19 Февруари, 2021 14:00 5 330 7

Определяне на бюджета и промените в ЗУТ – (Без)Полезни съвети за начинаещи инвеститори в строителството

  • иван кирмин-
  • строител-
  • оферти-
  • зут-
  • бюджет

Ресурсът, с който е препоръчително да разполагате при оферта от 100 000 лв. е 100 000 евро

Определяне на бюджета и промените в ЗУТ – (Без)Полезни съвети за начинаещи инвеститори в строителството - 1
Снимкa: Shutterstock

Гледайте на офертите като на пожелания по случай юбилей. В тях всеки един изпълнител искрено ви желае невъзможни неща за да ви направи щастливи. Или пък като на километраж на автомобил втора употреба.

Ресурсът, с който е препоръчително да разполагате при оферта от 100 000 лв. е 100 000 евро, ако сте еврофили. Ако не сте - 100 000 паунда. Сравнително точни са офертите за дейностите, в които трудът има малка тежест. Такъв пример е пилотното фундиране, като набивните пилоти имат и следните предимства пред изливните – набрали са якост преди пенетрация и могат да се удължават. Недостатък е, че набиването предизвиква високи нива на шум. Механизация му е майката. Всички знаете, че общият работник е много по-ефективен, когато се подпира на багер вместо на лопата.

Имайки предвид горното е най-добре след проведените срещи да изберете строителя, който ви е най-приятен. Така по-лесно ще преминавате кризите във взаимоотношенията по време на изпълнение.

Ето и добрата новина за тези, които имат разрешение за строеж – идат промени в ЗУТ. Някои професионалисти в бранша са на мнение, че законодателят има за цел да опрости изключително сложния и тромав закон, като го сведе до един член:

Чл. 1 (1) Забранява се строителството на територията на Република България

(2) Изключение от правилото по ал. 1 се допуска:

1. когато строежът е държавна или общинска собственост.

2. за барбекюта и летни кухни.

3. за строежи с влязло в сила разрешение за строеж за срок от 5г. от издаването му, който може да бъде удължен или не.

4. за строежи извън обхвата на т. 1, 2 и 3 при условия определени с наредбата по ал.2.

В наредбата критериите за разрешаване на строителство и за удължаване на срока на разрешение за строеж за частни инвеститори вероятно ще бъдат обвързани с резултатите от PISA във Филипините и нивата на безработица в Зимбабве.

Гласуват ли ги, смело можете да покажете среден пръст на съседа, който е закъснял с проектите, стига да не е много близък с властта.

------------------------

Иван Кирмин има над 25-годишен опит в сферата на строителството на жилищни, обществени и промишлени сгради и съоръжения. Управлявал е процеси във всички фази на строителните проекти – предпроектни проучвания, проектиране, финансиране, строителство, продажби.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Неанонимен

    3 0 Отговор
    Духовито и весело. На инвеститора не вдъхва оптимизъм за утрешния ден (по Вапцаровски), докато за изпълнителя си остава млатенето с чука (по Пеньопеневски), без възможност за контрол върху качеството. А мислех да зарязвам чужбината и да ставам ново поколение строител в България...
  • 2 Владо Шофьора

    1 0 Отговор
    Чудесна статия инж.Кирмин.
    Благодаря за информацията за набивни пилоти.
    Моля за информация кога трябва да спрем да набиваме пилота ?
  • 3 дебел франкофон

    1 0 Отговор
    В характерния си публицистично-хумористичен стил инж. Кирмин е систематизирал позицията на професионалните и браншови организации (САБ, КИИП, БААИК и др.) относно противоконституционните промени на ЗУТ в края на януари т.г. (по-конкретно изменението и допълнението на чл. 24, регламентиращ височината на сградите) без провеждане на дебат и обществени консултации, както и без оценка на въздействието.

    Мимоходом той е засегнал друг съществен въпрос, а именно въпроса за пилотното фундиране с набивни пилоти. Питането ми към инж. Кирмин е:
    Какво трябва да бъде теглото (в кN) на ударната част на сонетката на забивачна машина “УРАЛ-2500” за набиване на профил IPE 240 и тегло 23,5 kN при обемно тегло на стоманобетона 25 kN/m2, като не се отчита изчислителното съпротивление на почвата (в конкретния случай – льос), без армиран с мрежа торкрет и самопробивни анкери.
    Благодаря предварително!

    Коментиран от #5

  • 4 Исско

    2 0 Отговор
    За съжаление в така дългоочакваната статия темата за пилотното фундирне е много слабо застъпена. Моля инж. Кирмин по-подробно, по-инженерно и по технически обосновано да отговори на въпроси от рода на: приключва ли ерата на досадния Масивен изкоп... Обратен насип... Стотици квадрати кофриране, при изграждането на леки /дървени, едноетажни, сглобяеми... / къщи. Кога в България, както в Германия... Русия.. И много други, ще почне масово да се прилага шведския модел на фундиране с микропилоти /изливни/. Благодаря предварително!

    Коментиран от #7

  • 5 Фен

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "дебел франкофон":

    Темата за набивните пилоти широко е застъпена и достъпна в нетс за района на Симитли. Не виждам какво авторът би могъл да добави по въпроса.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Фен

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Исско":

    За съжаление е трудно да бъде убедена широката общественост, че размерът няма значение и това поставя микропилотите в много не изгодна позиция. Когато се разделим с митовете - тогава.