6 Април, 2024 09:21 2 490 17

България в ТОП 10 по износ на велосипеди

  • велосипеди-
  • европа-
  • производители

Държавите члeнĸи нa EC пoдпиcaxa дeĸлapaция зa нacъpчaвaнe и paзвитиe нa вeлocипeдния тpaнcпopт

България в ТОП 10 по износ на велосипеди - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

България е в ТОП 10 на държавите от Европейския съюз (ЕС) по производство и износ на велосипеди и компоненти за тях. Това стана ясно по време на среща на Неформания съвет на министрите на транспорта на ЕС, която се проведе в Брюксел. На нея беше подписана дeĸлapaция зa нacъpчaвaнe и paзвитиe нa вeлocипeдния тpaнcпopт, с която се поема ангажимента за развитие на пълния потенциал на велосипедите като средство за придвижване и ключовата им роля в градската мобилност.

Редица български градове вече разполагат с разработени програми за развитието на велосипедния транспорт, като голям процент от тях са подкрепени със средства по линия на еврофондове.

Може да сме в ТОП 10 сред държавите членки по производство на велосипеди, но това не означава, че браншът не е изправен пред редица предизвикателства. В края на 2023 г. пловдивска компания за производство на колелета беше принудена да съкрати значителна част от човешкия си ресурс. Тогава икономическият директор на предприето, обясни освобождаването на 22% от персонала, или 180 души, със световната рецесия, вследствие на пандемията от коронавируса.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 РЕАЛИСТ

    13 5 Отговор
    Въпросът не е , на кое място сме по износ на велосипеди, а на кое място сме по използване на велосипеди за придвижване. На Запад големите компании поощряват, като

    дават 50 процента от цената на велосипед, ако ходиш на работа с него. Веднъж в България разговарях с турист от Нидерландия. Видя един човечец с колело и ми рече със сарказъм " Я, ама вие сте имали велосипеди. Мислех, че не знаете какво е това, като гледам, че само с коли се движете."

    Коментиран от #2, #3, #5

  • 2 Така е

    16 3 Отговор

    До коментар #1 от "РЕАЛИСТ":

    Само у нас велоалеите започват от нищото и свършват в нищото
  • 3 защо

    17 6 Отговор

    До коментар #1 от "РЕАЛИСТ":

    не му отговорихте саркастично, че сте учуден защо не е надрусан и отчащано търсещ платени услуги?

    Коментиран от #13

  • 4 Опорка

    3 4 Отговор
    Правилно, бензинът е путинска пропаганда, не е демократичен и евроатлантически.
  • 5 Хохо Бохо

    20 2 Отговор

    До коментар #1 от "РЕАЛИСТ":

    Реалиста, я го прати тоя нидерландец от равната земя да поварти малко в Смолян, Пещера, Търново......Ходил ли си в Долната Земя Нидър Ланд? Най-големият им баир е колко къртичина в България.

    Коментиран от #7, #9

  • 6 Гаглей

    7 5 Отговор
    Drag, е голяма фирма, на Драго, от Пловдив сигане е ама е успял

    Коментиран от #11

  • 7 Любопитен

    8 8 Отговор

    До коментар #5 от "Хохо Бохо":

    Интересно защо големите "планинари" българите ги няма никъде по световните класации в колоезденето?

    Коментиран от #12

  • 8 00014

    7 3 Отговор
    А по износа на джапанки сме на първо място.
  • 9 Жхфх

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "Хохо Бохо":

    Нямат изкачвания, но компенсират със силни ветрове.
  • 10 Къде отиваш

    6 4 Отговор
    Не е трудно да си в тор 10 за износител на велосипеди в Европа, когато масово велосипедите се внасят на части от Тайван. Това е страната която произвежда най-много части, почти за всички марки. Производителите в Европа само сглобяват. За съжаление, в България културата за каране на велосипед е в бебешкият си период. Шофьорите приемат велосипедистите като препятствие на пътя, държавата прилага рестрикции вместо да изгражда адекватни велоалеи. Не рядко съществуващите велоалеи се възприемат като свободно място за паркиране. Колкото до баирите, нали за това има ел. велосипеди. И при ел. велосипедите е същото както и при ел. автомобилите - реално батерията стига за 50% от обявения от производителят пробег.
  • 11 мало умник

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гаглей":

    Става въпрос за макском, чул си нещо, ама нищо не си разбрал.
  • 12 още един мало умник

    11 0 Отговор

    До коментар #7 от "Любопитен":

    Фирмамите финансират отбори по колоездене. Не е въпроса да си въртял педалките като малък. Второ, човека има предвид че в Смолян и т.н. не става за каране на колело и няма колоездачи. Трудно е за схващане, нали?!
  • 13 Селянина с колелото

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "защо":

    Защото в Холандия, например по време на празника на чесъна около 01-05.Декември, половината от населението се движи с велосипеди, даже и като вали сняг. Въпреки че при тях МРЗ е 1600€. Друг е въпроса че там инфраструктурата за велосипеди е перфектна. И не се присмивайте, велосипеда е превозното средсто на бъдещето. Като ни набутат в "прекрасните и екологични 15-минутни градове" и ни засилят ограниченията които се подготвят за другия вид транспорт ще си обикаляме само с велосипеди.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.