19 Декември, 2011 09:23 917 0

Подписват Колективния трудов договор в БДЖ

  • бдж-
  • стачка

Още 950 железничари трябва да бъдат съкратени

Подписват Колективния трудов договор в БДЖ - 1
Снимка: БГНЕС

Очаква се днес да бъде подписан Колективният трудов договор (КТД) в „БДЖ - Пътнически превози“. Късно в петък ръководството на компанията и синдикатите съобщиха, че са постигнали съгласие по всички спорни точки.

КТД трябва да бъде подписан днес в 13.30 часа. Работните групи отново ще прегледат текстовете на договореното, за да няма недоразумения. Ще бъдат прегледани отново близо 90 члена от документа.

Двете страни се споразумяха до 1 юни да не се намаляват доходите на работещите в холдинга. След това влиза в сила бонусната система при заплащането на труда на железничарите. Отпуските се намаляват с два дни и стават 20 дни. Според новия Колективен трудов договор при пенсиониране железничарите ще получават вече по 8 заплати като обезщетение, а не 9, както е било досега.

В една такава ситуация, и двете страни направиха компромиси. Когато се направи по една крачка назад и от двете страни, се стигна до решение да се прекрати стачката, коментира днес пред БНТ Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите към КНСБ. Стигнахме до запазване на доходите, но направихме едни отстъпки в отпуските и парите при пенсиониране, посочи още той. На въпрос дали е имало смисъл от стачката, Бунев каза, че е рано да се каже.

От своя страна Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите в БДЖ, каза, че сега колективните трудови договори са много по-близки до състоянието на БДЖ, с новите договори ръководството ще може да продължи по пътя на реформата. По думите му синдикатите ще трябва да участват в процеса на оптимизиране на БДЖ.

Според мен тази стачка можеше да бъде избегната, 2.5 милиона лева са загубите, но така или иначе това приключи и сега трябва да гледаме в бъдещото за доброто на БДЖ, посочи още Владимиров.

На въпрос дали ще има заплати в БДЖ, Владимиров каза, че вече са получени авансите. „Добре, че стачката спря, защото иначе нямаше да можем да платим заплати на служителите в „Пътнически превози”, поясни още Владимир Владимиров. По думите му няма промяна на финансовото състояние на БДЖ, реформите предстоят и всички рискове за дружеството остават. Към момента остават още 950 железничари да приемат офертата на БДЖ. Те трябва да го направят, това ще е добре за тях, коментира Владимиров.  


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА