3 месеца депутатите не предприемат никакви законови инициативи, за да прекратят тази порочна практика с връщането на километражите.
В Германия измамите с превъртането на километражите на автомобилите са се увеличили със 100 пъти в последните години. По полицейски данни всяка трета употребявана кола е манипулирана – това са около 2 милиона возила годишно. Незаконната печалба при продажба от един автомобил е средно 3000 евро, сочат още анализите на местните служби.
Тревожното в случая е, че българите са сред най-големите потребители на коли втора употреба от Германия. Само през първото полугодие на тази година са регистрирани около 130 000 употребявани коли. По традиция у нас най-търсените коли на старо са германските премиум марки. Вероятно голяма част се вкарват точно оттам. Излиза, че най-бедната държава в Европейския съюз е най-потърпевша от тази незаконна дейност, която се върши с широк замах в богата Германия. Твърде възможно е тези измами да са много разпространени и в други държави от ЕС, но за съжаление няма оповестени полицейски данни.
Кампания на СБА в защита на автомобилистите
Точно заради тази масовост на измамите крайно време е те да се криминализират и у нас. В защита на шофьорите още в края на лятото Съюзът на българските автомобилисти (СБА) започна кампания срещу превъртането на километражите. На 19 септември дори бяха внесени предложения за промени в законодателството, които предвиждат наказателно преследване за извършителите на подобни незаконни интервенции, но и конкретни мерки за превенция.
През последните 3 месеца обаче предложенията на СБА не бяха фактически разгледани, защото е необходимо някой от депутатите да ги внесе за обсъждане. Никой от членовете на водещата по тези въпроси Транспортна комисия не се ангажира лично с предлаганите промени.
Това беше и една от причините СБА да стартира подписка сред гражданите в подкрепа на инициативата в сайта peticiq.com. Към момента тя събира малко над 250 подписа.
Председателят на СБА инж. Емил Панчев обяви, че този парламент е имал истинската възможност да започне една добра практика като доразвие внесените предложения и най-вече като започне борба срещу всички закононарушители, които превъртат километражи. Малко преди края на годината обаче става ясно, че това няма да се случи, така че очакваме и през 2017 г. хиляди български шофьори да продължават да бъдат ощетявани не само финансово, но и като биват подвеждани за реалното техническо състояние на бъдещия си автомобил.
15 Декември, 2016 12:43 38 470 33
Депутатите тупкат топката на закона за километражите
Подписка в подкрепа на криминализирането връщането на километраж е събрала 250 подписа
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Поредните безмислици
13:08 15.12.2016
2 хаха
14:45 15.12.2016
3 да бе да
щото им се плаща на километър
и така кола на 150 000 реални по километраж е на 800 000 .....:)
14:55 15.12.2016
4 Красо Зелето
Коментиран от #5
14:58 15.12.2016
5 ШментиКапели
До коментар #4 от "Красо Зелето":
Зеле..какъв километраж ще сменяш бе човек..това да ни е ти ЛАДА НИВА?! Колата помни километрите..има компютър....ако ще да смениш и двигателя! На новите коли много трудно можеш да пипаш километрите без да се разбере че е манупулирано! Проблема е че не знаеш с колко са върнати километрите, а само предполагаш и най-големия проблем как ще докажеш кой е пипал киломтрежа!Коментиран от #15, #29
15:08 15.12.2016
6 ХХХ
В Германия (то май - навсякъде) 80% от премиум марките среден и по-висок клас са фирмени (служебни) и много рядко въртят по-малко от 70-80 000 км годишно поне през първите три години на живота си.
Германците не са идиоти да ги продават на 100 000 километра, правилото е като мине 250-270 000 да се обявава за продан, за да се продаде преди да е станала на 300 000. После километража тактично се връща на 200 000 от тамошен автоджамбазин (обикновено арабин, сърбин, поляк, руснак или нашенец) и се продава на наш автоджамбазин. Той го връща на 100 000 и така....
Има, разбира се, и такива редки екземпляри, които си карат колите малко, пазят ги и ги сменят веднага щом изтече гаранцията, но това става само като замяна с прихващане на процент от цената на следващата нова кола от официалния дилър, който впоследствие я продава на поне 50% отгоре над средната пазарна цена за същите години (но не и километри......).
15:49 15.12.2016
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Ганьо Балкански 2017
Всеки според чергата си.
За това от другаря Балкански кола НЕ купувам.
Нямам излишни пари за даване на селски тарикати.
16:40 15.12.2016
9 Не се хабете
18:15 15.12.2016
10 Макс
18:33 15.12.2016
11 John Gotti
18:50 15.12.2016
12 Петър
18:55 15.12.2016
13 Джамбаз Танас
За всички автомобили, регистрирани в Дания, има обществено достъпен интернет-регистър. Вкарваш регистрационния номер или VIN номера и виждаш цялата история на автомобила. Кога е купен като нов, и данните на километража при всеки годишен технически преглед.
Ако всички ЕС страни направят такъв регистър, връщането на километражите ще стане безсмислено. (Не че няма да се научат да човъркат и из регистъра, но ако се направи като хората, ще е доста трудно и скъпо).
А иначе - дори и официалните вносители у нас връщат километражи.
Мой приятел караше лизингова кола, върна я на 280 хиляди (беше му за работа), след известно време случайно я вижда на паркинг, заговаря се с човека, и се оказва, че новият собственик я е купил от официалния вносител (на който я върнал моя човек) на 130 хил. ( :) ).
19:43 15.12.2016
14 Име на гост
20:06 15.12.2016
15 Спартак
До коментар #5 от "ШментиКапели":
Как ще докажеш, кой е пипал километража ли? Много простичко, ето как: събираш всички през които е преминала колата, пред един басейн с акули и кофа с храна за акули....най.често нещо кърваво от кланници или рибарници им носят! Е и казваш на притежателите...моля, който е местил километража да каже с колко?! Ако не кажета скачате в басейна докато хпаним белите акули! Ако кажете ще въведем точната стойност на досието и сте свободни! Мислиш ли, че до половин минута няма да се разбере колко са променени данните? Е, като се разчуе методиката, променилите сами ще се обадят да докладват... Работа за норматив. Уф това май не е по еврогейските ценности! Ами то по еврогейските ценности е престъпниците да са на власт почит богатство разкош, а несретниците в мъки затвора глобени мъртви болни. Е, ако се променят еврогейските ценности вероятно статистиката ще се оправи.... Да, ама надали! Сега е модата на еврогейските ценности. затова няма разстреляни политици и други бандити. А политици и бандити съсипват невинни....20:33 15.12.2016
16 капиш
Коментиран от #17
20:41 15.12.2016
17 капиш
До коментар #16 от "капиш":
Прав си, но няма кой да наказва хората заемащи длъжностни постове. Това е началотно на ПРЕСТЪПНОСТТА. Оттам нататък проблемите само се увеличават и най-често плащат невинните - някой човечец некомпетентен, но закупил на доверие секънд едишън. Ето това е ПРЕСТЪПНОСТТА - депутати, ЗАКОНОДАТЕЛИ и правопрелатащите органи - визирам най-вече прокуратура, съд и някои доказано корумпирани и непукисти следователи. Всичко останало е производна от това. Какво да направи човек, който си купи автомобил втора ръка! Ами ще отида в сервица да го огледат нацяло. Да, но и там не може всичко да се види.... Има скрити дефекти, има дефекти пред граничен момент, тоест детайли преди скапване. Ето това не ти гарантира качественна покупка, нито дълрго щастие. Проблема е - личен морал на продавача и ЗАКОНОДАТЕЛИ. няма друг.20:47 15.12.2016
18 Маринов
20:49 15.12.2016
19 боссхосс
21:49 15.12.2016
20 Ухилен
Аз карам вече трета кола клас Е и съм човек с относително скромни възможности. Когато купувам ми е ясно, че няма кола в този клас, която да навърта по-малко от 40000 годишно. Няма бабички, няма дядовци. Заможна баба да я е купила, купила я е за каране. Обикновено километрите са повече. Значи 10-годишна Е класа - 400000 км. Минимум. После я гледа сиромах като мен и почва да я кара по 25-30 хиляди на година.
Или минимум половин милион + до 14 години, когато пак цената пада здраво.
Тези БМВ-та на 14 години с по 173 000 километра Гандалф ги е карал.
Ако карате Поло, може да е на по-малко. Като карам стари, големи дараци на БМВ, Волво и МБ, такава е сметката.
22:15 15.12.2016
21 Гризли
22:55 15.12.2016
22 smeh
22:56 15.12.2016
23 Бау бауди
23:40 15.12.2016
24 велислав
ДА КРИМИНАЛИЗИРАТ НЕПЛАЩАНЕ НА ОСИГУРОВКИ И БАВЕНЕ НА ЗАПЛАТИ НАД ЕДИН МЕСЕЦ, ЧЕ ТАКА ХОРАТА ЗАТЪВАТ ЯКО.
01:00 16.12.2016
25 гошо
07:39 16.12.2016
26 Gosho
Казва ми:
- Като не върна километража , клиента вика" ма тя на 300 хиляди...."
- като върна километража - "..ма тя връщана..., не може на 14 години да е на 170 хиляди...
няма угодия..!!
09:39 16.12.2016
27 айожа
10:11 16.12.2016
28 MIROK
13:15 16.12.2016
29 Красо Зелето
До коментар #5 от "ШментиКапели":
Далечната 2005г. когато имах мерак да си закупя 1-вата моя лична кола, с мои средства, обикалях доста салони /морги/ така наричаните автокъщи. И стигнах до една скоро открита тогава автокъща/мивка. Намираща се на юг от София, глизо до границата с Гърция. Та там бяха докарали коли от порядъка на 8 до 12г. На всичките коли километражите не бяха под 500к км. Даже имаше едно малолитражное Сеат-че Ибиза 1.4 бяло с две врати на цели 890к км. Направо не вярвах, че тая въшка може да мине толкова километри. И така стана, че се отказах и си тръгнах. След 2 месеца, имах пак работа там, и пак оглеждах колите. Същите коли си стояха там, но километрите им бяха доста по-малко. Въпросното Сеат-че беше на 130к км. Сам смятай, дали не са въртяни или сменяни километражите. Всико става, стига да ти се дават пари. Дори и на Е класата, ако имаш пари могат да ти сменят километража, и да обучат новия. Но иска пари!14:35 16.12.2016
30 ГОСТ
14:48 16.12.2016
31 ббб
16:01 16.12.2016
32 ффф
16:14 16.12.2016
33 сноу
18:40 16.12.2016