7 Август, 2018 12:29 4 681 7

Задава се монопол на пазара на автобусни превози

  • автобус-
  • автобуси-
  • юнион ивкони-
  • груп плюс-
  • транспект

Очаква се решението на КЗК как тази концентрация ще се отрази на конкуренцията на пазара на транспортните услуги

Задава се монопол на пазара на автобусни превози - 1

Двата най-големи автобусни превозвача у нас - компаниите "Юнион Ивкони" и "Груп плюс", ще бъдат придобити от новосъздадената "Транспект". Това става ясно от съобщение на страницата на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
Антимонополният орган трябва да направи оценка как концентрацията ще се отрази на пазара на транспортни услуги.

"Юнион Ивкони" и "Груп плюс", която притежава и марката "Етап Адресс", са най-големите оператори в междуградските автобусни превози в България и бяха против приемането на закона за създаването на автомобилна камара.

Очаква се решението на КЗК как тази концентрация ще се отрази на конкуренцията на пазара на транспортните услуги, предвид факта, че двете дружества притежават най-голям дял от пазара, а следователно ще доведе ли това до монопол на новосъздадената компания.
"Транспект" е регистрирана в края на миналата година, но към момента не извършва търговска дейност, уточняват от Комисията за защита на конкуренцията.

Регистрирано е в края на 2017 г. с уставен капитал от 50 000 лв. разпределен по равно между Георги Атанасов и Петър Господинов, показва справка в Търговския регистър.
Единият от собствениците на „Юнион Ивкони" Ивайло Константинов заявява пред „Медиапул", че в момента сделката е на етап „стиснахме си ръцете". Константинов потвърди, че и останалите съдружници в компанията продават дяловете си – Светлозар Любенов и „Синтетика", но отказва да даде повече подробности по сделката.

В „Груп Плюс" ООД най-голям дял има Галя Топалова, която е и президент на компанията. Другите акционери са Зеки Байрам и Мюге Байрам. Групата оперира автобусите с марки „Етап-Адресс" и „Груп Плюс". Регистрираният капитал на дружеството е 2 млн. лв. Галя Топалова е и председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАПБ).

В последно време имаше няколко инцидента с автобуси на „Юнион Ивкони“, припомня „Медиапул". В края на октомври 2017 г. автобус се обърна на магистрала „Тракия", като при инцидента пострадаха 17 души. През пролетта на тази година отново на магистрала „Тракия“ автобус на компанията беше ударен от лека кола и се обърна, в резултат на което шестима пътници загинаха. В края на юли автобус на „Юнион Ивкони“ пък закъса на магистрала във Франция.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Макаров

    12 0 Отговор
    Само на автобусните превози ли?
  • 2 цистит

    4 0 Отговор
    а онзи пичагата си кара бугатито широна
  • 3 Прецицалото

    8 0 Отговор
    Що на какво няма монопол , та се чудим за превозите?
  • 4 КЕФ, само така, бой и е.ан !

    9 4 Отговор
    Искахте СВОБОДА. Да пътувате свободно . Пътувайте, сега без пукната пара, заложил си дома, хукнал по света да прави пара. А ега ОРИГАЙТЕ от свобода ! Бат Бойко бил МЪЖКАР ! Духайте му !

    Коментиран от #6

  • 5 ОБИЧАМ СВОБОДАТА

    2 0 Отговор
    А как сме живяли нявга без нея ? Днес всичко е СЕКС. Не ме разбирай ти погрешно. Не ти да правиш а с теб го правят. КЕФ ! Нали !
  • 6 Гр Рудин ййжц

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "КЕФ, само така, бой и е.ан !":

    Харесвам го ББ,хем ги .......,хем те му се радват и си го избират
  • 7 Boxer

    6 1 Отговор
    Варна-Велико Търново 25лв, а сме 5 човека в колата, т.е. 5 лв. на човек. Добре, има други разходи, нека да е двойно, 10 лв на човек. Останалото от билета им какво е , освен алчност и извиване на ръце? Как може пътуването с автомобил, чийто двигател е значително по-неефективен, да е значително по-изгодно от пътуване с автобус?