9 Декември, 2011 18:47 879 3

Московски: Ще продадем "Товарни превози"

  • московски-
  • парламентарен контрол-
  • товарни превози-
  • бдж
Московски: Ще продадем "Товарни превози" - 1
Снимка: БГНЕС

Ще продадем "Товарни превози" със сигурност и аз нося отговорност за това. Не ме притеснява по никакъв начин темата с приватизацията, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски след участието си в парламентарния контрол, предаде БГНЕС.


"Не знам на каква цена ще се приватизират "Товарни превози", цената ще я определи пазарът и търсенето. Заложили сме достатъчно високи критерии", каза министърът. Четири мотриси марка "Сименс" не са дадени за резервни части и твърдението не отговаря на истината, коментира той думите на бившия транспортен министър Петър Мутафчиев.


Активите на "Товарни превози", според експертите на Московски, са за около 300-320 млн. лв. Накъде ще отиде цената, не мога да кажа, това го определя пазарът, заяви той. Според него темата за продажбата има две измерения. Ако подпишем споразумението със Световната банка, което е в размер на 460 млн. лв., става дума за заем, който тя дава на държавата, а не на БДЖ, уточни министърът. "Давайки го на държавата, тя трябва да го предостави на дружеството под някаква форма и тази форма трябва да бъде нотифицирана от Брюксел. За да стане това БДЖ трябва да осигури собствен ресурс минимум 50% от стойността на този заем", обясни Московски.
Такива средства няма от къде да дойдат, освен от продажба на "Товарни превози", подчерта той. Ако няма такъв заем, за да започне БДЖ да излиза от състоянието, в което се намира, свежият приход на ресурс е единствено от тази продажба, отбеляза министърът. Все още нямаме решение откъде да се намерят пари за лизинговите вноски, търсим вариант. До края на годината е срокът, призна той. "Предполагам, че няма веднага да се пристъпи до изземване на влаковете, по-скоро ще ги запорират под някаква форма. Вероятно темата ще намери място и по време на преговорите между премиера Борисов и г-жа Меркел през януари", предположи Московски.


От мерките, които сме декларирали в преговорите със синдикатите за БДЖ няма да отстъпя, нося си отговорност с поста, коментира той. Според мен не стачкуват повече от 200 души и самите хора ще си окажат натиск в системата, за да приключи това, бе категоричен Московски. Част от договорките със Световната банка е стратегията ни да бъде изработена. Добре ще бъде, ако тя бъде одобрена от парламента. Ако не успеем да осигурим поне 50% от сумата, БДЖ може да се откаже от 50% пазарен дял и ето тук някой може да каже, че съм ликвидатор, ако ги задължа да направят това, продължи коментара Московски. И тогава пък, ако някой прецени, че е правилно да се приватизира, то тогава няма да има какво, добави той.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Железничар

    0 0 Отговор
    Нямаме нужда от отговорноста Ви, просто си подайте оставката,за да може Бойко да сложи поредния некадърник,който също не ще може да създава, а да продава...Тогава цената ще е паднала още...А решението е просто: изградете една скоростна 15 километрова линия от София до Перник и пуснете влаковете през 30 минути със скорост 150 км/ч. и билетче от 1 лв...Нито ще гъмжи от постоянно замърсяващи въздуха автомобили,автобуси и маршрутки по "Цар Борис", нито пък хората ще си и помислят за друг транспорт.В добавка можете да качвате и камионите на влаковете/както правят отдавна в Швейцария,Австрия...и почти всички Европейски страни,пък нека да видим кой ще посмее да каже,че БДЖ е губещо...Защото в Европа колкото и некадърни да са упраляващите няма губеща държавна железопътна компания,а такива са и Немските/DB/ и Австрийските/OBB/ пък ако щете и Френските/TGV/ железници...
  • 2 me4e

    0 0 Отговор
    Браво за коментара! На гербаджийте не им се работи - те са по-мързеливи и от комунистите! Затова , най-лесното - продават!
  • 3 цвецо

    0 0 Отговор
    И каде ще е носиш тази отговорност?