18 Март, 2021 10:11 12 365 24

Последната бройка от най-големия самолет в света излита за пръв път

  • airbus a380-
  • тулуза-
  • франция-
  • тест-
  • emirates

Airbus A380 с тестови полет

Последният произведен Airbus A380 със сериен номер на производителя (MSN) 272, осъществи първия си тестов полет от летище Тулуза (TLS), Франция на 17 март, преди да бъде предоставен на Emirates. Авиокомпанията, която е най-големият клиент от този модел пътнически самолет, в момента очаква последните пет броя на A380, включително гореспоменатата MSN 272. Това ще бъде последният произведен Super Jumbo. Airbus обяви, че повече няма да произвежда двуетажният самолет.

Общо Emirates е поръчала 123 самолета Airbus A380, сочат данните на Airbus Orders & Deliveries, докато общият брой произведени самолети от този тип е 251.

Още преди началото на пандемията проектът А380 беше под въпрос, а нейното идване само ускори процеса по „пенсиониране“ на най-големия пътнически самолет в света. Редица оператори на самолета, включително Air France и Lufthansa, взеха решението да оттеглят своите A380 преждевременно в резултат на продължаващата несигурност по отношение на международните пътувания.

Не всяка надежда обаче е загубена - няколко други авиокомпании, включително British Airways, Emirates и Qantas, все още виждат бъдеще за двуетажния самолет по някои маршрути.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бой-COVID-59

    50 17 Отговор
    Ще си купя един такъв,
    да си пренеса кюлчетата до Дубай,
    че изборите наближават, а нищо не се знае...

    Коментиран от #13

  • 2 :фиууу

    10 31 Отговор
    Интересно, не се виждат следите от "конденз" след него. Сигурно само го тестват и не са му пуснали "кондензаторите" ...

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Ивайло

    67 8 Отговор

    До коментар #2 от ":фиууу":

    Следите от конденз се виждат когато самолетът лети нависоко (над 8000 метра височина), където въздухът е много студен и горещите газове от двигателите кондензират и се вижда бялата линия!!! Аман от конспиратори!!!

    Коментиран от #9

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 ШОП

    23 6 Отговор
    Най големия пътнически но не и найнголемия товарен самальот.
  • 6 Корекция

    25 11 Отговор
    АН-225 си остава най-големият самолет все още.

    Коментиран от #16

  • 7 Троянеца

    19 33 Отговор
    Най големия самолет е Украински. Антонов, Мрия. Болшевишката банда повръщайте от яд.

    Коментиран от #8, #14

  • 8 898

    39 13 Отговор

    До коментар #7 от "Троянеца":

    Мрия е съветски самолет!Урките да повръщат!
  • 9 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ

    27 3 Отговор

    До коментар #3 от "Ивайло":

    Откъде да знае той, че при издигане във височина,
    на всеки 100 метра температурата на въздуха
    пада с около 1 градус по Целзий.
    На 1 км височина температурата пада с около 10 градуса.
    При височина между 8 и 12 километра,
    където летят повечето пътнически самолети,
    температурата на въздуха е вече минус 50-60 градуса -
    идеално за кондензиране на топлите газове от самолета...

    Коментиран от #23

  • 10 ФакирЕС

    22 11 Отговор
    А380 си беше и той усвояване на еврофондове ... и познайте кой Германия и Франция ги прибраха тези пари, да направят един самолет, който от "най-най" се превърна в най-бързо спрения от производство пътнически самолет в света. Има да ги гоним по корупция големите, така че не на тея ... ние сме били факири в тази област.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 :фиууу

    20 3 Отговор
    Цитат:
    Някои от най - характерните черти на глупавите хора - те винаги си мислят, че са прави. Дори и когато не са, не обичат да признават грешките си, но обичат да налагат мнението си. Те са шумни, говорят на висок глас и обичат да са център на вниманието. Ако не могат да постигнат своето, започват да обиждат и стават агресивни ...
  • 13 боко ПКП

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "Бой-COVID-59":

    Няма да стигне един, поне десет, да има и за аймет и гусито.
  • 14 Не е

    26 4 Отговор

    До коментар #7 от "Троянеца":

    Украински а съветски. Олег Антонов е руснак, а не украинец. В Украйна става финалното сглобяване на самолета с модули произведени в другите съветски републики. Затова след отделяне на Украйна спира и производството на самолетите Ан. Все едно да кажеш, че след като се сглобява в Тулуза Еърбъс е френски самолет.
  • 15 бай Даньо

    18 3 Отговор
    А380 е велик самолет , жалко че го спират счетоводителите - просто не е изгоден, особено в тая епидемия . Инак самолета заради размера си е по устойчив на турболенция, тоест по сигурен , с 4 двигателя още сигурност по-безшумен, по малко "друса" оставяме настрана по широк и луксозен . Жалко е когато техническия прогрес бива убит от счетоводителите.

    Коментиран от #17

  • 16 Голем смях

    11 0 Отговор

    До коментар #6 от "Корекция":

    Да ,произведени са ...2 броя,а в момента има само ..един.Украинския Мрия.

    Коментиран от #19

  • 17 No Exit

    6 4 Отговор

    До коментар #15 от "бай Даньо":

    А 380 е логистична задънена улица. Бих го сравнил с 3D телевизорите отпреди 10 години. Дубай искаха да станат flight exchange hub между А 380 и по-малки авиолайнери на средни дистанции, както и да привлекат презареждащите полети за Австралия и Далечния Изток. Междувременно успешната интродукция на Dreamliner направи А380 морално остаряла концепция. Бъдещето е на икономичните двумоторни широкофюзелажни авиолайнери способни да летят без междинно кацане от Европа до Австралия. Emirates на Дубай работи на загуба и съществува единствено е държавна компания на Емирствата.

    Коментиран от #18

  • 18 самолета

    9 1 Отговор

    До коментар #17 от "No Exit":

    Да бе, то пък много хубаво да летиш без презареждане от Европа до Австралия.... особено пък в тесен едноетажен самолет!
    А380 е уникално техническо постижение, както и Конкорд навремето. За съжаление хората не могат да си позволят този лукс. Затова ще се бутат в бавни и тесни самолети.
  • 19 Гаргамел

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Голем смях":

    Всъщност най-големия е произведен в 1 бройка и е Hughes H-4 “ Spruce Goose”

    Коментиран от #21

  • 20 УЕУЕ

    0 0 Отговор
    Последната бройка излита за пръв път ?????????????????????///
  • 21 Съдията Дред

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Гаргамел":

    Провери пак. Това, че е бил с 8 двигателя, не го прави най голям. А и е прелетял едва около 700 метра ниско над водата в единственият си полет.

    Коментиран от #24

  • 22 питам

    0 0 Отговор
    дали двигателите 5-8 пътницити ги карат дз педали?
  • 23 кои е с мен

    2 4 Отговор

    До коментар #9 от "ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ":

    никога няма да изберем герб,герб са боклуци
  • 24 Гаргамел

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Съдията Дред":

    Прав си, оказва се че само размаха на крилата е най-голям в сравнение с ан-а и 380-то