22 Юни, 2020 09:07 1 767 3

Банкирането онлайн скочи заради епидемията

  • банки-
  • банкиране-
  • кредити

Получаването на кредит също може да е онлайн

Банкирането онлайн скочи заради епидемията - 1
Снимка: БГНЕС

Над 90% от продажбите на банкови продукти у нас се извършват в банков клон. Използването на онлайн банкиране пък все още не е предпочитано от българите, като делът на продуктите, купени в изцяло дигитална среда, е под 5%. Това показва проучване на банковия сектор в страната, цитирано от Татяна Иванова - изпълнителен директор на „Маркетинг и дистрибуция – банкиране на дребно” на голяма българска банка.

Пред в. "Монитор" тя заявява, че заради коронавируса, склонността за потребление на продукти и услуги, включително финансови от разстояние, е по-висока от всякога. Въпреки това делът на клиентите, които използват онлайн банкиране, остава нисък. „Това не се дължи на липса на интерес или склонността, причината е, че финансовите институции в България не предлагат достатъчен брой изцяло дигитализирани процеси“, казва тя. По думите ѝ за да стане клиент на банка, човек трябва да отдели средно между 30-40 минути за посещение в банков клон. Това обаче не включва времето за придвижване или за изчакване. Недостатък е и това, че клиентът е напълно зависим от работното време на финансовата институция и съответно от нейното разположение. С онлайн приложения това време може да се съкрати на 10 минути. Изцяло по дигитален път човек може да открие разплащателна сметка, да поиска срочен депозит, да си купи пътническа застраховка.

Получаването на кредит също може да е онлайн като тук се включват потребителските заеми и овърдрафт картите. Кредитите ще са освободени от такса за кредитна оценка, но лихвите ще останат същите. За целта клиентът трябва да инсталира приложение за издаване на сертификат за електронно подписване на документи. Е-подписът може да се използва пред банки, мобилни оператори и други, като има същата тежест като подписа на хартия. Необходима е двустранна снимка на лична карта, както и лицево разпознаване чрез селфи.

„През последните 2 месеца делът на клиентите, преминали на мобилно банкиране, е такъв, че може би ние щяхме да осигурим този ръст в следващите 1-2 години. Само за 2 месец COVID-19 убеди много хора, че да банкираш през телефона и таблетите е много по-удобно”, коментира шефът на Асоциацията на банките у нас Петър Андронов. По думите му заразата ни е хвърлила в бъдещето и така настоящето стана част от бъдещето.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шкафбанкинг

    9 1 Отговор
    А шкафбанкирането, как се развива, за един нанкащ приятел питам?
  • 2 Breaking Bad

    5 1 Отговор
    Кво интернет банкиране... Е сега ми се наложи да плащам през EPay - бах ти загубената работа - половин час регистрации, смс-и, после въвеждаш още 10 пъти всичките си данни и накрая не знаеш какво е станало! Че даже и такса взимат за тая "услуга"!
  • 3 Гост

    0 0 Отговор
    хахаха банките с нашето ел банкиране, както и държавата с е-управлението са има няма 10 години назад, но от 20-ти век.
    Влезнат ли веднъж в 20-ти век и видят съвременните неща другите ще са в 21-ви ама това е друга тема.