15 Май, 2017 11:45 2 011 3

Иван Обрейков: "Юлен" не може и не желае да инвестира извън сегашните граници на ски зоната

  • юлен-
  • иван обрейков-
  • банско-
  • ски

Природозащитниците са лъжци. Ако политиците им се вържат, то значи са добри лъжци, казва в интервю за в. „24 часа“ маркетинговият директор на "Юлен" АД

Иван Обрейков: "Юлен" не може и не желае да инвестира извън сегашните граници на ски зоната - 1

Ние имаме отношение дотолкова, доколкото сме заинтересувани парк Пирин да има актуален и юридически издържан план за управление на парка. Новият план изчиства някои нормативни неразбории в стария, но по същество не касае размера на ски зона "Банско" - тя не се увеличава дори с един сантиметър. По-голям интерес той да се приеме имат околните общини, които биха получили възможности за алтернативен туризъм - такива в стария план липсват. Това казва в интервю за Георги Христов от в. 24 часа - Иван Обрейков, маркетингов директор на "Юлен" АД.

- Г-н Обрейков, как премина зимният сезон в Банско?

- Рекордно. Това беше вероятно най-силният зимен сезон, който курортът е имал - като посещения, като приходи, като нощувки, като събития, като спортни успехи. Времето също беше идеално за ски - снегът падна в началото на декември и условията бяха подходящи до края на април.

- Какво планирате за лятото?

- От миналото лято Банско може да се похвали с най-дългата водна пързалка в Европа. Тази година ще е още по-дълга! От "Юлен" работим за "изглаждане" на туристическата година, тоест за превръщане на Банско в целогодишна дестинация

Към момента, разликата между пика в зимния и летния сезон е около 200%. Когато я свалим на 100%, тогава ще имаме класически профил на целогодишен европейски планински курорт.

- Как се отрази организирането за пръв път на Световна купа по сноуборд в Банско върху туризма?

- Банско се превърна в редовен домакин и надежден партньор на световната купа по ски и сноуборд. Общата аудитория на световната купа е около 2 млрд. зрители. Конкретно при сноуборда всяко единично спускане се гледа от над 4 млн. зрители -официална статистика на FIS. Трудно е да се опише с думи колко позитивна и ефективна реклама е това не за Банско, а за България като туристическа дестинация.

- И тук стигаме до вездесъщия неприятен въпрос - пореден сезон мина, без да бъдат удовлетворени желанията на община Банско за втори кабинков лифт. Този път спорът беше около новия план за управление на парк Пирин, който би позволил изграждането на още лифтове и писти...

- Няма такова нещо. Новият план за управление на парка не касае конкретни обекти. Не разбирам защо медиите непрекъснато спекулират с визията на "Юлен" и инвестиционната ни програма, без да ни питат. В момента ни се приписват планове за разширяване на зоната и какво ли не. Искам да го кажа напълно ясно: "Юлен нито при новия, нито при стария план може да строи каквото и да било извън сегашните граници на ски зона "Банско". А дори и да можеше, "Юлен" няма желание да реализира такива инвестиции извън сегашните граници. Тук ще отправя и молба към всички ваши колеги журналисти - моля, спрете да спекулирате с намеренията на "Юлен" АД. Ако не сме съобщили официално за наше намерение, значи такова не съществува.

- А вторият кабинков лифт?

- Проект за втори кабинков лифт в Банско нямаме. Тук също непрекъснато слушам какви ли не теории през какви вековни гори и реки щял да минава той. Как знаят някакви НПО-та къде ще минава вторият лифт, след като ние в "Юлен" не знаем и нямаме конкретика? Ние сме заявили, че имаме желание да разгледаме инвестиция във втори лифт в сегашните рамки на ски зоната, ако държавата го позволи. Държавата досега не го е позволила и ние не сме правили проект. Всичко друго са лъжи и спекулации. Казвам го най-отговорно.

- Казвате, че вие не сте мислили в конкретика по темата втори лифт?

- Много ясно сме заявили провели сме разговори с водещи производители и консултанти какъв да бъде този лифт като капацитет, модел и в коя точка на зоната трябва да стигне във връзка с подобряването на логистиката на хората. Мога да ви кажа, че капацитетът е желателно да бъде между 3000 и 3300 души на час, за да решим проблема с опашките в следващите години. Това е най-рационалното и най-щадящото за природата решение, както стана ясно и след обсъждането на безумните идеи за двойно и тройно по-голяма кабина по сегашното трасе. На идейна фаза сме разгледали и къде трябва да е крайната точка - проекти за трасета няма и всеки, твърдящ друго е лъжец.

- Какво е отношението на "Юлен" към новия план за управление на парк Пирин тогава? Устройвали ви той? Катерина Раковска от WWF обяви, че целят да съберат 100 000 подписа срещу него?

- Ние имаме отношение дотолкова, доколкото сме заинтересувани парк Пирин да има актуален и юридически издържан план за управление на парка. Новият план изчиства някои нормативни неразбории в стария, но по същество не касае размера на ски зона "Банско" - тя не се увеличава дори с един сантиметър. По-голям интерес той да се приеме имат околните общини, които биха получили възможности за алтернативен туризъм - такива в стария план липсват.

Що се отнася до WWF, ум не ми го побира как може НПО с финансиране от чужда държава да манипулира общественото мнение и българското правителство.

Ние сме внасяли вече 80 000 подписа преди три години, имаме събрани още толкова. В крайна сметка нали наскоро минаха избори? В Банско водещите партии се съгласиха с нуждата от втори лифт. Мъжът на г-жа Раковска също беше кандидат-депутат и събра 21 гласа в Кърджали - даже родата му не е гласувала за него.

- Защо тогава природозащитниците твърдят, че новият план за управление на парка ще ви позволи да строите на 12 пъти по-голяма площ?

- Защото са лъжци. Ако политиците им се вържат на лъжите, то значи са добри лъжци. Ще го повторя още веднъж - новият план за управление не касае по никакъв начин размера на ски зона "Банско".

- Одобрявате ли избора на Нено Димов за нов министър на екологията? В свое интервю той каза, че ще потърси баланс между исканията за нови писти и лифтове в Пирин и исканията на природозащитниците, като изрично подчерта, че и двете крайни позиции са неприемливи.

- Ще потретя - "Юлен" АД не желае да изгражда нови писти и лифтове извън ски зоната. Ако държавата позволи, ще разгледаме три неща - възможности за изграждане на втори кабинков лифт в сегашните рамки на ски зоната, уплътняване на зоната в текущите граници и изграждане на полигон за сноуборд, за да тренират българските сноубордисти в България, а не в чужбина. Самата мисия на ЮНЕСКО ни каза, че те нямат проблем с тези неща, стига да са във вече съществуващите граници. Ние се надяваме министър Нено Димов да разглежда единствено фактите, като не се поддава на спекулации и лъжи.

- Вие имате ли изобщо представа откъде идва този конфликт?

- Очевидно е, че чуждестранни организации диктуват българската политика в екологията. Защо правителствата позволяват това, е въпрос към тях, ние сме само изпълнители и наблюдатели. Както обясних вече многократно, тъй наречените природозащитници воюват с желания и позиции на "Юлен", които ние никога не сме изразявали. Сами си чертаят нови писти и лифтове, сами си измислят, че такива ще се разрешават и си протестират срещу начертаното от тях. Сами си измислят и проблеми - имало обезлесяване в парка, те щели да се борят срещу него. Къде е това обезлесяване, като горите в парк Пирин са се увеличили с 20 000 декара за последните десет години? Обезлесяването е в общините около парка, където няма туризъм и препитанието е дърводобив и дървопреработване, само че там еколози не ходят. Да ви кажа честно, на мен все повече ми изглежда, че туризмът в Пиринско е просто инструмент на тези хора да си легитимират политическата партия и да поставят министри в зависимост от личните си интереси и желания.

- Тоест това са чуждестранни интереси?

- Вижте, Банско доказано предлага конкурентен туристически продукт, а България прави двуцифрен годишен растеж, когато другите развити дестилации са в стагнация. Но освен този продукт ние предлагаме и спортен продукт. Смятате ли, че управителите на водещи европейски, американски и японски курорти са щастливи от това, че след 15-годишна борба Банско ги е изместило от календара за Световната купа? Това са огромни интереси и възможности за реклама на туризма и курорта. Дали те ще седят със скръстени ръце, докато България и Източна Европа ги прережда? Вече дори слепите и глухите в цял свят разбраха, че големите корпорации и държави влияят върху политиката на малките през медии и неправителствени организации, само у нас се правим на ударени с мокър парцал.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симо

    4 2 Отговор
    ми човекът си го казва черно на бяло
    дано има кой да го чуе най-накрая
  • 2 Гошо Иванов

    3 2 Отговор
    верно е, че са лъжци природозащитниците, не знам кой е луд да им вярва
  • 3 Камен

    3 1 Отговор
    Чудих се кога най-после и от Юлен ще излязат и ще обяснят как стоят в действителност нещата. До този момент само зелените, ходят и пищят за щяло и нещяло и прокарват някакви спекулации за това какви си мислили, че са инвестиционните намерения на Юлен и какво искали. Ето фирмата си го каза в прав текст и всякакви други внушения са плод на някой болен мозък.