14 Юли, 2016 06:30 12 297 19

Мая Манолова подгони екотаксите за автомобили

  • печата-
  • екотакси
Мая Манолова подгони екотаксите за автомобили - 1

Мая Манолова подгони екотаксите за автомобили
Екотаксите, които българските шофьори плащат при регистрация на внесени автомобили, отиват в определени частни фирми, които и без друго печелят от рециклирането на бракуваните коли. Необходими са промени в Закона за управление на отпадъците, за да се защити интереса на държавата и да не се ощетяват гражданите. Това заяви в Монтана омбудсманът Мая Манолова, пише "Труд".
Общественият защитник откри изнесена приемна в северозападната област и заедно с експертите си изслуша над 130 жалби на местни жители.
„Имах предварителна информация за проблеми при събирането на екотаксите за автомобили. Направих проверка и установих, че в област Монтана само едно сдружение от фирми, приема такси, които в масовия случай са за около 250 лева на кола на възраст между 5 и 10 години. Учудена съм, че частни фирми и то владеещи голям дял от този пазар, прибират от хората пари, след като имат печалба от дейността си за рециклиране на стари коли. При това таксата през последните години се е увеличила с между 10 и 15 %”, заяви Мая Манолова.
Според някои данни годишно у нас се регистрират 230 000 возила, което означава, че тези фирми формират печалба от около 60 млн. лева на година, каза още обществената защитничка.


1,6 млн. лв. инвестирани в общинските болници
Около 1,6 млн. лева са инвестициите в общинските болници и поликлиниките от бюджета на Столична община и приватизационния фонд. Това обяви кметът на София Йорданка Фандъкова, съобщава "Стандарт". Тя извърши проверка на ремонта и модернизацията в Неврологично отделение на Първа МБАЛ-София ЕАД. В реконструкцията общината е вложила 350 хил. лв. "Това е една от общинските болници, за която ние ясно казахме, че ще направим всичко възможно да оздравяваме и защитаваме, защото София се нуждае от своите общински болници", заяви Фандъкова. Тя подчерта, че в болничното отделение работят едни от най-добрите специалисти. 


700 висшисти ни грабят и обират
Всяко трето престъпление е извършено от неграмотен бандит. Делът на висшистите, които грабят и обират, е малко над 700 души. Това показва статистиката на МВР, предоставена специално за „Монитор“. Според цифрите общият брой на регистрираните и разкрити престъпления са 48 592 за 2015 година. От тях близо 18 хил. са извършени от неграмотни. От МВР признават, че голяма част от тези хора са роми. Най-големият брой престъпления е против собствеността, или иначе казано – кражби. Те са всяко второ престъпление, което МВР е регистрирало през изминалата година. Всеки десети пък е крал, докато е бил пиян, сочат още данните на вътрешното ведомство.

Хлябът няма да поевтинява до есента
Цената на хляба няма да пада поне до есента, въпреки рекордно ниските цени на зърното. Причината е в двойно увеличеното потребление на насъщния по морето.  Това съобщи Димитър Людиев, шеф на регионалния Съюз на хлебопроизводителите в Бургас пред "Телеграф".
За поевтиняване може да се говори след края на туристическия сезон заради изключително ниските котировки на пшеницата на международните пазари.  

Ранени украински войници хвърлят патериците след 14 дни лечение в Хисаря
“Как искам да си загубя украинския паспорт и да остана завинаги в Хисаря.” Думите са на 40-годишен офицер от Киев, който заедно с още 19 ранени бойци преминаха пред двуседмична терапия в бившия военен санаториум, сега болница за продължително лечение и рехабилитация в курортното градче, пише "24 часа".
Повечето украинци са с огнестрелни рани, резултат от войната със сепаратистите в Донбас. Едни са били пронизани в крайниците, други - в торса. Претърпели са операции в родината си, но травмите им не са отшумели. Някои са осакатени, други имат метални планки и пирони в крайниците, трети са с подменени стави...  Почти всички възстановили възможността да се движат. И дори хвърлили патериците.

30 хиляди души са напуснали България през 2015 г.
Пожелалите да емигрират от България през 2015 г. са повече от чуждите граждани, поискали да се заселят у нас, сочат данни на Института за изследване на населението и човека при БАН, пише вестник "Сега". Според тях през миналата година 29 470 българи са се изселили, а предпочитаните дестинации са Германия, Великобритания и Испания. Установилите се чужденци у нас са близо 25 000, като една четвърт от тях са граждани на Турция.

Както през последните няколко години, и през миналата най-често напускащите страната ни - 43.6%, са трудоспособни млади хора между 20 и 39 години. При по-възрастните между 40 и 59 години този процент е с 18 пункта по-нисък. Най-младите емигранти - под 20 години, са 17.5% от напусналите България. Малко над половината - 52% от напусналите страната, са мъже. Една четвърт от емигриралите са избрали за своя втора родина Германия, а по 14% - Великобритания и Испания. "Това са дестинациите, където българите предпочитат като място за работа, образование, за живот", коментират от БАН.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бббббб

    1 0 Отговор
    Само гони и вдига пушилка.А,резултати до сега йок! Прихванала е от тактиката на Тиквоча.Симулира работа и прави рейтинг необходим за определен момент.

    Коментиран от #3

  • 2 димки и пушеци

    1 0 Отговор
    Как ша барни бизнеса на Тикито ми е много интересно, никак. :)
    Нали ще и потрошат краката и главата после.:)
    Да я махат тая измислена длъжност омбудсман, той главния прокурор нищо не може да направи, пък какво остава за някакъв омбудсман.
  • 3 Офицера

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "бббббб":

    Малко ви е, вие българското простолюдие заслужавата отвсякъде да ви дерат кожуха докат станете хора

    Коментиран от #4

  • 4 фатмака

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Офицера":

    Най-простите хора са шапкарите и бакшишите. ;)
    Ти, като гледам си от първата група.
  • 5 Еко измама

    2 0 Отговор
    Преди да направят картел и имаше няколко фирми за екотакси цената беше 50 лв
  • 6 от Бранша

    0 1 Отговор
    Да, бе ...типичната червена логика. Тия комунисти не се научиха, че не трябва да правят чуждата сметка, а да си гледат в канчето. Мая Манолова как прецени, че се печели от чистия скраб от излезлите от употреба МПС-та? Да си инвестира парите в площадка, да си плати гаранциите (30хил.), да изтърпи РИОСВ+полиция+инспекция по труда в годината по няколко пъти. Разберете, че държавните институции вече дълги години паразитират брутално за сметка на този бранш, който освен всичко друго е и свръхрегулиран. Всеки шофьор търси висока цена за боклука си, от който се отървава. Още там търговеца се отказва от печалбата си, за сметка на прихода от (евентуално) разпределена екотакса. След което това МПс трябва да се транспортира и до площадка за разкомплектоване....пак с един куп изисквания....и накрая да се разкомплетова. Имайте предвид, че търговските надценки в търговията на едро със скраб рядко достигат 10%. По-реалистично е между 2 и 5%. И то без калкулирани някои разходи...Често се получават и загуби от реализацията на определени партиди. Цените на световните борси се сриват от днес за утре, а цялата 2016г. е ужасна за всякакъв вид активи. Мая Манолова си прави политическа гаргара или работи в услуга на някой от бранша. За да има резултати нещата трябва да се правят бавно и цялостно за бранша, а не набързо и на парче както винаги. Резултатите....ами всички ги виждаме в последните 26-7 години.
  • 7 Цецо

    1 0 Отговор
    Безкрайно нагло е да се събират екотакси, а да да не се събират нормално данъците по автомобилите в България. Как е възможно да си купиш нов джип BMW за 150000лв и да си го пишеш на фирмата като товарен автомобил с данък 10лв на година или да си купиш 20 годишно пушещо BMW7 с 4 литров двигател и да плащаш значително по- малък данък от някой, който си е взел нова колица евро 6, със 105к.с. мотор.
    Кога най- накрая ще се задействат по този въпрос управляващите, за да се стимулира купуването на нови, икономични коли и София да не смърди на изгорели газове???

    Коментиран от #9, #15

  • 8 БАЙ ГАН4О

    2 0 Отговор
    Браво на Мая Манолова ,жената работи ,както трябва,а не ,като предния.

    Коментиран от #10

  • 9 xxx

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Цецо":

    Аз също съм на мнение, че определянето на данъците трябва да е комплексно- на база евростандарта на който отговаря превозното средство, изминатия пробег за година, катализатори и други средства за третиране на отработените газове. Въобще, сигурно може да се измисли много разумен начин за калкулиране на годишните такси, които трябва да се заплащат за автомобил, но просто не искат да го направят...
  • 10 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "БАЙ ГАН4О":

    Това, че говори не значи, че работи. Реално никакъв резултат не е показала досега макар и да говори по наболели теми.
    За екотаксите е абсурдно да се плаща, понеже у нас няма действащи еко норми, няма действащи правила за емисии при преглед на автомобил, не се събират отпадъците разделно, а на всичкото отгоре искат 280лв еко такса. Изрязват катализатори, махат егр и филтри, а се загрибжили за еко таксата, която е вятър понеже ти отиваш и си предаваш колата на частник, който няма общо с фонда, в който се събират парите от такси. Един вид даваш на един, а друг ти плаща за материалите от колата.
    Маанолова да се заеме с прегледите на колите понеже там всичко е лъжа, да се заеме с централизирана система за данъци, винетки, глоби и регистрация в КАТ, така всичко ще е на едно и толкова просто и коректно, че няма да има какво да се сбърка и всяка кола на пътя ще е под отчет и с платени такси и застраховки.
  • 11 abv

    1 0 Отговор
    През 2013 закупих автомобил.Платих екотакса 132 лева на фирма Автоидея ЕАД София, която имаше офис до КАТ Пловдив.
    Искам някой в тази държава да излезе и да каже докога разни измислени фирми ще прибират пари без да имат никакъв ангажимент.Как тази фирма ще оправдае моите и на други хора пари които е събрала.Каква е гаранцията че точно тази фирма ще оползотвори отпадъците от моя автомобил и защо да избера нея при бракуване на автомобила си.
    Забележете уважаеми сънародници Разрешението на тази фирма е със срок на действие от 21.10.2010г. до 31.12.2014г.
    С други думи ако не подновят разрешителното на тази фирма аз по никакъв начин не мога да се възползвам от нейните услуги.
    Екотаксите трябва да отиват в държавната хазна а не във фирмите на "нашите" хора, разбирате какво искам да кажа.
    Поне да бяха измислили по-добър начин за прибиране на пари от хората, защото този е много тъп.

    Коментиран от #14

  • 12 Косматия

    1 0 Отговор
    За чернио джиб платих май месец кат го регвах 250лв екорекет.
    Добре е поне че махнаха рекета наречен акциз. Щото сигур щях да платя още 5-6 иляди лева за тоя де духа.
  • 13 Грую

    1 0 Отговор
    То проблемът се нарича "корупция, протежирана от държавата" . Приходите от екологията, както и много други дейности, за които има подписани международни спогодби от държавата и финансирани от самата държава трябва да влизат в бюджета на самата държава, а не да се дава власт за събиране на средства, крадене и забатачване на държавните структури от частни лица и организации, а после да ми избират полицаи за управляващи, които не само,че не спират кражбите ами ми измислят фондове, които пак да събират пари от населението за да се попълнили липсващите пари от досегашните кражби и да има пак за крадене. Това е безумно!!!!!
  • 14 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "abv":

    Това си е мутренска организация за събиране на рекет. Но щом държавата ти го налага с закон, какво да направи човек. Ако някой дойде и те застрахова без ти да искаш и ти му плащаш пари, без той да върши нещо насреща, то това е абсолютно същото.
    Аз искам пак да ги плащам, но да ми се води в КАТ на номера на автомобила и като го отчисля тези пари да отидат за рециклирането на точно този автомобил. Така КАТ ще има оборотни пари за проекти, уреди, инсталации за контрол и в същото време парите ще са персонално отредени на МПСто. Но така няма да може да се присвоят и мутрите от правителството нямат полза от разумни и действителни мерки, а от пари на мига, които да изчезнат на следващия ден и после върви доказвай или си търси правата.
    Да излезе министъра и да обясни с прости думи кръговрата на парите и как се въртят от гражданин до рециклиране.
  • 15 Mercedes-Benz

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Цецо":

    София смърди, щото всеки селяк си е отрязал катализатора, чипосал е курника, за да "вървял" повече и му дреме на оная... Най-често се прави от глупаци с дизелови локомотиви, дето на светофара фучат и кадят, все едно ще изринат асфалта, а истината е че докато се засили то пак е червено. Също любимото ми е как някакви оптимисти с 30 год. бараки дето в нормална държава и за скрап няма да ги вземат задръстват движението в центъра, щото или ще загаснат или ще гърмят заради газовата правена по ръчен труд в някой селски гараж! Няма култура в тая държава и тва е, прав е Бойко за материала, че само шлака е останала!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Гошо

    1 0 Отговор
    За България всичко е нормално,ако тези пари от еко-такси се влагат за нещо смислено.Хората няма да имат нищо против ,но те отиват в джоба на определени фирми.За данъците системата е справедлива,щом може да си позволиш нова кола ще плащаш повече.Останалите не са мазохисти просто такъв е стандарта,всеки иска да кара нова кола но няма възможност.А пътищата не са само за лимузини и нови коли а за всички.Това за нормите Евро 6-7-8 е пълен т....,от дизелите си смърди на мърша ако ще да е Евро 20.Бензиновите мотори по 4-5-6 хил.кубика също замърсяват повече,от малолитражките на по 15-20г.Които не вярва да замери 20г.кола на газ,и дизел на 5-6г.с газ анализатор да видим кой замърсява повече.Няма как да караш нова кола с данък 20лв щото е нова,а другите да плащат 800лв щото колата е стара.Всеки се простира според чергата,това е България.
  • 19 от първо лице

    0 0 Отговор
    Стига глупости!
    Мая Манолова играе в хора... партиите крепят монопола... също така са алчни, алчни за още и още пари... и се явява една Мая Манолова... едно, две електронии издания за легален рекет и повдигане на месечната вноска към партиината каса... това е ...
    Стига глупости!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове