Твърденията на депутатите от БСП Лява България за злоупотреби при изграждането и ремонта на пътната инфраструктура категорично не отговарят на истината, а поднесената по този начин информация е изключително манипулативна. Това заяви пред журналисти в Казахстан председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров. „Не сме искали нито да обидим, нито да накърним достойнството на народните представители. Предоставихме им отговора на техни въпроси с линкове, за да им покажем, че информацията, която търсят, е публична, стои на сайта на АПИ и всеки един гражданин или институция може да направи справка, заяви инж. Лазаров.
Той подчерта, че договорът за строителство на Лот 3.1 на АМ „Струма“ на стойност 186 млн.лв. не е сключван от АПИ, а от Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“, която бе закрита с решение на Народното събрание през месец май т.г., с което развенча една от манипулациите, изречени на брифинга. Следващите договори, които се визират – за текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа са стандартни и за всички 28 области в страната. Договорите нямат цена, защото при обявяване на обществените поръчки са формирани единични цени за отделните видове работа. Това е така, защото когато се обявяват не може да се предвиди какви по обем дейности ще се наложи да бъдат извършвани през срока на договора –колко дълга ще е зимата и какво ще се чисти, аварийни ситуации, като свлачища, наводнения и др.
От всички области в страната „Агромах“ има договор за пътно поддържане в област Благоевград, а „Пътища Пловдив“ поддържа пътищата в област Пловдив. „Категорично е лъжа твърдението, че „Агромах“ единствено има договори в Югозападна България, защото в областите Перник и Кюстендил работят по договори други фирми“, отбеляза инж. Лазаров и подчерта, че фирмата има контракт в две от 28 области. „Данните, които цитират депутатите са за две години, касаещи платените суми за зимно поддържане и превантивните ремонти, които сме извършвали. Тези договори са нормални, ако искаме да имаме нормално състояние на пътищата“, каза още той. Те са сключени след проведени открити процедури по обществени поръчки.
По отношение на договора за допълнителната поръчка за АМ „Марица“, инж. Лазаров напомни, че подобни проблеми има при строителството и на други магистрали и пътни проекти.„За съжаление геоложките особености по трасетата на редица от новите участъци, които изградихме, не винаги могат да бъдат предвидени и това може да наложи необходимостта от ремонти. Самите проектанти при изготвяне на проекта не са засегнали темата и оттам по всички проекти имаме допълнителни договори за подобряване на геоложките условия - преовлажняване на почвите, свлачища и др., обясни председателят на УС на АПИ и допълни, че този вид аварии могат да бъдат предвидени много трудно. Друг проблем са и старите проекти за някои от отсечките, които въпреки актуализацията не могат да предвидят геоложките проблеми. „За участъка от АМ „Марица“, който се визира, имаме още няколко договора с компании, които са за пропуски при проектирането и сега възниква необходимост от ремонти“, даде пример той.
„Аз не съм политик, нито политическо лице. Това, което правим в АПИ в последните години е да променяме е коренно облика на пътната мрежа. За съжаление по всякакъв начин от разни хора, с разни цели и идеали са саботира, опорочава и принизява. Не виждам нищо притеснително от данните, които са изнесени. Готови сме по всяко време за всякакъв вид проверки. Още повече, че всеки договор е минал предварителен одит, контрол, които са били необходими не само от наши институции, но и европейски, защото голяма част се изпълняват с европейски средства“, отбеляза инж. Лазаров.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.