2 Август, 2019 16:34 9 602 45

Германският в. „Билд“ се плаши от завод на Volkswagen в Турция

  • volkswagen-
  • vw-
  • фолксваген-
  • завод-
  • турция

Бившият канцлер и приятел на Путин Герхард Шрьодер, който дърпа конците на сделката зад кадър

Германският в. „Билд“ се плаши от завод на Volkswagen в Турция - 1

Медиите и обществото в Германия все повече стягат примката около немския концерн Volkswagen, който по слухове е на път да избере Турция за изграждането на втория си най-голям завод в света.

След като миналата седмица главният редактор на TAZ излезе с категорична позиция, осъждаща действията на VW, вчера главният автомобилен редактор на най-голямата вестникарска група в Европа – Bild, пусна истинска бомба.

Според Том Дрекслер немските туристи спират да организират почивките си в Турция като протест срещу Ердоган, но шефът на Volkswagen Хърбърт Дийс явно няма подобни скрупули.

Дрекслер и колегата му Ронцхаймер не оставят никакво съмнение в читателите си какво е отношението им към Ердоган, питайки директно Volkswagen дали наистина искат да правят бизнес с този човек – „сатрап, който живее в дворец с 1000 стаи, арестува опозиционери и заплашва журналисти и съдии“?

Според „Билд“ немският концерн преследва по-високите субсидии в Турция и се поддава на манипулациите на бившия канцлер и приятел на Путин Герхард Шрьодер, който дърпа конците на сделката зад кадър.

Членове на надзорния съвет на Volkswagen са крайно притеснени от обществената реакция по въпроса и от месеци чакат българските власти да подобрят офертата си, писаха медии. Турските предложения са факт от над половин година, но въпреки това VW не взима официалното си решение.

България обаче изглежда губи инерция в работата си през последните месеци и не съумява да напипа правилните ходове, чрез които да задържи гигантската инвестиция на територията на Европа и да успокои политическите страсти, които вече се разгарят в немското общество и медии.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фахрадин

    24 12 Отговор
    Фантастика!
  • 2 стоян георгиев

    80 29 Отговор
    ако немците изберат турция ще покажат че не са никакъв европеиски лидер.българия би трябвало да е безалтернативна пред немския избор .всяко друго решение е в огромен немски ущърб!

    Коментиран от #10

  • 3 Панов

    31 18 Отговор
    Отиват да правят конвенционални автомобили с ДВГ за африка.в Европа ще бъдат спрени до 2025-30 година.ето това е причината.
  • 4 Ю Кортес

    29 10 Отговор
    По добре Хюндай и малки предприятия за детайли и електрооборудване за електромобили
  • 5 Анти милиционер

    21 21 Отговор
    Ционисткият Билд не немско издание.
  • 6 България

    14 33 Отговор
    Е кочинна

    Коментиран от #8, #14

  • 7 Мехмед

    28 50 Отговор
    Не се притеснявайте, няма да е в корумпиран Болгаристан!

    Коментиран от #21

  • 8 Българин

    36 17 Отговор

    До коментар #6 от "България":

    Само за 10 години разтуриха България крадците!

    Коментиран от #26

  • 9 Начо

    8 23 Отговор
    Прав им път и по добре да не идват
  • 10 Кирил

    25 11 Отговор

    До коментар #2 от "стоян георгиев":

    Г-н Георгиев,германия никога не е била лидер и слава Богу.това са рушителите на Европа и в крайна сметка те доведоха руския ботуш във България.
  • 11 Хасан

    34 18 Отговор
    Немеца иска още да изцеди турците ...къде ще сравняваш 80 милионен пазар с 6 милионен ...а Ердоган бил тиранин ?!?..ами да щото изгони немските фондации
  • 12 Хасан

    25 10 Отговор
    В Сарабия жените нямат граждански права ..е що Мерцедес и БМВ не сложат ембарго и да спрат продажбите на коли?!.'
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Хасан

    30 11 Отговор

    До коментар #13 от "onq s konq":

    Ей браво ...демек не всичко което лети се яде ..видя ли как Ердоган,Путин ,Мадуро като почнат да си защитават националния интерес бившите сегашни колонизатори как почват да вият на умряло ..
  • 16 Тук е Ключът..

    41 12 Отговор
    "Volkswagen чакат от месеци, българските власти да подобрят офертата си"
    Бойко и ГЕРБ не правят нищо за привличането на VW. Ако се предложат няколко стотин милиона, ще приемат. Това са пари, които имат възвращаемост и автомобилостроенето има голяма данъчна себестойност. За двойно по скъпи самолети се дадоха, а за инвестиции Не. Изглежда Бойко е купен от Турция..

    Коментиран от #27

  • 17 Гост

    35 21 Отговор
    Логично е да изберат Турция, тъй като в страната има опитни кадри в автомобилостроенето. Работната ръка, също ще им излезе евтино. Политиката, която си е изгрядила страната за автмомобилостроене и покупко-продажба на коли, може би ще е доста печеливша. В момента за всяка кола която не е произведена в Турция, купувачите плащат допълнително данъци/мита/ въпреки, че ги купуват от предатавителствата. А, точно това е минус за VW, тъй като е "народна марка", а купувачите трябва да плащат допълнително. В страната заводи имат Тойота, Хюндаи, Рено и Фиат. Като заводът на Фиат в Турция е в "Златната теойка", измежду 300 /ако не се лъжа/ по цял свят. Пък и управата на VW, се очаква да са хора умни колкото нас, даже много по-умни от нас, че да могат да сметна, ако един Пассат струва 120 000 турски лири, вместо 300 000 турски лири, продажбите ще се увеличат. 6 милионна България в сравнвние с 82 милионна Турция, нямаме почти никакви шансове. Ние, за съжалаление, не може да си позволим все още чисто нови коли, докато в Турция поне от туристическите ми посещения оставам с впечатлението, че съотношвнието между нови и стари коли, клони доста повече към новите. Колкото и да ми е мъчно да го кажа, Турция е най-добрият избор за тях.
    А, също така българина е свикнал да краде, няма да покрием стандарта / ще бъде същото, като с машините за Кока Кола през комунизма/. По-добре да си седим кротко. :/

    Коментиран от #18, #20

  • 18 Гост

    40 17 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Хайде стига с тези глупави мантри. Нямало кадърни кадри в България - пък в Турция все Нобелови лауреати, нали? Да не говорим, че цялото производство вече е автоматизирано и не се нуждае от квантови физици. А това с пазара беше поредната глупост, ако си мислиш, че ще разчитат на вътрешния пазар на държавата, в която ще правят завода, значи нищо не разбираш. Просто с такова смачкано самочувствие сами си просим да ни отсвирва всеки.
  • 19 гост

    19 5 Отговор
    Нашите никога няма да преглътнат собствените си интереси,а именно комисионни,и облаги за да се случи сделката.На първо място са интересите им ,а не интереса на народа и държавата.Затова няма да се случи сделката.Ще подарите терена и без това ако няма икономика няма да има хора и този терен няма да има стойност.Но ината им е голям.Губейки такава инвестиция ще изпратим много негативен сигнал към чуждият бизнес да не инвестира в България.Не знам това не достига ли до кратуните на управниците...

    Коментиран от #22

  • 20 И какви

    19 7 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Какви опитни кадри има? Нали този кадър е бил обучен преди да почне и опитен е с поне 1 година стаж. Нали тези кадри работят в момента. Да не би да има фалирал завод в Турция, че да разполагат с кадри на разположение. Това е поточна линия и всеки асемблера няколко части, прави едно и също по цял ден. Държави с по 3 милиона имат автомобили заводи. Важното е да можеш да работиш с ръцете си.
  • 21 Иван

    16 2 Отговор

    До коментар #7 от "Мехмед":

    Ама разбира се, ще бъде в демократичен Туркистан. Там няма корупция, ама хич.
  • 22 0980

    14 1 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Това не е вярно. С такива компании не можеш да си играеш на комисиони. На такива играчи даваш, а не искаш. И второ не е никак лош сигнал. Ние сме на финал, като имаш предвид че не сме автопроизводители. Това си е успех даже.
  • 23 Хитър Петър

    9 1 Отговор
    Въпроса е много по - политически отколкото икономически. Става дума за 4-5 000 работни места! В Турция официално има 4,5 милиона безработни, демек за тях този завод е капка в морето. Но пък от друга страна Ердоган ще се похвали с това че привлича чужди инвестиции ( то и Бойко това ще направи). Един вид, Европа ми доверие и уважение.
  • 24 Рошко

    5 2 Отговор
    От кога вестникари се плашат къде ше бъде на Еди на кого си и Еди къдеси завода , журналята май забравиха че работата им е да пишат обективни новини демек истински ,а не платени и да промиват прости мозъци
  • 25 Зад кадър,

