29 Март, 2019 14:01 4 358

Шамси Шамси: Ако се въведе пакет "Мобилност 1", ще бъде претърпян колапс

  • пакет-
  • мобилност-
  • европа-
  • българия-
  • макрон-
  • обединение-
  • сигурност-
  • товар

"Повечето хора вярват, че тези радикални мерки са в полза на шофьора, но не е така", споделя Шамси

Шамси Шамси: Ако се въведе пакет "Мобилност 1", ще бъде претърпян колапс - 1
Снимка: Шамси Шамси

Шамси Шамси - Управител на фирма "Сев Тол ЕООД"

Г-н Шамси, какви според Вас ще са последствията за транспортния бранш от новите правила в международните пътни превози, след въвеждането на така наречения "социален дъмпинг" от Еманюел Макрон?

В частност за нас, но и за много други фирми, тези правила не оставят никакъв друг избор, освен преустановяване на дейността. На обществото се втълпява една грешна идея, че ние българските работодатели сме експлоататори, но никой не може да наложи на някого да изкара 90 дни в кабината на камиона. Шофьорската работа винаги е била неблагодарна, но пък за сметка на това много доходоносна.

Смятате ли, че има противоречия в „социалния дъмпинг“ и как ще се отрази той на сигурността на товара и шофьора?

Абсолютно всички са наясно, че тази останала част от пакета е напълно неприложима, както и нереална. В момента приетите и прилагани текстове се изпълняват от голяма част от превозвачите. На думи закона за хотелите все още се оспорва, но органите на Франция, Белгия, Холандия и Германия налагат големи глоби за спане в кабината. Ние сме принудени да плащаме за наши представители на територията на всяка държава, в която работят нашите камиони.

Как ще адаптирате бизнеса си при тези нови правила?

За изминалата 2018 година Сев Тол ЕООД има разходи от 7800 евро за хотели, което е без километрите изминати в обикаляне и търсене на такъв, за представители на територията на Германия и Франция. Заплатените комисионни са от порядъка на 1600 евро, като при извършените проверки от Франция и Германия сме заплатили още по 250 евро за всяка проверка. Повечето хора вярват, че наистина тези радикални мерки са в полза на шофьора, но не е така.

Има ли обединение на работодателите в бранша и предвиждате ли общи действия, за да се противопоставите на пакета „Мобилност“?

Да, тук идва и моето голямо учудване за обединението на цялостния бранш. Бих казал, че това не е присъщо за България, но друг изход няма. Разиграват се театри, че виждате ли ние не сме съгласни, а кой ще постави въпрос да се създаде Европейска организация, която да притисне техните огромни коорпорации, които да плащат същите наеми. Tези последни текстове са прах в очите на обществото.

Виж всички актуални предложения за работа от Zaplata.bg