Заварвам отсечката от Сандански до Кулата, така както съм я оставил преди година и половина. Очаквам от строителите максимална мобилизация и лот 4 да е завършен в определения срок. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов, който заедно с министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров провериха напредъка на строителните дейности на лот 4 Сандански – Кулата от АМ „Струма“ и на лот 2 Дупница – Благоевград, съобщиха от пресцетъра на АПИ.
Срокът за завършването на близо 15-километровия участък от Сандански до Кулата е краят на юли т. г., а на Дупница – Благоевград /37 км/ - октомври 2015 г..
По цялото трасе вече се работи денонощно и до 1 август отсечката ще е готова, подчерта пред премиера представител на изпълнителя. Целта е последните километри от АМ "Струма" да бъдат въведени в експлоатация колкото се може по-скоро и движението да се изнесе извън селата Марикостиново, Чучулигово и Кулата. С ускорени темпове ще се работи и за изграждането на 4-лентово трасе до гранично-контролно пропускателния пункт, което в момента е двулентово, за да се улесни пътуването през лятото до Гърция и да не се образуват задръствания на границата.
Премиерът, министър Павлова и инж. Лазаров инспектираха и строителството на лот 2 – участъкът от Дупница до Благоевград. На обекта има 4 пътни възела: „Дупница-юг“ (с път II-62), „Бобошево“ (с път III-104), „Кочериново“ и „Благоевград“ (с път III-106), както и два тунела на територията на област Кюстендил.
В момента се работи по изпълнението на малките и големите съоръжения, както и на тунелите край с. Блатино и Кочериново. При подходящи метеорологични условия се извършват и асфалтови работи.
Общата дължина на АМ „Струма“ - от Даскалово до гръцката граница, е 150 км. Със средства от ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. се изграждат общо 68,5 км. Лот 1 Долна Диканя – Дупница /16,78 км/ е готов, а лот 2 Дупница – Благоевград /37,4 км/ и лот 4 Сандански – Кулата /14,7 км/ се изпълняват в момента. АМ „Струма“ е част от Трансевропейския транспортен коридор №IV и от Трансевропейската автомагистрала „Север – Юг”. По нея се осъществява пътният трафик за Гърция.
Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
„Предстои още много работа. Има проспано време от година и половина, а работата допълнително се усложнява и поради свлачищата в региона и дигите, отнесени от водите на река Струма. Всичко това означава препроектиране, отчуждаване, плащане, за да може в най-съкратени срокове да се достигне темпото и тези огромни участъци да се съединят“, заяви Бойко Борисов при инспекцията на ЛОТ 2 на АМ „Струма“. Премиерът отчете като положителен знак това, че европейските фондове вече са пуснати и се усвояват ефективно. „Хората тук работят и събота, и неделя, а това са заплати, работни места, обороти. За фирмите е важно като свършат един обект, да има следващ, защото това са квалифицирани майстори и виждате какви тунели, какви свлачища се укрепват, в какви сложни метеорологични и геодезически условия се работи. Това е огромен потенциал на експертиза на фирмите в България, те вече могат да строят по цял свят-десетки магистрали и жп линии са построени, това им дава възможност да излязат на други пазари. Вече имаме фирми, които строят в Сърбия и Косово“, съобщи Бойко Борисов.
Министър-председателят подчерта, че при строителството на магистралата са спазени и всички екоизисквания. „Милиони сме дали и се надявам еколозите да знаят какви усилия полагаме. Направили сме мост, за да може ливадният дърдавец да си лети спокойно“, каза още той по отношение на мерките, които се взимат за защитените видове птици в региона.
