:39 23.03.2016
22 FR V
До коментар #17 от "mediator37":
Ти си руски хибрид, няма нужда да ни обясняваш, че не си космонавт!17:50 23.03.2016
23 опа тропа
значи без данъците при него трябва горивото да пристига на около 596лв. за 1000л. без данъците което е равно на 340$ при положение че цената на лукойл е приблизително 410$ за1000л. кой тоз търговец дето продава с такава отстъпка и то гориво закупено от Лукойл , следователно някой лъжееее , но кой ?
Коментиран от #24
18:08 23.03.2016
24 Гост
До коментар #23 от "опа тропа":
...защото ще е много голям шок ако Лукойл лъжат.18:20 23.03.2016
25 опа тропа
До коментар #6 от "маке":
Цената на бензина е 1,84 а на дизела 1,38 ама те не са член на европейски съюз и съответно данъчната им политика е по различна от нашата т.е. акциза за дизела и по нисък от нашия така че не обвинявайте доставчиците .18:24 23.03.2016
26 mediator37
Вече няма и как да го гръмнат, защото става лошо за тях. Не че не са обмисляли и такъв вариант.
Най-паче ми се струва, ще купят някое местно прокурорче- алкохолик, да изкара Марешки хулиган или някакъв друг вид престъпник и да го очернят, от което Марешки ще си го премести в другия крачол. Като Волен. Ще видим.
Коментиран от #28
18:26 23.03.2016
27 опа тропа
18:29 23.03.2016
28 опа тропа
До коментар #26 от "mediator37":
висококачествено и евтино , що се отнася до гориво пък и за каквото друго да е просто не вървят да се слагат в едно изречение, в България всичко е некачествено и скъпо ей това вече върви да е в едно изречение18:34 23.03.2016
29 опа тропа
Що си мислите че лукойл ги боли ф-ра за българския пазар аз ей туй не мога да си обясня
18:42 23.03.2016
30 висок
До коментар #5 от "Vasik Atanasova":
Лука нямат работеща рафинерия в Румъния! Отдавна им я затвориха за данъчни измами!18:46 23.03.2016
31 Минчев
19:02 23.03.2016
32 момо
ЛУКОЙЛ диктува цените на таблата на всичките бензиностанции с логото им,СУПЕР МОНОПОЛ,и да искаш да свалиш с стотинка -две НЕСТАВА както те ти кажат ,така продаваш,всички го знаят,но на никой не му пука,ама тоя Марешки здраво им разбърка л...та и ето ,че се размирисаха.БРАВО само така
19:55 23.03.2016
33 до 13
19:55 23.03.2016
34 ЛУДИЯ
20:42 23.03.2016
35 гого
20:57 23.03.2016
36 драго
21:14 23.03.2016
37 До До 13
До коментар #13 от "опсмопсус":
И като НХК е 10 милиарда долара, що нямаше желаещи да дадат 150 милиона? Защо трупаше загуби и имаше 100-тина милиона дълг?Защо и в Румъния не можаха да продадат рафинерия за некви си 100 милиона долара, след като рафинериите струват 10-ки милиарди долари? И 12 000 човека не са плюс за компания която се нуждае от 1500 души за тази работа. Много лесно се говорят глупости от малоумници, които си нямат представа за нещата.
Я умнико кажи защо Пари Ба продаде за 1 евро банковие си клонове в Гърция? Що в Хърватско продадоха огромна корабостроителница наскоро за 1 евро след като 10-ки години почти не работеше и само трупаше дългове?
101 милиона долара за 57% + дълговете и инвестиции за 5-6 милиарда и златна акция на държавата е отлична цена.
21:16 23.03.2016
38 КЗК
22:09 23.03.2016
39 Крил
23:26 23.03.2016
40 Мартиннн
23:43 23.03.2016
41 Варненец
00:18 24.03.2016
42 веселин иванов
00:41 24.03.2016
43 CCCP
06:14 24.03.2016
44 BatkoVi
09:59 24.03.2016
45 БАЙ ГАН4О
10:34 24.03.2016
46 истина една
Коментиран от #48
10:56 24.03.2016
47 свинята
11:09 24.03.2016
48 истина една
До коментар #46 от "истина една ":
Да коментирам моят си коментар №46. Лук ойл е закупила суровина направила е огромна инвестиция за милиарди,произвежда,плаща заплати ,плаща осигуровки плаща данъци и продава горивото за 70 ст .Разпространителите изграждат Бензиностанции купуват, нивомери плащат заплати ,плащат осигуровки ,плащат данъци с 3 ст на литър.Държавата обаче в лицето на крадливата управляваща паплач взема 1 лв за да ги краде , а за пътища и магистрали тегли кредити от 16 млрд11:11 24.03.2016
49 истина една
11:39 24.03.2016
50 истина една
11:46 24.03.2016
51 гост
17:06 24.03.2016
52 йордан иванов
18:56 24.03.2016
53 Стоянов
20:37 24.03.2016
54 Всичко друго но не и Лукоил
20:50 24.03.2016
55 спатията
от 1 година цената на петрола е ниска но никой не сваля цена на нищо нито хранителни продукти нито ток дори такситата не свалят таксите на км и днес пак стачкуват ТЪПАТА НИ ДЪРЖАВА само си стоят ония 240 тъпанара и гледат сеир та не се намери 1 камикадзе да ги очисти като са събрани в парламента че и охрана им осигуряват като са толкова честни и чисти както ги представят продажните медии защо им е охрана АААААААААА
от мен толкова аиде блъскайте да живеят м...лята
20:50 24.03.2016
56 citro
Така, каква е ситуацията в БГ и защо никой не обърна внимание на един пре-любопитен факт по време на протестите за високите цени на горивата?
Всеки казваше и се оправдаваше, че цената на дизела зависела от цената на нефта на международните пазари. Да, това безспорно е факт. Както обаче е факт и още нещо – т.н. „margin”. Цената на нефта е относително фиксирана в момента на 0,481€. Казвам относително, понеже в официалните справки за ценообразуването е посочена такава цена. Кой на каква цена купува си е отделен въпрос. Особено след като в Сирия (която с Иран е доказано, че има най-качественият „базов нефт”) ги „оправиха”, а Иран е „деликатна” тема.
Никой не може да ме убеди, че тази цена от 0,481€ е реалната крайна цена за големите играчи (ОСОБЕННО за Лукойл внасящ принципно доста по-некачествен руски суров нефт), но това е друга тема. Нека приемем, че е така. След това прибавяме „маржина” тоест АБСОЛЮТНО ВСИЧКО, което се плаща от момента на закупуването на нефта, до излизането му от колонката на бензиностанцията – ВСИЧКО, повтарям ВСИЧКО, се получава една базова стойност ВЪРХУ, която държавата „почва секса”. Да се абстрахираме засега от държавата и да погледнем СТОЙНОСТТА НА ТОЗИ МАРЖИН. За България, тоест за Лукойл тя е 0,317€.
Така, много ми е интересно защо повтарям ЗАЩО НИКОЯ МЕДИЯ НЕ ГОВОРИ ЗА ФАКТА, че от целият ЕС, тази стойност в България е на второ място като НАЙ-ВИСОКА, а първенци са …. забитите и нямащи нищо общо с Европа – Кипър (с 0,331€)? ЗАЩО никоя медия не споменава, че в държави съседни на нас стойността е следната?! Румъния – 0,253€, Гърция – 0,307€, други държави с ОГРОМНА РАЗЛИКА В СТАНДАРТА НА ЖИВОТ имат следните стойности: Австрия – 0,226€, Германия – 0,235€, Франция – 0,190€ (обърнете внимание на тази стойност !!! и разликата и с България), Швеция също 0,190€, Полша – 0,201€, Англия – 0,227€…..!!! Някои ще кажат, че измежду тези държави има такива с много по-голямо население и респективно пазари и затова са тези разлики. Не ми се спори, но да предположим, че е така. Ок, ОБАЧЕ, нека да погледнем, какво става с държави, които спокойно можем да причислим като такива от „нашата черга” – Чехия – забележете 0,183€, припомням че стойността на Лукойл е 0,317€ (счетоводителите да смятат процентното съотношение на разликата!!!) продължаваме, Словения – 0,184€, Хърватска 0,013€ (не е правописна грешка, но там го играят само на транспорт от Австрия и затова не е атестат за сравнение, въпреки, че е факт тази стойност….те обаче я компенсират с по-голям акциз, както и да е) , Литва, Латвия, Люксембург, УНГАРИЯ, Естония, Ирландия и т.н. са със стойности между 0,22 и 0,24€!!!
