15 Май, 2019 17:12 11 512 9

Започна разглобяването на първия Airbus A380

  • airbus-
  • a380-
  • самолет-
  • разглобяване

Предстои още две машини да отидат в историята

Компанията Dr. Ing. Peters Group започна разглобяването на първите два самолета на Airbus от модела А380. Машините 9V-SKA (msn 003) и 9V-SKB (msn 005) бяха пуснати в експлоатация през 2007 г. от авиокомпанията Singapore Airlines. От юни 2018 г. те бяха предадени на съхранение на компанията Tarmac Aerosave на летище Tarbes-Lourdes-Pyrénées, LDE във френските Пиринеи.

При демонтажа специалисти ще определят кои части от машините могат да бъдат продадени и кои рециклирани. По оценка на Tarmac Aerosave 92% от компонентите могат да бъдат модифицирани. Тези части, които подлежат на продажба, могат да донесат на Tarmac Aerosave приход в размер на 45 млн. USD през следващите две години. Високото търсене на резервни части на този тип самолети е свързано с това, че в момента редица авиокомпании експлоатират А380-800. В най-скоро време се очаква да започне разглобяването на още две машини А380. Те вече са на паркинг във френските Пиринеи и също са били ползвани от Singapore Airlines.

По-рано през годината Airbus официално обяви спиране производството на А380 през 2021 г. поради слабото търсене. Машината извърши първия си полет през есента на 2005 г. Това е най-големият пътнически самолет в света. В зависимост от конфигурацията може да превози до 853 пътници. Максималната му маса на излитане е 575 тона, размахът на крилете достига почти 80 метра, максималната дължина на полета надвишава 15 000 км. Airbus е доставил 234 броя машини на 13 авиокомпании.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Как така

    4 34 Отговор
    Лети на 15 км височина ?!?!? То още малко на Марс ще кацне

    Коментиран от #3, #4

  • 2 gost

    12 2 Отговор
    Нов бизнес за Динко от Ямбол.
  • 3 Плевен

    23 1 Отговор

    До коментар #1 от "Как така":

    Има разлика между дължина и височина.
  • 4 Азазазазаз

    6 4 Отговор

    До коментар #1 от "Как така":

    15км дължина на полета, не височина,....

    Коментиран от #8

  • 5 Научени

    10 13 Отговор
    Добре де от коментарите виждам, че сме научени всички за сравняваме някакви числа, които нищо не ни говорят. А защо не си дадем адекватния и не-философски въпрос: защо успешен европейски проект за 11 млрд. евро разработка свършва само 10 години след като е изкаран първия самолет. Да не се окаже, че "западните европейци" само са усволявали някое евро-проектче и на всички е било ясно, че създават нещо от което няма нужда и няма да е рентабилно - голям самолет, харчещ много повече от малките ?! Има много да учим за краденето, доказват ни го по-богатите нови братя ! България ще пребъде въпреки тези "преходни години" на безвремие!

    Коментиран от #6, #9

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 пфууу

    8 8 Отговор
    Има нещо гнило! Не може за 10 години да са се изплатили тези боклуци. Явно имат някакви проблеми!
  • 8 ОНЯ СЪЩИЯ

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "Азазазазаз":

    15 000 км. а не 15 км. както ти си писал....Сигурно си се объркал.....
  • 9 Boxer

    5 5 Отговор

    До коментар #5 от "Научени":

    Това е резултатът, когато се следват повелите на Партията...Две петилетки и в кошчето...Уж ЕС бил за пазарната икономика, а действа като СССР... Важното е да се държат хората на работа, рекорди да се поставят...