Германският автомобилен концерн BMW призовава германските власти да гласуват против увеличаването на митата на ЕС върху вноса на китайски електрически превозни средства, съобщи агенция Bloomberg.
„Допълнителните тарифи вредят на компаниите, работещи в тази страна, и могат да провокират търговски спор, в който няма да има победители“, цитира се главният изпълнителен директор на BMW Оливър Зипс. Според него на този фон германското ръководство „трябва да заеме ясна позиция“ и да не поддържа увеличения на тарифите. Агенцията на свой ред припомня, че държавите от ЕС възнамеряват в петък да гласуват окончателното въвеждане на мита до 45% върху вноса на китайски електрически автомобили. За да се вземе решение, е необходимо то да бъде подкрепено от 15 от 27-те страни на общността, представляващи 65% от нейното население.
Представители на германското ръководство дадоха да се разбере, че Берлин възнамерява да се въздържи от гласуване. Германските власти очакват значителен брой страни от ЕС да последват примера им по време на вота. Отбелязва се, че по въпроса за въвеждането на тарифи за електрически превозни средства от Китай германското ръководство възлага надежди на преговорите между Брюксел и Пекин.
На 30 септември порталът Euractiv съобщи, че ЕС и Китай ще продължат да преговарят за електрическите автомобили дори след гласуването на окончателното увеличение на митата върху тях. Беше отбелязано, че проектопредложението на Европейската комисия (ЕК) относно митата, изпратено до страните от общността, съдържа в преамбюла разпоредба за необходимостта от продължаване на преговорите с Китай, за да се намерят алтернативни варианти за разрешаване на търговския спор . Според портала гласуването трябваше да се проведе на 25 септември, но беше отложено, за да се проведат допълнителни преговори с Китай. ЕК, по-специално, предложи китайските производители да въведат минимални цени за електрически превозни средства, доставяни на общността, за да компенсират предполагаемите изкривявания на пазара от субсидиите на китайското правителство за тази индустрия.
ЕК обяви въвеждането на временни мита върху китайските автомобили от 4 юли, а през септември обяви решение да въведе такива мита за постоянно от 4 ноември. Европейската комисия обясни, че митото върху електрическите автомобили BYD ще бъде 17%, Geely - 19,3%, SAIC - 36,3%, върху продуктите на всички други компании, които „сътрудничиха на разследването на Европейската комисия“, митото е определено на 21,3%, за несъдействащите - 36,3%. Изключение правят само американските електромобили Tesla, произведени в Китай, за които ЕК намали митото почти наполовина - до 9%.
Китай вече обжалва това решение пред СТО, като поиска консултации с Европейския съюз за разрешаване на спорове относно „разследването на Европейската комисия относно субсидиите за внос на автомобили с електрически батерии и последващото въвеждане на временни ответни мита върху определени [ категории] автомобили." Искането за консултация официално инициира търговски спор съгласно СТО. Този механизъм позволява на страните да преговарят и да се опитват да намерят решение, без да прибягват до арбитраж. Ако не бъде намерено решение в рамките на 60 дни, инициаторът на спора може да поиска арбитраж в рамките на СТО.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
09:58 03.10.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Баща ти
До коментар #2 от "Kaлпазанин":
Хапчетата май не си ги пил пак?12:04 03.10.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Будител
08:57 04.10.2024
6 И това ако не е ярък пример
Та пак да попитам. Кво стана със свободната конкуренция и саморегулирането на пазара при капитализма?
Коментиран от #11
17:56 04.10.2024
7 Явно!
18:29 04.10.2024
8 Турбодизел
04:12 05.10.2024
9 Абе
08:32 05.10.2024
10 Една
20:54 05.10.2024
11 Павел
До коментар #6 от "И това ако не е ярък пример":
Светът се променя бе вата!09:52 06.10.2024
12 Някой си
21:28 06.10.2024