Защо обръщам внимание на тази стойност ли? Освен, че тя е НАГЛО ВИСОКА и никой не може да ме убеди, че е реална, а не отвратително напомпана, има и една друга подробност. Върху тази стойност се слага акциза ( който е 0,330€, и наистина ние, заедно с Румъния и Гърция имаме най-ниският акция в ЕС….. но какво от това СЛЕД като , ПРЕДИ това цената е НАДУТА толкова много?!) и след това и вторият държавен рекет – ДДС. Когато стойността е висока, респективно ВЪРХУ тази висока стойност се начислява и ПО-ГОЛЯМО ДДС. Едно е да слагаш 20% върху едно евро, друго върху 1,3 …примерно говоря. Цялата тази стойност на ДЪРЖАВНИТЕ ПРИХОДИ в нашата страна е следната: 0,330€ акциз + 0,226€ ДДС = 0,556€ или 1.09 лв. НА ЛИТЪР. Тоест ако приемем, че към днешна дата примерната цена на един литър дизел на колонката в БГ е 2,66 лв., то от тази цена, прекрасните ни политици прибират 1.09 лв.!!! И това е абсолютна реална сметка, понеже в остатъчната стойност от тези държавни такси е включено всичко + НАГЛАТА стойност на Лукойл за техните разходи. С други думи, без държавните такси един литър дизел, нагло надут от Лукойл ще е с цена от 1,57 лв. Естествено това няма значение, защото е илюзорно да си мислим, че държавата може да се откаже от такива приходи.
Нека да помислим и към нещо друго. Никои, ама никой не може да ме убеди, че тази стойност на Лукойл е реална. Особено като се има на предвид какво е положението в ЦЕЛИЯТ ЕС. Работата и „удоволствието” да имаме Българска рафинерия (която всички знаем, че благодарение на циганина Костов НЕ Е вече наша), вместо да ни е от полза……се получава, че работи на такива стойности, че оставя зад себе си не само държави с огромен стандарт, ами и ВСИЧКИ държави от „нашата черга”. При това с ОГРОМНА РАЛИКА. Разлика която я плащаме НИЕ, от собствените ни джобове, при това без да имаме поне 1000€-1500€ средна чиста работна заплата!!! Евала Костов, евала Златев, евала Тикво (проста).
Според прости изчисления, които за да не отегчавам няма да напиша сега……. ако един бизнесмен реши да вкарва гориво от чужбина, според различни сметки (смятал съм детайлно) и различни държави……. РЕАЛНАТА СТОЙНОСТ, на която ще му дойде един литър дизел на колонката е с около 20 стотинки ПО-МАЛКО! Повтарям 20 стотинки под цената на Лукойл. Това ако се ВНАСЯ ОТВЪН дизела. Парадокс майка…….. Имаме рафинерия в нашата държава, а би било много по-изгодно да си ВНАСЯМЕ ОТВЪН гориво. И апропо, тази сметка не е абсолютно точна поради простата причина, че не са включени евентуални отстъпки от цената. А такива е смешно да се мисли, че няма да има, след като който и да е производител ако продава за износ, неговото собствено ценообразуване би било КОРЕННО различно (няма транспорт, застраховки, базиране, разходи по обекти, заплати и т.н., и т.н.) !!! И тогава реалната, този път абсолютно реална стойност на дизел ВНОС, би била още доста по-ниска, дори и с включен транспорт!!!
oil
23:57 24.03.2016
57 кокото
13:19 25.03.2016
58 КОКО
19:36 26.03.2016
59 Чинчила
Много точен анализ, браво!
В тази връзка само да добавя, че цената на керосина на летище Бургас (на 20 км от рафинерията), която е освободена от акцизи и ДДС за международни полети е най високата в Европа. По висока от тази и в Скандинавия. Затова е добре и българските хотелиери да се позамислят защо България се оказва "скъпа" чартърна дестинация
17:28 27.03.2016