    6 0 Отговор
    Игрите са много, много дебели...
  • 26 стоян

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Българин":

    До 8 ком =Не знам колко си българин -ама съм сигурен че си комунис влюбен в Путин и неговото кгб
  • 27 Диамантената ръка

    9 0 Отговор

    До коментар #16 от "Тук е Ключът..":

    Немците чакат да получат едни милиони, ама и наште чакат. Да ги получат те, не да ги дадат...
  • 28 Диз

    5 3 Отговор
    Голям праз. Че кат са немци, че кат са еди що си, чудо големо. Чиба при турчилята. Произвеждайте и си продавайте кадилници. Акъл нямате. Времената се менят.
  • 29 Баща ти с дамаджаните

    5 0 Отговор
    Тук има много напушени.
  • 30 Информиран

    9 8 Отговор
    Ако изберат Турция, това ще е краят на тази марка. Ердоган ще ги изчака да направят инвестиции и ще започне да ги изнудва. Например да му разрешат да прави митинги в Германия. Хващат се на танц със дявола. Нашите поне са кротки, послушни и безобидни.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Путарина

    8 4 Отговор
    1/5 от населението на Германия е турци и кюрди , естествено че ще гледат родината си да подпомогнат, след 20 г ще е1/4
  • 35 ВБА

    3 5 Отговор
    Ако VW след 2-3 години след пускането на завода не започнат да правят и ЕПС в съотношение поне 50:50% тоест(МПС:ЕПС) по добре е да не правят инвестиция в България. На България трябват инвестиции, които са носител на върхови технологии, а не нещо от миналия век, което вече е почти бита карта. Така, че едните и другите да си опичат акъла докато е време, за да не стане после, кога плащали плакали, което важи, както за едната така и за другата страна.... Успех само в новите начинания, и новото мислене, защото почти всичко старо е обречено на провал при новия световен ред, който се задава. Който иска да вярва, който не, но това идва с бързи темпове и е неизбежно....
    За запазване на старото статукво и колониалната политика на янките те започнаха една търговска война поне с половината свят особенно с по развитите държави, за да запазят хегемонията преди всичко на долара, но всяко нещо си има начало и край..Който досега не го е разбрал тежко и горко на тази държава, но което зависи от управляващите на съответната страна. Задава се търговски колониализъм в, най уродливата му форма, ако не сте го разбрали, защото при война няма да има оцелели. Това е предвестник на колониална политика за изсмукване на все по малко оставащи ресурси на планетата, което неминуемо води да непредвидима промяна на климата. Много страни могат да паднат жертва в предстоящата икономико-търговска война, а хора, още повече. Нима не виждате, че вече търговската политика на санкции на американц
  • 36 Реалист

    10 2 Отговор
    Слушам, че премиера да казва, че си бил написал домашното . Но явно домашното не става за нищо щом германците казват ,, Vоlkswаgеn ca крaйнo притecнeни oт oбщecтвeнaтa рeaкция пo въпрoca и oт мeceци чaкaт бългaрcкитe влacти дa пoдoбрят oфeртaтa cи“. Има си изисквания освен един терен и то не където VW желаят а където на правителството му е удобно. Тези 4000 декара и до Варна ги има но явно се пазят за друг. Преди VW нашите прогонили и други даже и BMV които В.Орбан ги лапна без да се замисля, че има още поне 8 завода в Унгария. И Словения и Чехия има по толкова но не се оплакват, че нямат работна ръка. Сякаш там имат само инженери и специалисти. Тук пропагандата, че нямало кой да работи и нямало специалисти се използва като плашило за големи инвеститори за да не нарушат рахатлъка на баровците. Така, че не се надявайте нито за VW нито за Хюндай. Схемата за прогонване на големи инвеститори работи много добре. Хайде де ще идват те на наша територия и да отнемат кацата с медът от ръцете на толкова кадърните милиардери – кой ще им позволи.
  • 37 Ruschvetoglu

    3 2 Отговор
    В Турция ке биде!
    Нашите рушвети са по- големи!
  • 38 Симо

    5 1 Отговор
    Причината изобщо не е в инерцията. България има най ниските корпоративни данъци в ЕС и е на най стратегическата позиция на кръстопътя между изтока, запада и юга, но България не държи 10% от акциите на Фолксваген груп. В случая те се държат от катарския обезпечителен фонд, имащ отлични връзки с Ердоган. Германия така или иначе е на път да се превърне в мюсюлмански анклав, така че не се надайте. Завода ще е в Турция, защото така искат катарците, а какво ще правят колит после си е тяхна работа. Аз лично кола произведена в Турция не бих си купил, каквато и марка да е. Ако ще и Мерцедес. Да не говорим че нашите политици е ЕВ могат да поискат мита за всички продукти на Фолксваген произвеждани извън общността.Аз не разбирам що за съюз е ЕС, където изглежда основен принцип е прееби другарчето. Заради евроатлантическата солидарност спряхме руски енергийно проекти за 12 милиарда и бяхме солидарни, а сега когато трябва с нас да са солидарни се оказва че това не е задължително. Т.е. сьюз, сьюз, ама сиренето е с пари, а когато въпроса опре до пари цялата евроатлантическа солидарност се превръща просто в словесна флатоленция. За едни е задължително и доброзорно , а за други не съвсем. Очевидно някой трябва да обясни на Европа че изтока на континента не са им васали, а партньори. Ако не могат да го понесат ще трябва да се разделяме.
  • 39 Един

    3 0 Отговор
    Въпроса е не какво плаши вестника "Билд" , а какво привлича акционерите на "VAG"?
  • 40 кенефистан

    2 3 Отговор
    Смятайте, колко сме жалки и насрани, въпреки огромния натиск ФВ не иска да инвестира в балканския комунистически кенеф, Бълхаристан.
  • 41 Реалист

    0 4 Отговор
    Това е частна фирма и си гони интереса. Няма да се съобразят с разни драскачи и платени журналисти. В България няма да намерят кадри за такъв голям проект. Отделно нашите рушветчии ще им разкажат играта с подкупи и комисионни за разрешителни и подписи.Славата ни се носи много надалеч. Чак зад океана.

    Коментиран от #42

  • 42 духачи червени

    3 0 Отговор

    До коментар #41 от "Реалист":

    Тези ги разправяй на внучетата си Навсякъде Българския работник е ценен и уважаван затова и младите бягат от комунистите чорбаджии да работят на запад
  • 43 Нов

    5 0 Отговор
    В България има поне 3000 автосервиза и поне 10000 професионални монтьори . А на VW са им нужни около 2000 за линията. Другите са най различни длъжности като снабдители , ОТК и др. Не си мислете че няма желаещи Нямало кадри дрън дрън поне 50 000 веднага са готови да напуснат фирмите където им плащат мизерни заплати. Това е рекламата на работодателите че в България работниците са -тъпи ,неквалифицирани а образованието е зле. Хората са принудени да търпят това за да си изхранват семействата. Нека дойдат та тогава ще стане ясно Турция колкото и негативи да имат за да спечелят VW на първо място се рекламират с качествена работна ръка не че там е пълно с инженери но си ценят работниците . А нашите идиоти с тази мръсна пропаганда за неквалифицирана работна ръка не доумяват че с този имидж на страната не могат да си продадат и продукцията.
  • 44 Краси

    1 0 Отговор
    Земята ли свърши на Швабите? Да си го строят у тях и да си набират работници с конкурс и да видим колко феса ще вземат и колко българи. А знае ли някой какво ще е влиянието на този гигант върху околната среда? Само за ползи се говори но има и вреди. Хайде сега пък и да им се молим. Най-добре е да си наблягаме на туризма. Малко ни трови Кремиковци сега и VW - то да ни довърши. Ходил съм във всички автомобилни заводи в Германия. Навсякъде море от произведени автомобили чакащи на паркинг за продажба. Да не правят само швабите автомобили. Само българите останаха. Много ни трябват. Като не искат Майната ИМ...
  • 45 Краси

    0 0 Отговор
    Земята ли свърши на Швабите? Да си го строят у тях и да си набират работници с конкурс и да видим колко феса ще вземат и колко българи. А знае ли някой какво ще е влиянието на този гигант върху околната среда? Само за ползи се говори но има и вреди. Хайде сега пък и да им се молим. Най-добре е да си наблягаме на туризма. Малко ни трови Кремиковци сега и VW - то да ни довърши. Ходил съм във всички автомобилни заводи в Германия. Навсякъде море от произведени автомобили чакащи на паркинг за продажба. Да не правят само швабите автомобили. Само българите останаха. Много ни трябват. Като не искат Майната ИМ...