Мая Манолова подгони екотаксите за автомобили
Екотаксите, които българските шофьори плащат при регистрация на внесени автомобили, отиват в определени частни фирми, които и без друго печелят от рециклирането на бракуваните коли. Необходими са промени в Закона за управление на отпадъците, за да се защити интереса на държавата и да не се ощетяват гражданите. Това заяви в Монтана омбудсманът Мая Манолова, пише "Труд".
Общественият защитник откри изнесена приемна в северозападната област и заедно с експертите си изслуша над 130 жалби на местни жители.
„Имах предварителна информация за проблеми при събирането на екотаксите за автомобили. Направих проверка и установих, че в област Монтана само едно сдружение от фирми, приема такси, които в масовия случай са за около 250 лева на кола на възраст между 5 и 10 години. Учудена съм, че частни фирми и то владеещи голям дял от този пазар, прибират от хората пари, след като имат печалба от дейността си за рециклиране на стари коли. При това таксата през последните години се е увеличила с между 10 и 15 %”, заяви Мая Манолова.
Според някои данни годишно у нас се регистрират 230 000 возила, което означава, че тези фирми формират печалба от около 60 млн. лева на година, каза още обществената защитничка.
1,6 млн. лв. инвестирани в общинските болници
Около 1,6 млн. лева са инвестициите в общинските болници и поликлиниките от бюджета на Столична община и приватизационния фонд. Това обяви кметът на София Йорданка Фандъкова, съобщава "Стандарт". Тя извърши проверка на ремонта и модернизацията в Неврологично отделение на Първа МБАЛ-София ЕАД. В реконструкцията общината е вложила 350 хил. лв. "Това е една от общинските болници, за която ние ясно казахме, че ще направим всичко възможно да оздравяваме и защитаваме, защото София се нуждае от своите общински болници", заяви Фандъкова. Тя подчерта, че в болничното отделение работят едни от най-добрите специалисти.
700 висшисти ни грабят и обират
Всяко трето престъпление е извършено от неграмотен бандит. Делът на висшистите, които грабят и обират, е малко над 700 души. Това показва статистиката на МВР, предоставена специално за „Монитор“. Според цифрите общият брой на регистрираните и разкрити престъпления са 48 592 за 2015 година. От тях близо 18 хил. са извършени от неграмотни. От МВР признават, че голяма част от тези хора са роми. Най-големият брой престъпления е против собствеността, или иначе казано – кражби. Те са всяко второ престъпление, което МВР е регистрирало през изминалата година. Всеки десети пък е крал, докато е бил пиян, сочат още данните на вътрешното ведомство.
Хлябът няма да поевтинява до есента
Цената на хляба няма да пада поне до есента, въпреки рекордно ниските цени на зърното. Причината е в двойно увеличеното потребление на насъщния по морето. Това съобщи Димитър Людиев, шеф на регионалния Съюз на хлебопроизводителите в Бургас пред "Телеграф".
За поевтиняване може да се говори след края на туристическия сезон заради изключително ниските котировки на пшеницата на международните пазари.
Ранени украински войници хвърлят патериците след 14 дни лечение в Хисаря
“Как искам да си загубя украинския паспорт и да остана завинаги в Хисаря.” Думите са на 40-годишен офицер от Киев, който заедно с още 19 ранени бойци преминаха пред двуседмична терапия в бившия военен санаториум, сега болница за продължително лечение и рехабилитация в курортното градче, пише "24 часа".
Повечето украинци са с огнестрелни рани, резултат от войната със сепаратистите в Донбас. Едни са били пронизани в крайниците, други - в торса. Претърпели са операции в родината си, но травмите им не са отшумели. Някои са осакатени, други имат метални планки и пирони в крайниците, трети са с подменени стави... Почти всички възстановили възможността да се движат. И дори хвърлили патериците.
30 хиляди души са напуснали България през 2015 г.
Пожелалите да емигрират от България през 2015 г. са повече от чуждите граждани, поискали да се заселят у нас, сочат данни на Института за изследване на населението и човека при БАН, пише вестник "Сега". Според тях през миналата година 29 470 българи са се изселили, а предпочитаните дестинации са Германия, Великобритания и Испания. Установилите се чужденци у нас са близо 25 000, като една четвърт от тях са граждани на Турция.
Както през последните няколко години, и през миналата най-често напускащите страната ни - 43.6%, са трудоспособни млади хора между 20 и 39 години. При по-възрастните между 40 и 59 години този процент е с 18 пункта по-нисък. Най-младите емигранти - под 20 години, са 17.5% от напусналите България. Малко над половината - 52% от напусналите страната, са мъже. Една четвърт от емигриралите са избрали за своя втора родина Германия, а по 14% - Великобритания и Испания. "Това са дестинациите, където българите предпочитат като място за работа, образование, за живот", коментират от БАН.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бббббб
Коментиран от #3
07:39 14.07.2016
2 димки и пушеци
Нали ще и потрошат краката и главата после.:)
Да я махат тая измислена длъжност омбудсман, той главния прокурор нищо не може да направи, пък какво остава за някакъв омбудсман.
08:09 14.07.2016
3 Офицера
До коментар #1 от "бббббб":
Малко ви е, вие българското простолюдие заслужавата отвсякъде да ви дерат кожуха докат станете хораКоментиран от #4
08:14 14.07.2016
4 фатмака
До коментар #3 от "Офицера":
Най-простите хора са шапкарите и бакшишите. ;)Ти, като гледам си от първата група.
08:18 14.07.2016
5 Еко измама
08:42 14.07.2016
6 от Бранша
09:19 14.07.2016
7 Цецо
Кога най- накрая ще се задействат по този въпрос управляващите, за да се стимулира купуването на нови, икономични коли и София да не смърди на изгорели газове???
Коментиран от #9, #15
09:23 14.07.2016
8 БАЙ ГАН4О
Коментиран от #10
10:20 14.07.2016
9 xxx
До коментар #7 от "Цецо":
Аз също съм на мнение, че определянето на данъците трябва да е комплексно- на база евростандарта на който отговаря превозното средство, изминатия пробег за година, катализатори и други средства за третиране на отработените газове. Въобще, сигурно може да се измисли много разумен начин за калкулиране на годишните такси, които трябва да се заплащат за автомобил, но просто не искат да го направят...10:40 14.07.2016
10 гост
До коментар #8 от "БАЙ ГАН4О":
Това, че говори не значи, че работи. Реално никакъв резултат не е показала досега макар и да говори по наболели теми.За екотаксите е абсурдно да се плаща, понеже у нас няма действащи еко норми, няма действащи правила за емисии при преглед на автомобил, не се събират отпадъците разделно, а на всичкото отгоре искат 280лв еко такса. Изрязват катализатори, махат егр и филтри, а се загрибжили за еко таксата, която е вятър понеже ти отиваш и си предаваш колата на частник, който няма общо с фонда, в който се събират парите от такси. Един вид даваш на един, а друг ти плаща за материалите от колата.
Маанолова да се заеме с прегледите на колите понеже там всичко е лъжа, да се заеме с централизирана система за данъци, винетки, глоби и регистрация в КАТ, така всичко ще е на едно и толкова просто и коректно, че няма да има какво да се сбърка и всяка кола на пътя ще е под отчет и с платени такси и застраховки.
10:43 14.07.2016
11 abv
Искам някой в тази държава да излезе и да каже докога разни измислени фирми ще прибират пари без да имат никакъв ангажимент.Как тази фирма ще оправдае моите и на други хора пари които е събрала.Каква е гаранцията че точно тази фирма ще оползотвори отпадъците от моя автомобил и защо да избера нея при бракуване на автомобила си.
Забележете уважаеми сънародници Разрешението на тази фирма е със срок на действие от 21.10.2010г. до 31.12.2014г.
С други думи ако не подновят разрешителното на тази фирма аз по никакъв начин не мога да се възползвам от нейните услуги.
Екотаксите трябва да отиват в държавната хазна а не във фирмите на "нашите" хора, разбирате какво искам да кажа.
Поне да бяха измислили по-добър начин за прибиране на пари от хората, защото този е много тъп.
Коментиран от #14
11:14 14.07.2016
12 Косматия
Добре е поне че махнаха рекета наречен акциз. Щото сигур щях да платя още 5-6 иляди лева за тоя де духа.
11:30 14.07.2016
13 Грую
15:28 14.07.2016
14 гост
До коментар #11 от "abv":
Това си е мутренска организация за събиране на рекет. Но щом държавата ти го налага с закон, какво да направи човек. Ако някой дойде и те застрахова без ти да искаш и ти му плащаш пари, без той да върши нещо насреща, то това е абсолютно същото.Аз искам пак да ги плащам, но да ми се води в КАТ на номера на автомобила и като го отчисля тези пари да отидат за рециклирането на точно този автомобил. Така КАТ ще има оборотни пари за проекти, уреди, инсталации за контрол и в същото време парите ще са персонално отредени на МПСто. Но така няма да може да се присвоят и мутрите от правителството нямат полза от разумни и действителни мерки, а от пари на мига, които да изчезнат на следващия ден и после върви доказвай или си търси правата.
Да излезе министъра и да обясни с прости думи кръговрата на парите и как се въртят от гражданин до рециклиране.
16:20 14.07.2016
15 Mercedes-Benz
До коментар #7 от "Цецо":
София смърди, щото всеки селяк си е отрязал катализатора, чипосал е курника, за да "вървял" повече и му дреме на оная... Най-често се прави от глупаци с дизелови локомотиви, дето на светофара фучат и кадят, все едно ще изринат асфалта, а истината е че докато се засили то пак е червено. Също любимото ми е как някакви оптимисти с 30 год. бараки дето в нормална държава и за скрап няма да ги вземат задръстват движението в центъра, щото или ще загаснат или ще гърмят заради газовата правена по ръчен труд в някой селски гараж! Няма култура в тая държава и тва е, прав е Бойко за материала, че само шлака е останала!20:25 14.07.2016
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Гошо
23:13 14.07.2016
19 от първо лице
Мая Манолова играе в хора... партиите крепят монопола... също така са алчни, алчни за още и още пари... и се явява една Мая Манолова... едно, две електронии издания за легален рекет и повдигане на месечната вноска към партиината каса... това е ...
Стига глупости!
16:07 15.07.2016