Близо 70 000 служители на Volkswagen стачкуват

10 Декември, 2024 11:53 1 998 33

  • германия-
  • стачка-
  • volkswagen

Тя се проведе в 9 от 10-те завода на концерна в Германия

Близо 70 000 служители на Volkswagen стачкуват - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Около 70 000 служители на германския автомобилен производител Volkswagen взеха участие във втората предупредителна стачка, която се проведе на 9 декември в 9 от 10-те завода на концерна в Германия. Това съобщи индустриалният синдикат IG Metall, който представлява интересите на работниците.

Според негова информация около 68 000 служители са спрели работа в предприятията на автомобилния гигант в понеделник сутринта. В същото време профсъюзът отбеляза, че в стачката в главния завод на Volkswagen във Волфсбург (федерална провинция Долна Саксония) са участвали само 38 000 души. Производството беше спряно за четири часа. По този начин IG Metall се опита да окаже натиск върху закъсалия колективен спор за намаляване на заплатите, съкращения и затваряне на заводи.

На 9 декември във Волфсбург се проведе и 4-тият кръг от тарифни преговори между IG Metall и Volkswagen. Пробив обаче не беше постигнат. Ръководството на компанията обяви, че иска да затвори заводи и да освободи хиляди служители, IG Metall и работническият съвет представиха алтернативна концепция. "Въпреки много по-конструктивния климат за дискусия, позициите остават далеч една от друга. За IG Metall е решаващо да се намери решение без затваряне на заводи и съкращения по оперативни причини“, обясни представителят на синдикатите Торстен Грьогер.

Следващият кръг от преговори е насрочен за 16-17 декември.

На 2 декември почти 100 000 служители на Volkswagen обявиха двучасова предупредителна стачка в същите девет предприятия. Синдикатът настоява за запазване на всички фабрики на Volkswagen и гаранции за заетост на служителите и срещу намаляване на заплатите.

На 30 октомври Volkswagen по време на колективни преговори с IG Metall направи предложение за намаляване на заплатите с 10%. Преди това агенция DPA, позовавайки се на ръководителя на работническия съвет на Volkswagen Даниела Кавало, съобщи, че концернът планира да затвори три завода в Германия и да съкрати десетки хиляди работни места. Цели отдели трябва да бъдат закрити или преместени в чужбина. Volkswagen отбеляза, че преструктурирането е единственият начин да останем конкурентоспособни в дългосрочен план. В Германия около 120 000 души работят във фабриките на Volkswagen, около половината от които във Волфсбург.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Урсула

    50 1 Отговор
    Санкциите действат!
  • 2 БгТопИдиот🇧🇬

    45 1 Отговор
    Санкциите работят !!
  • 3 БОЗА

    47 1 Отговор
    Освен,че стачкуват хорицата решили и да дарят по една заплата,за Украйна...някои си го мерят с рашките,ма обикновените бачкьори да платяли масрафа...Европа в момента е клоака... ;-Х
  • 4 глупости това е хибридна Руска

    39 2 Отговор
    пропаганда ,сега ще се появи някоя нпо-мома от мъжки пол да драска че в европа и Германия всичко е мед и рози !!!или как Путин и Русия са виновни !!
  • 5 Реалист

    28 1 Отговор
    Кекса е неизбежен за vw

    Коментиран от #6

  • 6 не само за тях процеса е бавен

    29 0 Отговор

    До коментар #5 от "Реалист":

    но с времето ще става още по зле -важното е нпо драскачите да имат работа
  • 7 айде де

    27 1 Отговор
    Да почват да правят ракети за укр. Там е делаверата
  • 8 Гунчо

    38 1 Отговор
    Но нито едните, нито другите не говорят, че е необходимо рязко намаляване на производството на електрички. Щото именно те генерират всеки ден загуби.

    Германецът е послушен и щом от Брюксел са спуснали закони, че коли с ДВГ са вредни, дори не му идва наум да възроптае.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Анонимен

    14 3 Отговор
    Да ги уволнят и заместят с Индийци. Ханс много де измързели.
  • 11 Браво

    25 2 Отговор
    Санкциите работят. Гладъ е по-силен от тока. Кво беше за Украйна ...
  • 12 Пешо

    24 1 Отговор
    Скоро ще им затворят 9 от 10 завода на Volkswagen .
  • 13 гого

    3 15 Отговор
    Проблемът е във възходът на китайската икономика. Мижавата руска икономика не оказва влияние на това.

    Коментиран от #15, #30

  • 14 604

    19 1 Отговор
    давайте все така и се чудете що ЕС се разпадна!
  • 15 Да ама не

    24 1 Отговор

    До коментар #13 от "гого":

    Газта е виновна, че е по скъпа 5 пъти. Руската икономика не играе роля явно е
  • 16 ПЕРО

    27 0 Отговор
    СБОГОМ ЗАПАДНА ИКОНОМИКА, СЛЕД КАТО УСПЯХТЕ ДА ПОТОПИТЕ ТАКЪВ ГИГАНТ КАТО ФОЛКСВАГЕН
  • 17 ГАЗПРОМ

    20 0 Отговор
    Чао,чао Фолксваген, купете си китайски Ха ха ха
  • 18 КОКИ

    24 0 Отговор
    ПРЕДИ ГОДИНА ФОЛКСВАГЕН БЕШЕ НОМЕР 1 ПО ПРОДАЖБИ, А СЕГА ФОЛКСВАГЕН ФАЛИРА, КОЛКО БЪРЗО СЕ СЛУЧВАТ НЕЩАТА В ЗАГИВАЩА ЕВРОПА НО ТЕ РУСНАЦИТЕ СА ВИНОВНИ
  • 19 работят ли санкциите

    16 0 Отговор
    Ще работят докато фалира и последната каляска в Германия и Ес .
  • 20 Г.Марков

    16 0 Отговор
    Точно 40 дни преди встъпването си в Белия дом
    Великият президент Доналд Тръмп,
    прие в дома си в Мар-а-Лаго във Флорида феномена Виктор Орбан.
    На срещата е и десният Сорос - най-богатият човек в света Илон Мъск.
    Времето на Сорос, Урсула, Туск и Вебер изтича!
    Стига войни, стига лъжи, стига мигранти, стига цензура,
    стига лудостта трети пол, стига Майдани и преврати като в Румъния!
  • 21 Софиянец

    25 0 Отговор
    Никой не иска да купува скъпи дисплеи и лед светлини обвити в ламарини с 1 литров 3 цилиндров двигател за минимум 40 хил евро!
    На ви "Чао, Газпром!" и "Здравей, зелена сделка!" 😅😂

    Коментиран от #26

  • 22 антрашпиц

    17 0 Отговор
    Работници, вървете и протестирайте при Урсулица и нейните дебелобузести брюкселски търтеи.

    Коментиран от #24

  • 23 Знайко

    15 0 Отговор
    Няма как затъваща компания да оцелеее, ако продължава да плаща 50-100 млн евро годишни бонуси на началниците. Пазарна икономика, икономически закон: алчните и некадърни мениджъри водят до фалит компанията, която ръководят. Същото важи и да държавите, съюзите. И фон дер Лаен и Бойко Борисов са алчни и некадърни.

    VW за да подобри ефикасноста и да повиши производителността на труда, трябва да уволни 2/3 от началниците със заплати 1000 пъти по-големи от заплатите на обикновените работници.
  • 24 Знайко

    10 1 Отговор

    До коментар #22 от "антрашпиц":

    Всичко тръгна от Ангела Меркел, сега германците берат плодовете на посятото от Анжела Меркел.

    Ние тепърва ще берем плодовете на посятото от Борисов, Пеевски, ПП и Радев.
  • 25 Голям и мазен за НАТО,ЕС и САЩ и украйна

    11 0 Отговор
    Санкциите работят
  • 26 Зевзек

    16 0 Отговор

    До коментар #21 от "Софиянец":

    Едно време в рекламите на автомобилите пишеше колко цилиндъра, колко литра, колко мощен, колко предавки има скоростната кутия, какво е окачването, колко здраво е купето при пътен инцидент, колко голям е багажника ... Днес в рекламите пише, колко броя и колко инча са дисплеите, коя е версията на Андроид или ОС използвана или поддържана, какво е нивото на автономност, колко десетки броя еърбеци има, колко СО2 излиза или не излиза на 100 км от ауспуха, каква е цветовата гама...
  • 27 БгТопИдиот🇧🇬

    7 0 Отговор
    Локомотивът на ЕССР-а(ислямски германистан) се оказа дефектен .
  • 28 Моше

    7 0 Отговор
    Едно от творенията на Хитлер бавно и сигурно отива на кино.
  • 29 Димитър

    3 0 Отговор
    Сега ще източат още парички от касата на ЕС. Проблема е че няма вече донори като България. Путин каза стига на долните кражби и сега от мечтите за ограбването на Украйна отиваме към фалит. Фолксваген отдавна трябваше да е изчезнал. Който не е посещавал заводите той не знае какъв мързел ги гони тия. Мотокаристът е по голям шеф и от самия шеф . Еми това е краят на една епоха колкото фалшива да беше тя за държави като България.
  • 30 Гошо

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "гого":

    Ходи да напоиш кравите , остави икономиката
    Не е за теб.
  • 31 Урсула

    3 0 Отговор
    Е в Бразилия и Мексико да договаря агнета и телета на 1 долар килото .
    Нейни фирми ще го шиткат на европейците по 10 евро .
    БАБХ ще убива нашите животновъди и ще му платят едни 28 милиона евро .
  • 32 На финала

    1 0 Отговор
    Западът неумолимо загива... Време е да се събудим от будната евроатлантическа кома и да застанем на спасителния бряг...
  • 33 Антикомуне

    0 0 Отговор
    Браво на германците. Така се защитават права и работни места, не като Ганьо. Заплата не взима от 6 месеца, но продължава да ходи на работа. Иначе Ганьо е много отворен на маса. Русофилчетата могат да си стегнат куфарите и на Мацква, е може и в Пхенян, но те не знаят къде се намира.