9 Декември, 2022 08:21 3 180 6

Загубите за корабите, които чакат на опашка да минат през Босфора

  • босфор-
  • танкери-
  • опашка

До момента възлизат на 13 млн. USD

Загубите за корабите, които чакат на опашка да минат през Босфора - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Около 26 петролни танкера, блокирани в проливите на Босфора и Дарданелите, са принудени да похарчат допълнителни 13 млн. USD, съобщава Bloomberg. Според спедиторски брокери, търговци и корабособственици ежедневните загуби от чакането възлизат на около 100 000 USD. В същото време Турция съобщава, че по-малък брой танкери чакат да преминат през Босфора.

Агенцията отбелязва, че като правило корабните чартъри (споразумение между собственика на кораба и наемателя) съдържат данни за плащанията за демюрейдж (бел. ред. парично възмездяване за престоя на кораба при товарно-разтоварни операции повече от времето, предвидено в договора за превоз по море). Не е ясно дали този път наемателите на танкери ще плащат демюрейдж, пише Bloomberg. Според агенцията най-малко един собственик на кораб, който стои в задръстване, вече е получил съобщение от наемателя, че не възнамерява да плаща.

Блокадата на танкери в турските проливи бе съобщена за първи път от Financial Times на 5 декември. Тогава броят на танкерите беше поне 20. Според агенцията около 18 милиона барела петрол се транспортират с танкери. Почти всички танкери превозват петрол от Казахстан, като един кораб превозва около 1 милион барела руски петрол Urals, предназначен за Индия.

Задръстванията в Черно море възникнаха след въвеждането на ценови таван на доставките на руски петрол от Европейския съюз. В съответствие с него блокът забрани застраховането на кораби, превозващи петрол на цена над 60 USD за барел. Сега турските власти изискват от застрахователите да предоставят гаранционни писма за застраховка на танкери в турски води. Въпреки факта, че казахстанският петрол не трябва да бъде обект на санкции, Анкара може да се притеснява, че корабите са напуснали руското пристанище. Застрахователите обаче казват, че имат право да откажат специални писма за товари, които не са под санкции.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 18 Отговор
    Алкохолиците драпат да минат проливите, феса скоро ще ги затвори за тях и ще си поливат ливадите в сочи и геленджик с нефта, могуууучая
  • 2 Хем сърби, хем боли

    20 6 Отговор
    Когато борелите и фондерлайните вземаха решения, защо никой не рева? Всеки се сеща, когато резултатът от тези решения го удари като товарен камион на магистрала. Турците изпълняват европейски директиви.
  • 3 да де

    10 6 Отговор
    Танкерите с петрол в огромната си част са гръцки петрола е платен познайте кой губи.

    Коментиран от #4

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "да де":

    робсия и танкерите които уж са гръцки, познах ли‼️
  • 5 Боли ме шнура

    3 1 Отговор
    Гръцки танкери с руски нефт, а и документи не искат да покажат.
  • 6 Българин

    3 0 Отговор
    Европа както задържа Турските тирове в Българската граница така и Турция ще задържи танкери те в босфора