Китай има интерес към реализирането на мащабен проект за модернизиране на железопътната инфраструктура на Турция, съобщава сайтът Eurasiantimes.
Очаква се Китай да инвестира около 60 млрд. USD в предлагането на Европа като алтернатива на руските маршрути, за да предостави на европейските превозвачи алтернативни логистични маршрути, които заобикалят Русия на фона на продължаващия конфликт с Украйна.
Президентът на държавната инвестиционна агенция Invest in Turkey Бурак Даглиоглу даде подробности по проекта в интервю за South China Morning Post.
Новата концепция за транспорт и логистика включва електрификация на съществуващи железопътни линии, изграждане на нови маршрути в страната, изграждане на нов мост в Истанбул и създаване на високоскоростна железопътна линия между Истанбул и Анкара.
Проектът ще бъде част от по-голямата китайска инициатива „Един пояс, един път“ (BRI), насочена към свързване на Европа и Азия. Турция беше една от първите страни, които подкрепиха тази инициатива и подписаха меморандум за сътрудничество през 2015 г., интегрирайки OBOR с концепцията за „среден коридор“.
Един от ключовите участници в проекта може да бъде китайската държавна корпорация CRRC Zhuzhou Electric Locomotive, която вече има завод в Турция. По-рано компанията представи най-бързия влак на метрото в Истанбул, получавайки признание за постиженията си.
Очаква се за реализиране на проекта да бъде проведен открит търг, в който да участват и други предприятия.
Инвестицията на Китай в железопътната инфраструктура на Турция може да бъде важна стъпка към създаването на по-тесни икономически връзки между Изтока и Запада. Новата железопътна мрежа ще осигури не само по-бърза логистика, но и алтернативни маршрути за товарен транспорт, което е от ключово значение в условията на сегашното геополитическо напрежение.
В допълнение към железопътния сектор, Китай също прояви интерес към други области на турската икономика, включително технологично развитие, производство на електрически превозни средства и енергийни проекти. Към средата на 2024 г. общите китайски инвестиции в Турция възлизат на около 6 млрд. USD, разпределени между 1300 компании.
Туризмът също се превръща във важна сфера на сътрудничество между двете страни. През 2024 г. Турция е била посетена от 300 000 китайски туристи, което е малко повече от миналата година, но все пак е под нивото от 2019 г., когато страната е била посетена от 500 000 туристи.
Анкара работи активно за привличането на повече туристи от Китай, включително чрез развиване на културен обмен и маркетингови програми в китайските провинции, каза Даглиоглу.
„Бихме искали да развием сътрудничество в областта на туризма и културните събития“, добави той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
11:19 23.01.2025
2 карлос ромски халифат
Коментиран от #3, #15
11:19 23.01.2025
3 честен ционист
До коментар #2 от "карлос ромски халифат":
В Англия арестуваха българчетата, защото за бритиша разлика между българин и руснак няма. Като видят фамилия завършваща на -ов и -ев и за бритишите автоматично правят асоциация с шпионин, терорист, расист, крадец.Коментиран от #7
11:22 23.01.2025
4 Да дойдат
Коментиран от #6
11:24 23.01.2025
5 редник
Очаква се Китай да инвестира около 60 млрд.../
А у нас кога?...
Коментиран от #14, #19
11:24 23.01.2025
6 честен ционист
До коментар #4 от "Да дойдат":
Ти да не си мисляш, че жълтура така дарява на изпаднали държави. Ако жълтият скакалец се намъкне в България, я пиши за заличена за година две. Както каза Цецоу, Китай е враг на България и българите.11:28 23.01.2025
7 Колко умно
До коментар #3 от "честен ционист":
Май еврейските филми с Майкъл Лукас ти идват в повече.11:29 23.01.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Реалист
11:39 23.01.2025
11 Коиловци брадърс
11:40 23.01.2025
12 Много добра новина
11:44 23.01.2025
13 Ухааа
11:49 23.01.2025
14 таксиджия 🚖
До коментар #5 от "редник":
Преди две години китайците предложиха проект тук в София, за цялостна модернизация на бдж с нови влакове и вагони на много ниска цена.Урсула го блокира, заради ниската цена, според нея правителството на Чайна финансира сделката и ще има влияние в държавата ни. Затова герб+ппдб+шиши купиха бракувани влакове и вагони от Германистан.
Коментиран от #17
11:50 23.01.2025
15 Славей
До коментар #2 от "карлос ромски халифат":
Ти си много ама много болен софиискиСедерасоГендар! Иди веднага на доктор щото не а да изкараш месеца12:18 23.01.2025
16 Защо триете
12:44 23.01.2025
17 Селянина с колелото
До коментар #14 от "таксиджия 🚖":
Много ясно. Урсулската схема беше да купим излезлите от употреба втора ръка немски влакове и вагони. България е в този долнопробен съюз само за да яде огризките изхвърлени след угоителната вечеря на държавите от 1-во ниво на ЕС.13:04 23.01.2025
18 Бойко Българоубиец
13:18 23.01.2025
19 Пловдивчанин
До коментар #5 от "редник":
У нас никога. Или поне докато управляват тулупи и прасета. Летище Пловдив при последното обявяване на концесия беше спечелено от китайската HNA Airport Group с огромна разлика. След това нещата се потулиха. Накрая обявиха че HNA не са спазили срока за подписване на договор, но интерсно защо не се подписа договор с втория в търга - Консорциум между ПИМК, ТИЗ и КЦМ. Неофициалната версия беше че първата съпруга на ББ има интереси там. Накратко поредното мафиотско замазване на цялата процедура.14:51 23.01.2025