На трасето на ЛОТ 2 има и 12 археологически обекта. В местността „Деве Барган“ край село Мурсалево археолозите откриват неолитно селище, което е уникално за Европа. Находката е от ранния неолит и е на 8000 г. „Готви се проект за изграждането на подпорна стена, с която да се осигури съхраняването на тази археологическа находка. Независимо, че от десетилетия се знае за това, сега му дойде времето ние да го направим. Със строителите сме разговаряли да се намери вариант тези селища на 8000 години да бъдат запазени и експонирани на място, за да могат да ги видят и хората. В прекрасен синхрон сме с археолозите, вече работят и зимно време, за да върви процесът по-бързо, защото сме обещали да пуснем ЛОТ 2 до края на октомври 2015 година“, каза още Бойко Борисов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Чоки
Коментиран от #3
15:42 21.02.2015
2 МИРИЗМА
Ама защо ми се струва, че двамата понамирисват на един парфюм?
15:56 21.02.2015
3 брей,брей
До коментар #1 от "Чоки":
А бе да ти кажа ,сигурно си прав....на прост народ такъв управник си трябва,да му говори по достъпен за него начин,да гази подизспълнителите на такива проекти и да дрънчи пари от ЕС за тези проекти...Щото не се сещам друг да е направил повече от него последните години....16:00 21.02.2015
4 Красо Зелето
16:06 21.02.2015
5 факт
16:24 21.02.2015
6 onq s konq
16:30 21.02.2015
7
16:37 21.02.2015
8 коцето
Другите да си лаят!
17:03 21.02.2015
9 фъфтът
а амриканосилямските подлоги дето са радват..отворете си очите има хора не могат д аси купят хляб не д апозлват магистрали и да плащат тол такси
..вземете ся дълг пак 16 милиарда за асвалт...........
17:06 21.02.2015
10 Mmм
17:15 21.02.2015
11 СЕКСТЪТ
17:38 21.02.2015
12 трезвен
18:05 21.02.2015
13 Бай хой
Тя автомагистрала тракия е почти готова и насройко сега има да се кепри .
Все едно да твърдим че автомагистрала Тракия която е започната още преди петдесетина години я е построил Орешарски защото при неговото управление бе довършена.
Сега остават няколко връзки да се довършат и Тиквун се изперчи като супергерой с мистрията.
Гейберастите да има с какво да се залъгват.
18:26 21.02.2015
14 др
Аз тия комунистически подлоги не мога да ги разбера - хем те ни вкараха в НАТО и Европа, хем сега реват, че с Русия е по-добре. Да заминават в Русия да видят как НЕ трябва да живеят белите хора.
18:34 21.02.2015
15 ГОСТ
Замислете се колко хора загинаха в отсечката Ст. Загора - Н. Загора - Сливен - Петолъчката - Карнобат. Всеки ден 10 - 50 леки и една тежка катастрофа. Всяка седмица Лятото по 2 -3 загинали отпускари тръгнали за море или обратно. ТОВА НЕ СА ЛИ ПАРИ И ПОЧЕРНЕНИ СЕМЕЙСТВА.
Коментиран от #25, #26
18:41 21.02.2015
16 дддд
Дупките са факт, но изпълнителя да си ги оправи - нали пътя е в гаранция
18:50 21.02.2015
17 чиновник
18:58 21.02.2015
18 олек
- проектант
- изпълнител
- 20 подизпълнители - фирми
-приблизително 100 семейства се изхранват
В малките населени места Дебелец, Ловеч това жизнен оважно.
абе хора кой бяга от пари
19:10 21.02.2015
19 Дядо Поп
вместо магистрала до Бургас бяха направили влак стрела.Тогава от
София до Бургас ще се стигаше за 2 часа Пловдив Бургас 1 час.на четвърт от сегашните пари за гориво,защото няма да гори вносна нафта а ток произведен у нас.Но транспортните фирми нямаше да
правят тези пачки,който правят сега.Тези пари ще отиваха в държавата,но на кой му пука за нея.А зарзаватчиите и др.тапърва
ще гризнат дървото,защото тази магистралка иска подръжка,и като им лепнат една качествена тол такса има да вият ,като сарански мечки.А наздраве!
Коментиран от #29
19:20 21.02.2015
20 маке
19:39 21.02.2015
21 Мила
19:41 21.02.2015
22 гост
19:54 21.02.2015
23 агент08
20:08 21.02.2015
24 гойко
20:31 21.02.2015
25 Бай хой
До коментар #15 от "ГОСТ":
Градски нали това ти казвам и аз, че тази отсечка беше пусната в експлоатация от правителството на Орешарски. Но заслугата за строителството не е нито на Орешарски нито на маймуна тиквун. Заслугата е на Българският Народ който плаща сметките.Какво са тръгнали комунистическите изчадия тиквун и пиги да си вдигат акциите на гърба на изстрадалият Народ. Кафа от комунисти.
20:39 21.02.2015
26 Факира
До коментар #15 от "ГОСТ":
ТОВА ХОДИ ИМ ГО ОБЕСНИ на социалисти и комунисти !! Тяхното бездействие не е само мързел а е ПРЕСТЪПНО НЕХАЙСТВО което е коствало стотици или хиляди човешки животи. Па после женският мегафон Манолова нека знае срешу какво се бори20:42 21.02.2015
27 ГОСТ
- поръчат материали
- да плащат на работниците
- да чакат плащане след около 36 месеца, от започване на проекта.
ами малко... такаче те винаги са приятели на някой...просто тази игра е такава.
Самоче те наемат нас на работа и ни дават заплати. и ние си храним семействата. Боли ме.... кой е шефа и коя партия му помага, БАНКАТА НЕ МЕ ЧАКА , а аз си редя плочки по цял ден, слушам си радио и си чакам 30-то число на месеца за кинти.
Има си строителен надзор и вместо само да стоят и да си вземат кинтите да си свършат работата като данъчните - да се пораздвижат малко... а не само да се пише
- това падна, това пропадна, това протече, това е с дупки, тоВа пак е за ремонт.... къде пише КОЙ ГИ ИНСПЕКТИРА ПРЕДИ ПУСКАНЕ В ЕКСПОАТАЦИЯ. КОЙ ЧИНОВНИК ПРИБРА 1000ЛВ. ЗА ЕДИН ПОДПИС.
21:27 21.02.2015
28 999
ХРАНИ КУЧЕ ДА ТЕ ЛАЕ
21:40 21.02.2015
29 брей,брей
До коментар #19 от "Дядо Поп":
дядо попе ,пак си си забравил хапчетата......22:51 21.02.2015
30 Тони
23:07 21.02.2015
31 гост
23:42 21.02.2015
32 onq s konq
23:59 21.02.2015
33 богатбеден
00:15 22.02.2015
34 sstoianov
01:10 22.02.2015
35 Дядо Поп
Коментиран от #41
01:57 22.02.2015
36 Дядо Поп
Сега Боко взима неговия лозунг,като го преименува :правене на магистрали равно на демокрация.Вместо да реформират съдебната система,раздута администрация пъкаща от калинки,здравеопазване и т.н.т.ние строим магистрали.Сега се опитват да заменят лозунгите на соца с лозунги на мутрокрацията
,ама нещо не им вярвам.
03:56 22.02.2015
37 mediator37
Досегашните еднолентови пътища са пътища - убийци. Казвам ви го, като човек от Русе, който през съзнателния си живот в трите възможони направления е карал по 120 км. (към Силисдтра, към Шумен и към В.Търново) в еднолентови пътища и съм се нагледал на паметни плочи и размазани коли и умрели хора в тях.
Магистралите спасяват човешки животи и пестят пари- резервни части и нафта. Всяка лента за изпреварване пести стотици човешки животи. Колко струва животът на детето ви, на жена ви ? Нищо ли не струва?
Може да не съм съгласен с други теми от политиката на това правителство, но за пътищата и магистралите - БРАВО!
07:20 22.02.2015
38 Ани
09:29 22.02.2015
39 БАЙ ГАН4О
Абе ,този до бох4ата много ми прили4а на БАЙ ТОШО ДА НЕ СА РОДА
09:49 22.02.2015
40 999
Коментиран от #45
10:25 22.02.2015
41 Домакин
До коментар #35 от "Дядо Поп":
Истина казваш, няма спор! Релсовият транспорт е този на устойчивото развитие, затова в EU се въвеждат т.нар зелени коридориhttp://www.bgonair.bg/economy/2011-06-13/zelenite-pytni-koridori-svalqt-cenite-i-vredata-v-logistikata
Лимит на асфалтовия транспорт до 300 км.
НО
Каква е пътната мрежа в цитираните от теб страни? Има ли там ПОНЕ по един магистрален път във всяка посока?! Че в пътно отношение сме като Германия преди Хитлерово време, Бойко ли ти е виновен?
И на всички останали!
10:31 22.02.2015
42 987
12:38 22.02.2015
43 123
13:15 22.02.2015
44 123
13:16 22.02.2015
45 onq s konq
До коментар #40 от "999":
Прочетох те случайно и се почувствах поласкан понеже ме даваш эа пример,макар и отрицателен:)Вярно е че съм карал САМО със 245км,но то е эащото "гладкото" мн бърэо свърши и почнаха кръпките.Не си прав обаче че "такива като мен ви убиват",эащото эа инфо имам "ЭЛАТЕН ТАЛОН",който можеби энаеш че се получава след 6 години управление на МПС беэ проиэшествие...ако това ти говори нещо,въпреки че едва ли си шофьор!Най-драэнещото обаче у теб и прилежащата ти порода хора е,че така и не раэбирате че европейските пари эа пътища и магистрали се дават от Европа строго целенасочено КОНКРЕТНО ЭА ТОВА ,стриктно се следи усвояването им и няма как с тях да ви се купят кюфтета и червено вино!А ако според теб строежа и рехабилитацията на пътната мрежа не е съэдаване на раб места,то си е чиста простотия.А колкото до баланса на БГ относно внесени и получени пари във и от Европа,грубо каэано е 5 към 1 в полэа на страната.Ще ти подскажа че само эа с.стопанство получаваме по 1 милиард годишно,а ти си направи сметката колко други програми эа эаетост и раэвитие на раэлични отрасли се финансират от същата тая Европа!Аре жив и эдарав...и по-малко нещастен:)Коментиран от #56
13:36 22.02.2015
46 Дядо Поп
Цецко от КТБ гепи 4,5 и все едно нищо не е станало,покриха го.
Ако е за такъв проект ЕС с кеф ще ги даде.
Коментиран от #48
16:44 22.02.2015
47 гост2
Сега Варна - петолъчката е 90мин. петолъчката - Пловдив -120мин. Пловдив - Девин 90мин. общо 5 часа спокойно шофиране.
България има доста министерства, не само това на г-жа Павлова. Вместо да уплювате нейното - попитайте другите какво правят
Ако не са евро програмите децата ни все още щяха да учат в добре проветрени училища и детцки градини. ВСИЧКИ СА САНИРАНИ И С НОВА ДОГРАМА НАЛИ. И ги направиха Бг. фирми с чужди ппарички
Има ли новоизградена площадка или зала за деца на която да няма табелка с европейското знаме.
има ли парк градина или градски център **ОБНОВЕН** без такава евро табелка.
Всяка втора фирма с персонал 5 - 20 души изпълнява евро програма и финансиране
В момента има около 500 000 българи които си дофинансират семействата с евро програми за Пчели, червеи, Праскови, Бадеми, Пуловния и мн др + Къщи за гости и прочие. ТЕ СЕ ТРУДЯТ СПАЗВАТ ПРАВИЛАТА И СИ ПРИБИРАТ И ХАРЧАТ ПАРИЧКИТЕ КАТО ДРУГИТЕ ЕВРОПЕЙЦИ. А НЕ МРЪНКАТ ПОКРАЙ ИЗБОРИ.
