Ефектът "Шенген": Превозвачите очакват загубите им да намалеят

14 Декември, 2024 14:52 1 361 15

  • шенген-
  • превозвачи-
  • кантар

Те очакват кантарите да се преместят извън граничните пунктове

Ефектът "Шенген": Превозвачите очакват загубите им да намалеят - 1
Снимка: БГНЕС

Съюзът на международните превозвачи очаква загубите за бизнеса им да намалеят с членството на България и в сухопътен Шенген. Пред Нова тв от бранша подчертаха, че е важно кантарите за тежкотоварните автомобили да не бъдат в зоната на граничния пункт. От транспортния сектор очакват те да се поставят в 30-километровата зона преди границата, за да не се образуват опашки.

Превозвачите предлагат таксите за преминаване на камионите да се плащат онлайн, а не както досега - на гише. Прогнозата на транспортните фирми е, че влизането ни в Шенген ще премести натиска и опашките към „Капитан Андреево“, защото Турция става външна граница за целия Европейски съюз.

Браншът се оплака, че единствено Франция продължава да прилага пакета мерки „Мобилност“, който Евросъюзът отмени, и нашите шофьори продължават да бъдат глобявани.

„Приемането ни в Шенген е облекчение за българския бизнес. Това в цифри означава между 1,3-1,6 млрд. лева икономия на година”, каза Илия Костурски, който е член на УС на Съюза на международните превозвачи.

Той поясни, че в първите шест месеца очакват да има сътресения по граничните пунктове, но това зависи от организацията, която ще бъде направена от България. Ако кантарите бъдат оставени на пунктовете, опашките ще бъдат също толкова големи, допълни Костурски.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 а бе факти

    16 6 Отговор
    ама вие верно ли сте слабоумни или за такива ви плащат
  • 2 А потребителите

    16 8 Отговор
    очакват цените да намалеят. Което няма да се случи. Същото ще бъде с еврозоната, обръчите от фирми на властта ще спечелят от спиране на превалутиране. Което няма да намали цените, ще си приберат печалбите. Банките, за да компенсират загубите от превалутиране ще увеличат таксите на 5 милиона българи.
  • 3 Гориил

    13 14 Отговор
    Европа не потвърждава статуса си на цъфтяща градина и не дава поводи за прекален оптимизъм. Бъдещето, когато субективността на европейския континент деградира, става несигурно и мъгливо. Източниците на евтини (безплатни) ресурси, които са осигурявали просперитет и комфорт от векове, стават все по-скъпи, свиват се и според някои зловещи признаци се изчерпват.Освен ако не бъдат предприети драстични мерки (като масовото депортиране на ужасяващ брой бежанци и нелегални имигранти), можем да очакваме най-лошото с безпокойство и несигурност.Освен това качеството на политическата класа драстично се влошава. Бих нарекъл неговата некомпетентност и дилетантство катастрофа.
  • 4 Айде

    9 10 Отговор
    А нали щеше да имат печалби и повече за държавата!? Сега стигаме само до по малко загуби!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 шекер

    10 10 Отговор
    "Загубите" им ще намалеят, защото сега вече без притеснение ще возят орди мигранти.
  • 7 Малкия холандец

    6 1 Отговор
    Така, така! Кои загуби ще намалеят и как си купуват чисто нови камиони и коли превозвачите на загуба?
    А с падането на шенген ще премахнат ли порочната практика родните превозвачи да плащат осигуровки на минимална работна заплата а в същност да дават по 6000-7000 хиляди лева? В този ред на мисли къде и докога ще спи държавата, НАП ,ДАИ и останалите отговорни институции?

    Коментиран от #8

  • 8 Некой си

    9 2 Отговор

    До коментар #7 от "Малкия холандец":

    А, бе пич! Тези транспортни фирми да не са на баща ми! Всички айдуци в парламента имат фирми управлявани от марионетки.
  • 9 Поръсен с джоджен

    5 3 Отговор
    Нали се сещате че тия пари и стотинка няма да видим от тях...
  • 10 Гориил

    2 7 Отговор
    Отварянето на България би трябвало да отвори Полша, Латвия и Етония, които нехаят за надеждите на българските превозвачи (още повече, че Русия им затвори границата и парализира работата на пристанищата и железниците им).
  • 11 Чочо

    7 4 Отговор
    Е,нали щяха да печелят,не да намалят загубите си.
    Значи все пак ще
    "останат някои загуби "!!!!
    Щяли да дойдат инвеститори???
    Та те досега ,бягаха...,защо ли?(заради корупцията , естествено)
  • 12 въпросче

    4 0 Отговор
    Кажете и за другите хора. България не се състои само от превозвачи.

    Коментиран от #13

  • 13 Oня с коня

    5 2 Отговор

    До коментар #12 от "въпросче":

    Това че бг не се състои само от превозвачи го кажи ти на "другите хора",пък ние ще те допълним че не се състои и само от русофили мразещи страната ни.
  • 14 Арбайтен

    1 0 Отговор
    Добре де , как може на Борш 2 (при румънците) да се минава на кантара бързо (1 камион горе долу на минута) а тук да стават опашки? Дори и бавно да се работи 60 камиона на час за 1 кантар са нормален трафик , който е претоварен или по-висок да го отбиват някъде да не пречи на опашката и всичко върви по мед и масло.
  • 15 хипопотам

    1 0 Отговор
    И аз очаквам стоките по магазините да поевтинеят, ама е го е - кy3ц