Ако не се проведе реформата, ще трябва да закрием БДЖ. Това заяви пред Нова телевизия заместник-транспортният министър Камен Кичев. Българските железници са едни от най-неефективните в Европа – с много работници, малко услуги и ниска производителност на труда.
Кичев е категоричен, че броят на служителите трябва да се намали. От планираните 2000 души, които ще трябва да напуснат компанията, 600 вече са приели доброволно да напуснат железницата.
„Апелирам всички да не излизат в ефективна стачка. БДЖ получава заплатите си в пълен размер от 2009 година. Не смятам, че хора, които си получават заплатите, авансите, допълнителните възнаграждение, имат право да протестират“, заяви Кичев за утрешната стачка.
Загубата от утрешната протестна акция ще ощети железниците с 600 000 лв., което ще й нанесе сериозен удар предвид кризата и трудното печелена на клиенти.
Ще има толкова влакове, колкото пътници има, категоричен е той. Разреждането на линии ще се прави, когато има алтернативен транспорт, което е съгласувани с „Автомобилна администрирания“. „Намаляваме губещите, празните линии и тези, за които има алтернативен транспорт. Не се сме спрели транспорта. Оптимизираме дружество, което е на загуба. До края на тази годината очакваме ефект от 20 млн. лв.“, обясни заместник-министърът-
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА