„Има девет рискови гари. На тях сме преминали на ръчен режим и се разчита изцяло на субективния фактор, тъй като се извършва рехабилитация на трасетата”, съобщи в „Здравей, България” Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Това са проекти, които са част от Оперативна програма „Транспорт” и в цяла Европа се извършват такива ремонти.
Според него има допусната грешка в това да има голямо трасе развързани гари – изключени от системата на сигнализация и сигнално-охранителна техника. Министърът съобщи, че са работи този проблем да бъде решен скоро.
„Няма желаещи да работят в железниците. Не бих казал, че е заради възнаграждението, въпреки че има място да се работи по темата”, каза Московски.
По думите му докато държавата не отдели необходимите средства да се обнови и автоматизира системата ситуацията в железниците ще бъде такава. „Докато бяхме на власт сме стартирали проекти за над 1.2 млрд. лева, които включват автоматизация”, каза той и добави, че е електрифицирана по-голяма част от мрежата у нас. „Съществуват места, където не е електрифицирана и затова имаме два типа състав – електрически дезира и дизелови”, обясни той.
По думите на министъра локомотивният състав на БДЖ е на 35-40 години.
Попитан няма ли пътниците да избягат от БДЖ, тъй като е опасно да се пътува с влак, той отговори, че опасно е ако не се вземат тези мерки, които взимаме. „И точно затова го правим, за да са сигурни пътниците”, допълни транспортният министър.
Относно пътниците, които не си купуват билети и пътуват гратис той заяви, че продаването на билети ще се автоматизира и така ще се минимизират рисковете от подобни загуби.
Московски беше категоричен, че не предстоят нови съкращения в дружеството.
Попитан ползвал ли е скоро влак, министърът отговори, че не ползва този транспорт. За последно се е качвал на влак по работа.
18 Ноември, 2014 09:27 957 0
Московски: Има девет рискови гари
Той беше категоричен, че не предстоят нови съкращения в БДЖ
Снимка: БТА
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА