Структурите на КНСБ и КТ „Подкрепа“ в БДЖ и НКЖИ призоваха служителите в компаниите да дадат отпор на готвените от ръководствата „реформи“, от които хиляди ще изгубят работата си. Продължаващия вече девети ден протест на железничарите е срещу съкращаването на 138 влака по различни линии и уволнението на 2000 работници от дружеството.
В обръщение до работниците се казва, че в продължение на двудневните преговори между стачните комитети и мениджърските екипи на „БДЖ Пътнически превози“ и „БДЖ Товарни превози“, от управлението се предлага намаление на доходите чрез: намаляване на доплащането за всяка прослужена година от 1 % на 0,6 %; намаляване на изплащаните суми за пропътуваните километри от 2,7 стотинки на 1 стотинка, намаляване на доплащането на нощен труд от 42 % върху часовата ставка на 25 % за целия персонал.
Само тези намаления, предлагани от мениджърските екипи, ще доведат до реално намаляване на доходите между 15 и 23 % за всеки железничар, се казва в обръщението.
Основният проблем на вчерашните преговори отново се оказа Колективният трудов договор. Синдикатите настояват да бъде преподписан този от 2009 г., но ръководството на БДЖ иска да се предоговорят някои от текстовете в него.
По два текста не е постигнато съгласие. Единият е член 11, който изпълнителният директор на дружеството Йордан Недев описа като: „директната намеса в управлението на дружеството, без носенето на отговорност, посредством невъзможността ние да оперираме с един от основните си ресурси, а именно – човешкия ресурс“.
Другото, по което не постигнаха съгласие, е предложението на ръководството да се намалят разходите за заплати. Това ще стане, като се намалят някои от допълнителните възнаграждения, които ще се събират във фонд, от който в края на 2012 г. ще бъдат раздадени бонуси за работниците. Този фонд ще бъде разпределен между тези работници, които допринасят за развитието на БДЖ и работят за това то да не бъде повече на загуба.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА