Глобалните продажби на строителни комплекти на датската компания Lego са се увеличили с 12% през 2024 г. на фона на общия спад на световния пазар на детски играчки с 1% и спад в приходите сред конкурентите, съобщи вестник The Wall Street Journal с позоваване на финансовите отчети на компанията.
Lego Group смята своите годишни данни за рекордни, общите приходи на компанията са нараснали с 13%, до 10,79 млрд. USD, нетната печалба се е увеличила с 5,3%, до 2 млрд. USD. За същата година американският производител Hasbro, който произвежда широка гама играчки и настолни игри, включително Monopoly, отчете 17% спад в приходите. Mattel, производителят на кукли Барби, коли Hot Wheels и други популярни играчки, също отчете 1% спад в продажбите. В същото време Mattel се опасява, че през 2025 г. представянето му може да бъде негативно повлияно от тарифната политика на американския президент Доналд Тръмп.
Lego отбелязва, че тазгодишният успех се дължи главно на нарастващата популярност на тематичните строителни комплекти, базирани на филмовите франчайзи на Star Wars и "Хари Потър". Компанията отбелязва особено динамичен растеж в Близкия изток, Европа и Америка. Също през 2024 г. производителят пусна строителни комплекти за популярната видео игра Fortnite, което също доведе до увеличаване на продажбите.
Миналата година Lego увеличи разходите си с 14%, насочвайки средства към разширяване и модернизиране на производството и развитие на екологични програми. До края на годината компанията разшири фабриките си в Китай, Мексико и Унгария и доведе до финалните етапи изпълнението на проекти за изграждане на фабрики във Виетнам и САЩ, като първото предприятие се планира да бъде пуснато през 2025 г., второто - през 2027 г. Компанията също така планира да отвори голям разпределителен център във Виетнам за пазара на играчки в Югоизточна Азия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Линда
12:25 11.03.2025
2 Бай Гошо
12:39 11.03.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.