18 Февруари, 2013 12:19 1 932 7

ЧЕЗ оказват пълно съдействие на ДКЕВР

  • чез

ЧЕЗ е инвестирала в страната над 1,7 млрд. лева

Дружествата на ЧЕЗ в България следват в работата си изискванията на българското законодателство. Очакваме да бъде обявено заключението на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), която се самосезира по повод доклада на Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ) от 8 февруари 2012 г.  Готови сме да окажем пълно съдействие на държавния регулатор, се казва в официално съобщение на електроразпределителното дружество. Ето и останалата част от съобщението:

Дейността на ЧЕЗ Разпределение подлежи на редовен контрол и регулация от различни държавни институции и органи. ЧЕЗ Рaзпределение е длъжно периодично да предоставя отчети за Търговския регистър, ДКЕВР, а откакто дружеството стана публична компании - и на Комисията за финансов надзор. От влизането на ЧЕЗ на българския пазар до момента, нито една от редовните регулаторни и данъчни проверки не е показала, че дружествата на ЧЕЗ в България ползват услуги на непазарни цени било осигурени вътрешно в групата, било от външен доставчик.

От започването на работа в България в началото на 2005 г. до момента, ЧЕЗ е инвестирала в страната над 1,7 млрд. лева. В тази сума са включени 1,1 млрд. лева инвестирани в закупуването на електроразпределителната мрежа на Западна България и ТЕЦ „Варна“, както и 650 млн. лева за обновяване, модернизиране и разширяване на мрежата и подобряване на обслужването. За последните осем години дружествата на ЧЕЗ са платили данъци за 429 млн. лева. През 2010 г. акционерите одобриха плащането на дивидент на българската държава в размер на 41 млн. лева.

За осем години ЧЕЗ обнови 30% от електропреносната мрежа, подмени близо 20 000 км кабели и намали технологичните загуби от 22% до 12,77%. Значително са подобрени и показателите за качество на доставките като продължителността на непланираните прекъсвания бе намалена три пъти. Повишена е и ефективността на работа в компанията.

Значително бе подобрено и  обслужването. ЧЕЗ увеличи броя на касите в Западна България от 219 на над 1300 и откри 32 центъра за обслужване на клиенти. Разработени бяха близо
100 нови услуги. Компанията създаде единен денонощен телефонен център 0700 10 010, в който само през 2012 г. бяха приети 920 000 обаждания. През 2010 г. бе въведена нова клиентска система SAP, с която процесите по обслужване на клиентите бяха оптимизирани.

През 2012 г. "ЧЕЗ България", "ЧЕЗ Електро България" и "ЧЕЗ Разпределение България" получиха сертификати, че са внедрили и прилагат системата за управление на качеството в съответствие с международния стандарт EN ISO 9001:2008.

През годините постоянно намалява делът на ЧЕЗ в структурата на крайната цена на електроенергията и в момента е едва 9,28%. Намаляват и признатите от ДКЕВР разходи. През 2008 г. признатите разходи на ЧЕЗ от страна на ДКЕВР възлизаха на 363 млн. лева, а за ценовата 2012 - 2013 г. те са 341 млн. лева.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 потребител

    1 0 Отговор
    с една дума КРАДЪТ с две думи ВЪН от БЪЛГАРИЯ
  • 2 Пича

    1 0 Отговор
    С три думи вън,вън и вън!!!
  • 3 диан

    0 0 Отговор
    е какво искат да кажат?
    че ТЪИ ЩЕ Е ТЯ
    а ние сме вън за да кажем
    ама ТУИ ЩЕ Е ТО
  • 4 Жорж

    1 0 Отговор
    Не се заблуждавайте господа Читатели! Ако няма кяр ЧЕЗ нямя и минута да седят тук. Въпроса ми е защо ЧЕЗ да лапа а не кярът да остава за НАС !!!!!!???????
  • 5 Зиг Хаил

    0 0 Отговор
    ще ги изгоним тези народе.Продължаваме и няма връщане назад
  • 6 56789

    0 0 Отговор
    Защо точно ЧЕЗ ?
    Защо не австрийската?
    Защо не ТИМ-аджийската?
  • 7 ЧЕЗАРИ

    0 0 Отговор
    След извършена проверка по подаден сигнал и с оглед категоричното становище на представителите на мажоритарния акционер на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД бяха констатирани нарушения в дирекция „Експлоатация и поддържане“. Ръководството на компанията взе решение и считано от 04.12.2012 г. освободи:
    г-н Андрей Живков, ръководител на направление „Столично“ в дирекция „Експлоатация и поддържане“, и Красимир Биджов, ръководител на звено „РЗ Витоша 3“ в същата дирекция.
    Ръководството обръща внимание на всички служители, че не толерира поведение и действия, нарушаващи правилата и уронващи доброто име както на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, така и на останалите дружества от Групата ЧЕЗ в България.