16:55 22.02.2015
48 гост
До коментар #46 от "Дядо Поп":
Няма нищо лошо ако ще да е бърз влак Белград - Ниш - София Пловдив - Бургас но просто трябва идея и натиск от страна на туристическите организации. Проучване проект и ако се удобри реализиране за около 3 години. Това би докарало доста туристи и в Рила и в Пирин и на морето. Но това няма нищо общо с другите вече започнати инфраструктурни проекти. Идеята за жп. не е лоша но и пътища трябват, че инак как ще построим линията - камъни бетон желязо, как да се прекарат...17:07 22.02.2015
49 миседниш накура
17:54 22.02.2015
50 wulkan
Коментиран от #51
18:00 22.02.2015
51 миседниш накура
До коментар #50 от "wulkan":
след като е "допостроена" защо в тази "допостроена"част настилката е за ремонт??????????? нали пътищата се строят с качествени материали или само са дадени пари за такива?????????? а дали тази угар която беше занесена за материал от едни закрити мини е качествена?????????? или парите отидоха някъде??????????? за това ще се повреди преди гаранционния срок,ако има такъв защото в германия имаКоментиран от #52
18:16 22.02.2015
52 скар фейс
До коментар #51 от "миседниш накура":
Колега, не им се връзвай на тия, като този под теб. Просто боко си ги омайва, както си иска и му се връзват.19:18 22.02.2015
53 wulkan
Коментиран от #54
19:25 22.02.2015
54 скар фейс
До коментар #53 от "wulkan":
Виж сега, щом ти харесва, карай си колата със здраве по магистралите на бойко. Всеки си има собствено мнение. Просто той нищо не строи. Това са евро пари, които обилно се крадат. Вярно е, че пътищата са важни, но има далеч по-важни неща от тях В МОМЕНТА, които бойко удобно пренебрагва, защото така му е угодно. Нямам намерение да споря. Кой разбрал, разбрал.Коментиран от #55
19:35 22.02.2015
55 wulkan
До коментар #54 от "скар фейс":
нещо не можах да схвана защо все с мен се заяждате. и аз си имам мнение и го изразих. карай си колата където искаш. и аз моята където си ща. и на мен не ми се спори. просто изразих моето мнение както и ти твоето. така че кой от къде е и толкоз.19:45 22.02.2015
56 999
До коментар #45 от "onq s konq":
Ако имаш златен талон то е за лъжец №1 Имам книжка 1983 г. пътувал съм в половин свят с кола Вегас,Сан Франциско, Лос Анджелис,Рино, Истанбул,Бурса Измир,Европа и Русия навсякъде където карат психопати с 240 ги наричат престъпници така, че ако случайно прочетеш написаното земи си златния талон и го мушни там където не те огрява слънце.Единствено което ми пречи да съм напълно щастлив е, че България се унищожава топи и след 20 г. няма да има Българи да използват магистралите. Баланса които цитираш 1 към 5 сигурно смяташ и заемите които трябва да плащаме. За разлика от теб не разчитам на подеяния от Европа и постигам всичко сам така че не ми говори точно ти за кюфтета и вино.Коментиран от #57
00:09 23.02.2015
57 скар фейс
До коментар #56 от "999":
Браво! Страхотен коментар. Добре му го каза.02:48 23.02.2015
58 Гостът
Винаги говори против Бойко, като се опитва да го прави умело и спокойно сякаш народно мнение казва !!! Просто няма коментар в който да не говори против Бойко
Коментиран от #61
07:10 23.02.2015
59 батето
Да не говорим, че Гойко даже няма намерение да търси(за пореден път) отговорност от тези, които за пореден път обвинява за фалита на държавата!?
Защо така се получава според вас? Защото са комбина и всички са заедно, обединени в кражбата, това е истината, а тези "магистрали" са евтин популизъм и източване на пари, към фирми на ГРАБ.
11:28 23.02.2015
60 батето
Познайте кои фирми ще извършват ремонтите и какво ще бъде качеството!
Все едно някой м...л да вземе 100 бона да си оправи керпичената барака при условие, че няма 1 лев доход??????
И после същият м...л да иска от Вас да му връщате парите за къщата, които той си е теглил и похарчил????!!!!
Има ли такова малоумие по света? Не ! Само в Бълхария е възможно това, че и някои хора се радват.
11:32 23.02.2015
61 скар фейс
До коментар #58 от "Гостът":
Точно, ама даже и ти се вярваш.... умник :)))14:17 23.02.2015