Внесохме в прокуратурата искане да бъде извършена проверка относно твърденията, че БДЖ е във финансова несъстоятелност. Това заяви за Факти.бг председателят на Синдиката на българските железничари към КНСБ Петър Бунев. Искането е внесено съвместно със синдикалния лидер на железничарите към КТ "Подкрепа" Розен Зарков.
Бунев е категоричен, че Българските държавни железници не са във фалит. Синдикалистът смята, че мениджмънтът на БДЖ не работи в посока на повишаване на приходите, тъй като тенденциозно не осигурява работа в товрния превоз, от който се печели.
„Целта се знае. Има пуснато писмо до Агенцията по приватизация. Пуснат е конкурс за консултанти, които да направят оценка на „Товарни превози”. Чухме в началото, че цената ще бъде 320 – 350 милиона., чуваме в последствие, че отива към 200, но сигурно няма да бъде и 100 милиона”, коментира Бунев.
На противоположното мнение относно финансовото състояние на железниците е транспортният министър. „БДЖ е във фалит. В момента, в който някой от кредиторите направи постъпление да си изиска заемите, БДЖ влиза в процедура по несъстоятелност, заяви в началото на месеца Ивайло Московски.
По думите му хората от сектора все още не могат да повярват, че положението е тежко и сериозно. „800 милиона не се обслужват. Дори държавата да има пари, няма право да ги даде, защото това ще бъде държавна помощ”, каза Московски.
Той обвини за състоянието на БДЖ предишни правителства и кредитите, изтеглени от БДЖ, които „ще връща” сегашният кабинет – чрез мерките, които предприема в дружеството, за да може да започне да обслужва дълговете си.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА