8 Юли, 2024 14:21 1 323 12

Броят на елекромобилите в Китай наближава 25 милиона

  • китай-
  • електрически коли-
  • брой
Броят на елекромобилите в Китай наближава 25 милиона - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

440 милиона превозни средства, включително 345 милиона пътнически коли, са били в употреба в Китай към юни 2024 г., съобщиха от Министерството на обществената сигурност на Китайската народна република. Към септември 2023 г. по китайските пътища е имало 430 милиона превозни средства.

Общият брой превозни средства, задвижвани от нови енергийни източници в Китай, е 24,72 милиона, като 73,36% от тях са електрически превозни средства.

Според пътната полиция рекордните 4,397 милиона нови електрически превозни средства са регистрирани в Китай само през първата половина на годината. За шестте месеца те са регистрирани с 39.41% повече в сравнение със същия период на миналата година. Приблизително същата динамика - ръст от 41% е отбелязан през 2023 г. спрямо предходната.

Броят на шофьорите с шофьорски книжки в Китай достигна 532 милиона, от които 496 милиона карат леки автомобили. През първата половина на 2024 г. 13,97 милиона нови шофьори са получили шофьорска книжка.

В 96 града на страната, според статистиката, са регистрирани повече от 1 милион коли, като 43 града имат над 2 милиона, а 26 града - над 3 милиона коли. В мегаполисите Чънду, Пекин и Чунцин има над 6 милиона, в Шанхай, Суджоу и Джънджоу - над 5 милиона.

Редица големи китайски градове имат значителни ограничения за регистрацията на нови автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Русофилчо

    5 8 Отговор
    25 от 345 е капка в морето от 1400 милиона души.

    Коментиран от #4, #5

  • 2 В България

    3 4 Отговор
    има 12 милиона МПС, по две на човек, а там са на три китайчета по един. Просто са голяма държава.

    Коментиран от #7, #12

  • 3 Бае Ви Тошо

    1 2 Отговор
    Aaaa...токът е кофти работа. То едни херци, едни ампери...че накрая и некви волти-страшни се разхождат из таз кола. То тва не е кола, ами електрически стол. Ами, ами....
  • 4 шполъ6т5

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "Русофилчо":

    Я дай да смятаме...

    Население на Китай- силно доближава 1,5млрд.
    Население на ЕС - леко над 500млн., тоест иврупейцити сте 3 пъти по-малко от китайците...
    Продажби на електрокари за 2023г.:
    В Китай са продадени малко над 6,2млн. ел. коли
    В ивропътъ са продадени малко над 1,5млн. ел коли- тоест 4 пъти по-малко...

    Пита се в задачката защо уж "бугатътъ ивропъ" е купила 4 ПЪТИ по-малко ел. коли след като е само 3 ПЪТИ по-малка като население от "беден Китай"? Къде се губят 0,5млн. продажби на електрокари у ивропътъ ви?
    И тези 0,5млн. дето се губят са само да изравните съотношението на продажбите с Китай... Ама вие нали сте "богати", трябва да купувате повече като % от китайците- поне с едни 25% повече се очаква да купувате... Значи въпросът е такъв:

    Защо в "богата" Европа се продават само 1,5млн. ел. коли вместо да се продават 2++млн. електрокара?

    Коментиран от #8, #10

  • 5 0о9и87хъ6

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Русофилчо":

    И по-интересното е друго:

    Защо в Китай продажбите на ел. коли растат с бесни темпове, а у ивропътъ продажбите спадат?

    В Китай само до края на юни 2024г. вече са продадени НАД 4млн. електрокара което е ръст с над 35%, а у "бугатътъ ивропъ" за първите 6 месеца на 2024г. са продадени ПО-МАЛКО 340 000 ел. коли - на това му се казва не "лек спад", не "понижение", а при 50% по-малко продажби направо се нарива "ТОТАЛЕН СРИВ"...

    Коментиран от #6

  • 6 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #5 от "0о9и87хъ6":

    Защото в Китай отдавна забраниха във всички големи градове да се регистрират нови коли , освен електрически !! А това са 80 % от населението !! А и там вече цените на двг и електрички са изравнени , най-продавания електромобил струва 4 (четири) хиляди долара !
  • 7 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #2 от "В България":

    Всъщност един от 5 човека или 20 % от населението има автомобил , 340 милиона коли за 1500 милиона население !
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Тити

    0 2 Отговор
    Това е смешна цифра за страна като Китай Норвегия ги бие по този показател.
  • 10 Уточнение

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "шполъ6т5":

    Ако почетеш малко повече ще разбереш че ЕС налага драконови мита и спънки на китайските електрокари , като добавиш и спекулативните надценки (особенно у нас на мутрите) тези електрокари се оказват недостъпни с цените си за 90% от населението у нас , в белите държави на ЕС са по-напред с парите но и там малко се решават да ги купуват. Освен това няма все още (поне у нас) квалифицирани майстори да ги ремонтират , което значи че при повреда ще хвърляш боба какво може да е дало дефект и понеже няма кой кой да го отремонтира ще сменяш цял модул за който ще те сурвакат здраво и ще чакаш месеци да дойде от китай.
  • 11 Тъпоглавчев

    0 0 Отговор
    Мен ме интересува по-скоро колко са вече изхабените батерии от електромобили, които няма къде да се дянат, а и доколкото знам не могат да се рециклират пък са силно замърсяващи?
  • 12 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "В България":

    от тези 12 милиона, 11,5 милиона струват между 500 и 1000лв бр. Това не са автомобили.