24 Октомври, 2012 08:00 13 200 23

Кой кой е в Българския интернет за септември по данни на Gemius

  • сайт-
  • класация-
  • gemius

Излязоха резултатите за септември на Gemius за класирането на българските интернет сайтове.  (Всички данни можете да видите тук)

Най-интересното е, че за първи път VBOX7.com е изместен от първото място. Макар и с малка преднина пред него застава българската поща ABV.bg. За съжаление и двата сайта губят потребители поради конкуренцията с YOUTUBE.com и GMAIL.com (продукти на GOOGLE.com). Сайтът ABV.bg e загубил 14% от потребителите си през септември спрямо януари 2012 г., а VBOX7.com е с 18% по-малко посетители за същия период. Сривът в двата основни продукта, собственост на “Нетинфо” ЕАД, е довел до спад и в останалите им сайтове: VESTI.bg e спаднал с 22%, SINOPTIC.bg е загубил 14%, а GBG.bg се е сринал с цели 30%.  Единственият проект на “Нетинфо” ЕАД, който успява да задържи позициите си, е женският сайт EDNA.bg, който има 7% покритие на интернет аудиторията в България.

Намалението на трафика на “Нетинфо” ЕАД прави предстоящата продажба на компанията още по-трудна. Факти.бг бе първата медия, съобщила за плановете на компанията-майка -  SANOMA, да продаде активите си в България.

На второ място в класацията на Gemius е ИНВЕСТОР.бг (dnes.bg, start.bg, blog.bg...).
През януари реалните посетители в сайтовете на компанията са били 1 870 334, а през септември са отчетени 1 550 012 уникални посетители. Общото намаление от 17% се дължи основно на спада в трафика на START.bg (от 836 865 през януари до 492 934 през септември).  

Третото място се държи уверено от
Sportal Media Group (sportal.bg, data.bg, hotnews.bg...)  Няма промяна в броя на посетителите спрямо януари. Импресиите са се увеличили с 14%. Новинарският сайт на групата NOVINI.bg е загубил 43% от аудиторията си за периода, но основният им проект SPORTAL.bg остава лидер в своята категория.

На четвърто място се нарежда NEG (bg-mamma.com, AutoForums.BG, kefche.com...).  При тях загубата на потребители за периода януари - септември е 23%  (от 1 605 793 на 1 242 750), но по-лошата  новина е, че времето, прекарано в сайтовете, е намаляло с цели 47% (от 2 360 299 часа на 1 259 703 часа).

На пето място е DIR.bg. Тук спадът спрямо януари е 19% (от 1 301 368 на 1 056 123 потребители). През 2009 г. компанията е достигала до почти 1 600 000 реални потребители. Явно низходящият тренд продължава.

Шесто място заема Резон Медиа с 1 012 950 потребители (mobile.bg, imot.bg, bazar.bg...). Аудиторията на MOBILE.bg e намаляла с 11% спрямо януари месец, a на IMOT.bg с 6% за същият период.

Това са компаниите с над 1 000 000 реални потребители през септември.
(Facebook и Google не се замерват от Gemius, но то е ясно, че са много по-напред).

За останалите участници в българското интернет пространство трябва да отбележим няколко факта:.

- PRODAVALNIK.com достига през септември до 692 219 потребители. Това е растеж с цели 29% спрямо януари 2012 г.

- Новинарският сайт iNEWS.bg за втори месец е замерван от Gemius и показва много добри резултати - 659 913 посетители. Над 50% от трафика в сайта идва от Facebook, това може да се види тук:

- За първи път в изследването се включва GRABO.bg. Основната причина да бъде замерван един сайт от Gemius е за да продава по-лесно реклама. Но GRABO.bg купува, а не продава реклама на страниците си. Може би сертифицирането на голямата му аудитория (454 114 потребители) ще убеди по-лесно търговците да пускат офертите си точно в този сайт за групово пазаруване.  

- През месец юни сайтът BTV.bg изгубва 20% от аудиторията. Периодът съвпада със спорното отразяване на протестите за горите от телевизия BTV. Въпреки последвалите извинения трафикът на сайта не се е възстановил и през септември.

Ако Вие имате любопитна иформация за участниците на интернет пазара или сте забелязали нещо интересно в данните, моля споделете го в коментарите по-долу.

Интернет компания Посетители
(реални потребители)
Импресии
1 Netinfo 2 577 184 771 813 371
2 Investor 1 550 012 160 545 485
3 Sportal Media Group 1 368 767 110 442 210
4 NEG 1 242 750 66 589 435
5 DIR 1 056 123 70 433 888
6 Rezon Media 1 012 950 226 146 776
7 CME 895 091 21 217 477
8 Darik News 893 462 33 179 044
9 Aukro 870 981 176 917 380
10 3Bay.bg 809 039 18 884 692
11 Xenium 735 807 8 586 630
12 Top Media Group 634 199 17 296 438
13 Sanoma 601 686 14 540 044
14 Newspaper Group Bulgaria 598 049 16 926 937
15 Economedia 587 744 10 732 262
16 jobs.bg 522 668 82 717 374
17 One Click 266 106 7 947 279

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Румен

    1 0 Отговор
    Интересна класация. Моите най-любими БГ сайтове обаче са VBOX7 и mobile.bg
  • 2 aha

    1 0 Отговор
    Що не пишете за монопола на MSKeyGroup?!А,да!Защото Ви притежават...

    Коментиран от #3

  • 3 Николай Недялков

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "aha":

    "MSKeyGroup" в момента се наричат "Sportal Media Group"

    Написали сме за тях, че: "основният им проект SPORTAL.bg остава лидер в своята категория"

    Не мисля, че имат монопол.
    И знам, че не ни притежават
  • 4 Евгени Батев

    2 0 Отговор
    Мислех,че Резон ще са по-напред :) Честито на Нетинфо :)
  • 5 aha

    1 0 Отговор
    Ето,че научих нещо ново.
  • 6 Панчо

    1 0 Отговор
    И как искате Vbox на запада. Та там всички са на по 12 г. и има един набор от клипове, който само сменя имената си.
    Да не говорим за неграмотното писане в коментарите, което е адски дразнещо!
    BLITZ наистина се наложиха като един новинарски сайт, който реагира доста бързо и адекватно. Преглеждам го редовно.
  • 7 aha

    1 0 Отговор
    И друго се чудя-къде е замунда?

    Коментиран от #11

  • 8 уеп

    1 0 Отговор
    А Top Media Group с какви сайтове разполагат ?
  • 9 уеп

    1 0 Отговор
    А Top Media Group с какви сайтове разполагат ?

    Коментиран от #10

  • 10 Николай Недялков

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "уеп":

    Сайтовете на "Top Media Group" са:

    Тopigri.bg, zajenata.bg, kartasofia.com, imotibg.com
    и kartabg.com
  • 11 Николай Недялков

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "aha":

    Zamunda.net не се замерва от Gemisus.

    Ориентировъчни данни за нейният трафик може да видите само тук:
    http://www.alexa.com/siteinfo/zamunda.net
  • 12 impressions

    2 0 Отговор
    Интересно! Въпреки че в тази класация Rezon Media е на 6-то място, по брой импресии е на 2-ро. Това предполагам се дължи на една аудитория, която не влиза по грешка, а влиза и наистина разглежда съдържанието на сайтовете
  • 13 morientes_lale

    1 0 Отговор
    А News.bg на „Уеб Медия Груп“ АД , няма ли ги в класацията, че преди няколко години май беше номер 1..

    Коментиран от #15

  • 14 Lol

    1 0 Отговор
    Монополисти :)) Какво ми преразказвате данни на Gemius, вземете направете така че и малките да ви бъдат полезни.
    Ама ха де ... как да стане :))

    И да ... като споменавате alexa, много ми е интересно от колко време точно Вие Г-н Недялков я ползвате и за какво по точно :))))

    Коментиран от #16

  • 15 Николай Недялков

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "morientes_lale":

    News.bg е на 63 място.
  • 16 Николай Недялков

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Lol":

    Един от начините да се получи информация за сайтове, които не са се включили в никакви броячи е www.alexa.com.

    Като източник на информация ги ползвам, като няма друг ...
  • 17 Ради Стоичков

    0 0 Отговор
    Къде пък го видяхте трафика на inews.bg да идва половината от facebook. Проследих линка към Алекса, който сте сложили и нищо обосноваващо твърдението ви не видях. От тук нататък мога да си направя изводите, и за останалите съждения в статията ви колко са верни.

    Коментиран от #18

  • 18 Николай Недялков

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Ради Стоичков":

    http://www.alexa.com/siteinfo/inews.bg#

    След като се отвори страницата кликнете на бутона "Clickstream"

    Бутона е над графиката в края на редичката:
    Traffic Stats Search Analytics Audience Contact Info Reviews Related Links Clickstream
  • 19 Аз

    0 0 Отговор
    Скоро никой няма да чете dir.bg, защото са еврейски интригантчета и чалгаджийски клюкарки
  • 20 Stoyan

    0 0 Отговор
    Балони, балони ...
    Фалшив трафик, измислени неща.
    Какво значение имат един милиард импресии, като никой не ги е видял ?

    Защо в Бг рекламата се плаща на импресии а не на реален клик ?
  • 21 Михаела

    0 0 Отговор
    Защо сте написали Резон медия и Инвестор като отделни групи сайтове след като са собственици на Мобиле и Факти?
  • 22 фен1

    0 0 Отговор
    Според мен специално сайта mobile.bg нямаше да изгуби нито един посетител и нямаше да има конкурения ако се придържа към основната си дейност(обяви ) и предлага услуги и допълнителни екстри свързани с обявите за коли а не както се получи залитане към интернет магазини и.т.н
  • 23 Въпрос

    0 0 Отговор
    Здравейте, г-н Недялков!

    Не разбрах, какво точно имате против потребителите от фейсбук? Вие лично, а и вашите сайтове имат/е ли фен страници във фейсбук?
    Над 70% от българските интернет потребители са във фейсбук и търсят продукти и услуги, освен, че го ползват като площадка за връзка с приятели/познати!

    От къде идва трафика на Fakti.bg? Основно препратки от другите ви сайтове.... Явно това е лошо, според собствената ви преценка - не го правете тогава!

    Поздрави!