Влакът при гара Калояновец е дерайлира заради човешка грешка. Това заяви изпълнителният директор на БДЖ Християн Кръстев в сутрешния блок на bTV. Той коментира тежката влакова катастрофа, която се случи в Старозагорско на 12 юли.
"Единствено според мен има невъзприемане на сигнала, който са показвали двата светофара. Пред колегите това, което е споделил помощник-машинистът е казал, че е видял, че светофарът му е показал за отклонение. Там идва два вида сигнали - един воден и един предвходен сигнал, който дава показание какво ще бъде показанието на входния сигнал. Така е направена сигнализацията в цялата страна", обясни шефът на БДЖ.
„Помощник-машинистът има правото да кара влака. Той не е само с правоспособност „помощник-машинист". На работа са били де факто двама машинисти, един първо, един второ лице. По между тях са се разбрали кой ще управлява влака да Варна, може би след това другият колега е щял да върне влака до София", поясни Кръстев.
„Ако приемем варианта, че той е намалил скоростта, която наистина е намалена, по лентата е 98 км скоростта, с която е влязъл в гарата, ако е в отклонение тогава трябва да намали до 40 км, но ако кара по правата, тоест без спиране в самата гара, ако кара по правия коловоз може да мине със 100 км. Там е чисто нов участъкът и е разрешено", каза още изпълнителният директор на БДЖ.
По-рано министърът на транспорта Данаил Папазов обясни пред БНТ, че според него превишената скоростта, с която се е движела композицията, е една от причините за инцидента, при който загина един човек, а други бяха ранени.
Министърът на транспорта заяви още, че до края на деня е възможно да има резултати от вътрешното разследване, което Министерството на транспорта провежда относно катастрофата. Това е отделно от работата на следствените органи, които продължават своето разследване.
Припомняме, че на 12 юли влакът от София за Варна дерайлира в района на гара Калояновец, Старозагорско. При катастрофата загина машинистът и 14 души бяха ранени.
Прегледана е цялата инфраструктура и вагоните, няма установени в момента причини, които да са предпоставка за такъв тежък инцидент. И по трасето и по вагоните всичко е било в добро техническо състояние, обясни Папазов. Той каза, че пострадалите се възстановяват добре. Най-тежко е състоянието на помощник-машиниста.
Това е едно трасе, по което нормално 110 км има право да се движи този влак, но в района на семафора трябва да ограничи до 40 км за да смени коловозите. В този участък той се е движел с много по-голяма скорост, каза Данаил Папазов.
На въпроса как ще се върне доверието на пътниците в железопътния транспорт министърът припомни: „Доста отдавна не сме имали в железопътния сектор такъв тежък инцидент с пътнически влак. Мисля, че железопътният транспорт си остава един от най-надеждните“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА