Пилотите от военновъздушната база "Граф Игнатиево" са отказали да летят. Полетите в авиобазата са били спрени рано сутринта днес, 24 октомври 2017 г., поради това, че летателният състав масово е докладвал, че се чувства психологически непригоден за полети. Бойното дежурство продължава да се носи, съобщи aeropress-bg.com.
Днес е трябвало да се проведат регулярни тренировъчни полети в авиобазата, която е въоръжена с изтребители "МиГ-29", но летателният състав масово е докладвал, че се чувства несигурен да лети. Поради това планираните за днес полети в авиобазата са били отменени.
В регламентиращите документи е посочено, че ако летецът не се чувства подготвен и уверен в безопасното изпълняването на поставената му летателна задача, той може да бъде спрян от полети. Такъв е бил и случая от тази сутрин в Граф Игнатиево.
Дежурството по мисията "ер полисинг" в рамките на интегрираната система за ПВО на НАТО продължава да се носи без прекъсване.
От Министерството на отбраната са заявили за bTV, че летците са спрели полети в знак на несъгласие със състоянието на ВВС.
Заместник-министърът на отбраната Атанас Запрянов е заявил, че "проявената неувереност е свързана с недостатъчна натренираност поради налетени недостатъчно часове".
В последните месеци изтребителната ни авиация отнесе няколко "шамара", които влошиха и без това лошото ѝ състояние. В момента българските "МиГ-29" са останали с мизерен ресурс, който допълнително сваля нальота на пилотите, които и сега летят далеч под изискванията на НАТО.
През миналата седмица стана ясно, че осем от доставените 10 двигателя "РД-33" от Русия не са вкарани в експлоатация поради документални проблеми с тях. От МО обещаха този проблем да се оправи бързо.
Проблемите с двигателите "РД-33" са още по-дълбоки, пише още aeropress-bg.com. Един от моторите ремонтирани в Полша вече е дал отказ в системата за управление на соплото. Двигателят е бил в гаранция. Отказ е имало и в един от двата ремонтирани в Русия "РД-33", които бяха доставени тази пролет. Моторът е заклинил и също е предявена гаранция.
Освен това в авиобазата отново няма смазочни материали. Така, дори и осемте двигателя от Русия да бъдат вкарани в експлоатация, няма да има масло за тяхната разконсервация и полети с тях. През май - юни 2017 г. се стигна практически до спиране на полетите заради липса на масло. Тогава военният министър Красимир Каракачанов обеща решаване на логистичните проблеми и повече нальот за базата.
От сайта на МО се вижда, че на 17 октомври 2017 г. е пусната обществена поръчка за доставка на гориво-смазочни материали, включително и авиационно масло с марка "МС-8рк". Крайният срок за подаване на офертите е 22 ноември 2017 г., което значи че процедурата едва ли ще бъде приключена до края на годината, а материалите по нея могат да се чакат чак догодина.
Хроничните трудности с логистиката на "МиГ-29" са само половината част от проблема. Само преди месец Народното събрание фактически рестартира процеса на избор на нов изтребител, с което практически прати подмяната на изтребителите "МиГ-29" някъде далеч в бъдещето. Това стана след приемането на крайно спорен доклад от временната парламентарна група, която трябваше да проучва процедурата по избор на нов изтребител.
Командирът на ВВС генерал-майор Цанко Стойков в няколко интервюта, които даде около празника на ВВС 16 октомври, директно заяви, че във ВВС се наблюдава демотивация сред офицерите и дори се е зародила усещане за обида, след масовите политически коментари във връзка с процеса по избор на нов изтребител.
"Чрез политизацията на дебата, като че ли се пренебрегва и истинското състояние на изправността на авиационната техника и нивото на бойната подготовка във войските на ВВС. Започва и едно противопоставяне, което е друг съществен въпрос – до противопоставяне между видовете въоръжени сили – кой е по-важен и приоритетен – което не трябва да се случва. Както и до противопоставяне на различни социални групи – между военни и цивилни, когато става дума за здравеопазване, образование, социална сфера. Това също не трябва да се случва", това заяви генерал Стойков в интервю, публикувано миналия петък във вестник "Българска армия".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рентиер
Коментиран от #15, #18, #26
13:25 24.10.2017
2 Графа
Коментиран от #3, #16
13:26 24.10.2017
3 Йозеф Плякапут
До коментар #2 от "Графа":
Нови ф16???Нали нашите братя натОВЦИ поляците ни ги ремонтираха кво стана???Коментиран от #8
13:33 24.10.2017
4 tost
13:38 24.10.2017
5 Русенското шкембе
13:42 24.10.2017
6 данъкоплатеца
Искам незабавно държавата да ми отпусне средства за закупуването на най-доброто Мерцедес Бенц, чисто нов!!!!!!!!!!!!!
Така ще пазя не само моето семейство, но и всички участници в движението ще се чувстват по защитени.
13:51 24.10.2017
7 Мигел
Коментиран от #11
13:51 24.10.2017
8 Графа
До коментар #3 от "Йозеф Плякапут":
В Русия бяха ремонтирани, а не в Полша .Аман от "знаещи "
Коментиран от #32
13:56 24.10.2017
9 данъкоплатеца
Ей, това е армията, ако стане война ще избягат веднага, щом в мирно време рИват, какво остава във военно.
Като стане война и ни нападнат с по модерни самолети, нашите летци ще кажат:"Абе да си гледат работата, то и без това сме обречени, няма да се бием, няма смисъл."
За какво въобще са ни тия самолети, няма смисъл. Като няма ИКОНОМИКА, няма приходи, а само кражба и монополи, олигарси и измислено правосъдие ще е така, това е положението.
Коментиран от #34
13:56 24.10.2017
10 Генерал СТОЙ кух
Коментиран от #29
14:23 24.10.2017
11 Мислиш ли?
До коментар #7 от "Мигел":
Първо - военните ни са платени. Това ще рече, че са стимулирани предимно от заплащането.Второ - залагат си живота с всеки полет.
Трето - макар и дъртички, МИГ 29 са си скъпички (не можем да си позволим дори един да купим). По дяволите, та ние не можем да си позволим да поддържаме екзистентминимума за нормалната им експлоатация! А пилотите са отговорни за тези машини, макар и семействата им да са с предимство!
14:34 24.10.2017
12 BILL
14:52 24.10.2017
13 ОВЧА ГЛАВА
14:58 24.10.2017
14 чичо Гошо
15:06 24.10.2017
15 Било
До коментар #1 от "Рентиер":
Много си прав.На държавна ясла много се наредиха.А ВВС са елита на армията жалко за самите тях.15:23 24.10.2017
16 падналия ангел
До коментар #2 от "Графа":
И откъде го измука това? Цената на един Ф16 е около 19 млн. $ и то за 1998г. Цената за ремонт на един двигател по времето на полската сделка е 1 млн.евро, а се казваше, че ремонта в Русия е със същата цена. Е как ще купиш тогава два Ф16? Ами въоръжението му допълнително, логистика допълпително, обучение на летците допълнително, това не са ли ти разходи? Приказки на килограм!Коментиран от #17, #20
15:32 24.10.2017
17 гост
До коментар #16 от "падналия ангел":
Така е. Дори има разходите за Ф16 са двойни понеже не вклъчват обучение, снаражение, допълнителна техника за обслужване и поддръжка. Така цената му излиза над 30млн. длр., с което се доближава до цената на Грипен. Това не е като кола, да платиш и позлваш това, което купиш изначало, защото парчето метал е част от необходимата сума.15:45 24.10.2017
18 гост
До коментар #1 от "Рентиер":
До коментар #2 от "Графа":На иракчаните които наскоро купуваха F16 всеки самолет заедно с въоръжението им излезе около 150 млн долара! Така, че леко с лъжите, надявам се да е поради невежесто, а не умишлено.
16:18 24.10.2017
19 Монтьор
16:46 24.10.2017
20 Графа
До коментар #16 от "падналия ангел":
Тамън да ти излезе вярна сметката и тя не излезе.Ха познай защо !Къде си прочел ,че ремонта на 1 двигател струва 1 милион евро.
Много повече струва - 4,5 пъти повече.
И какво излиза -аз ли съм прав или ти.
А полската фирма се оказа само посредник ,който ползва услугите на същите заводи -на МИГ и въпреки това ни предлагаше с 600 000 евро по ниска цена. Ха направи си изводите как ни дерат "братушките"
Ама са си оставили и ръцете тия пияници.
Коментиран от #21, #22
16:50 24.10.2017
21 падналия ангел
До коментар #20 от "Графа":
Тя е записана в договора сключен между МО и компанията-изпълнител "Авиостарт", подписан на 9 ноември 2016 г. 4 от двигателите ще са новопроизведени с цена от 3 480 467 евро без ДДС, а 6 ще са с извършен КВР и цената им е 1 319 048 евро без ДДС. Ремонтираните двигатели са поризведени през 1987 г. Последният им ремонт е през 1987, 1988, 1990 и 1999 г. за отделните двигатели.На закрито заседание на Министерския съвет днес, 7 октомври, министърът на отбраната Николай Ненчев внесе за разглеждане и одобрение проект на междуправителствено споразумение за логистична подкрепа на изтребители МиГ-29 в Република Полша. Правителството одобри проекта и даде мандат на министър Ненчев за подписване на междуправителственото споразумение с полската страна. На закрито заседание на Министерския съвет днес, 7 октомври, министърът на отбраната Николай Ненчев внесе за разглеждане и одобрение проект на междуправителствено споразумение за логистична подкрепа на изтребители МиГ-29 в Република Полша. Правителството одобри проекта и даде мандат на министър Ненчев за подписване на междуправителственото споразумение с полската страна. Полша ремонтира двигателите за МиГ-29 срещу 1 млн. евро
Според него не е вярно, че цената на ремонта е изгодна, защото частната полска фирма ремонтира полски двигател на самолет за 900 хиляди евро, а на нашите излиза по 1,023 млн. евро. "Така че явно и транспортът е включен в цената, въпреки уверенията на министъра, че се поема от полската страна", об
17:14 24.10.2017
22 падналия ангел
До коментар #20 от "Графа":
Даже и мястото не ми стигна за цитатите.17:16 24.10.2017
23 Цонко
17:18 24.10.2017
24 Аааа
17:41 24.10.2017
25 Различен
Явно трябва да спра да плащам данъци! И не само аз, а всички занимаващи се с бизнес. Тогава държавата със сигурност ще се оправи!
18:37 24.10.2017
26 браво
До коментар #1 от "Рентиер":
Ти си гледай овците на село професионалистите не ги мисли.19:12 24.10.2017
27 пилот
19:38 24.10.2017
28 3395
Коментиран от #30
21:11 24.10.2017
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 сс се ре
Това си е чиста форма рекет.
Всички летци трябва да бъдат уволнени, че даже и съдени за държавна измяна и техният подстрекател също.
После, защо американците не ни подаряват самолети, ами щото ще ги управлява Путин, не ние.
Коментиран от #35
08:06 25.10.2017
32 stukar
До коментар #8 от "Графа":
Млък! За Русия или добро или нищо. Особено в тоз форум! Руснаците са ни братя а поляците са п.ть*вци, щото не са станали руснаци, докато същите са ги клали. Русия е добра, щото само един двигател ремонтиран там е отказал, а поляците са супер тъпанари, щото ЦЯЛ един двигател ремонтиран там е отказал...08:08 25.10.2017
33 Антон
08:44 25.10.2017
34 stukar
До коментар #9 от "данъкоплатеца":
В добре че са тия Евролиберастки времена, че и полицийте и военните да могат да стачкуват. Иначе трибунал и драги ми номер 12 BILL, тогава не правителството отива на бесилката!!! Мислете пак като искате авторитаризъм! да не стане с КНДР, да пробват как работят зенитките по недоволни военни!09:19 25.10.2017
35 СТО ГОДИН , МАЛКО ЛИ СА ТИ, ЗА ДА
До коментар #31 от "сс се ре":
ПРОУМЕЕШ, БУЛГАР ОРИЕНТАЛ, ЧЕ ОТ ЗАПАДА НЕ Е ДОШЛО, ЗА НАРОДА, НИКАКВО - ДОБРО. ЗАПАДА, ПЕТ ВЕКА ДОДДЪРЖАШЕ ТУРСКА ИМПЕРИЯ. ЗАПАДА И ЕДИН ГРОШ НЕ Е ДАЛ ЗА ОСВОБОДИТЛНАТА НИ РУСКО ТУРСКА ВОЙНА. СЛЕД ОСВОБОЖДЕНИЕТО И ДО 1944 год. НАПРАВИХМЕ 70 години СЪС ЗАПАДА ОТФЕРДИНАНД ДО САКСО СОБУРГОТА. РЕЗУЛТАТА БЕ НА МИНУС - АГРАРНА ОРИЕНТАЛСКА БЕДНА, БИВШ ТУРСКИ ВИЛАЕТ, ЦЪРВУЛАНКОВЦИ, ВОЛОВОРИ, ОВЧАРИ, КРАВАРИ, МАГАРИЩАРИ ! И БЕДНОТИЯ , ДО ШИЯ. ДА ВИЖДАЛ НЯКОЙ, НЕМСКА ТЕХНИКА У НАС, ЗАВОД, ФАБРИКА ОТ ДОЙЧО ЗА 70 год. РОБСКО ПОВЕДЕНИЕ НАНАШИТЕ ЧОРБАДЖИИ ? ДЕ Е ТАЗИ ЗАПАДНА ТЕХНИКА И ВИСОК ЖИЗНЕН СТАНДАРТ? ЛУЧЕЦ ЯЖ И ВОДИЦА ПИЙ! ДИКТАТУРА ФАШИСТКА И ЖЕСТОКА ЕКСПЛОАТАЦИЯ. 70 ГОДИНИ ЗАПАДЕН ОБРАЗЕЦ ЕКСПЛОАТАЦИЯ ! СЛЕД 1989 година, ДО ДНЕС почти ТРИДЕСЕТ ГОДИНИ ОТНОВО ЗАПАДЕН -ПОЛЕТ В НИЗИНИТЕ. ДОРИ НЕ СМЕ И АГРАРНА. 100 ГОДИНИ БЕ М.ЙНА, РАЗБИРАШ ВЕ? 100 ГОДИНИ, НЕ ТУРСКИ А НАШ, ЧОРБАДЖИЙСКИ ТЕРОР ! СЕЛЯНИНА И ВОЛ ДНЕС НЯМА. В СЕЛОТО, ДА ТЕ Е СТРАХ ДА ВЛЕЭЕШ, ОТ СХЛУПЕНИТЕ КАЩУ.КИ ГЛЕДАТ СЪЩЕСТВА, ПОДОБНИ НА ХОРА. В ОЧИТЕ ИМ, ОТЧАЯНИЕ, ЛИПСА НА ВАРА ИЛИ НАДЕЖДА ЗА ИДВАЩА ОТ НЯКЪДЕ ДОБРА НАДЕЖДА. НАРОДА ВИДЯ ЧОВЕШКИ ЖИВОТ САМО ПРИ СОЦА, НО ТО БЕ ОТНОВО СРИНАТО ОТ РОДНИТЕ НИ ЧОРБАДЖИИ. РУСИЯ, ЛОШО НЕ НИ Е СТОРИЛА, ВСИЧКАТА МРЪСОТИЯ Е ДЕЛО НА РОДНИЯТ ЧОРБАДЖИЯ ! СТО ГОДИНИ НЕ ТИ ЛИ СТИГАТ ДА ПРОУМЕЕШ ИЛИ СИ САМ ТИ ЕДИН ОТ ОНЕЗИ МАСКАРИ ? РУСИЯ, ХАРА НИ НАПРАВИ А ДНЕШНИЯТ ГОЛЕМАНОВ НА ГОЛТАЦИ ОТНОВО НИ ПРЕПРАВИ ! ИСКАШ ЛИ СТАТИСТИКА ? ВЪВ В. ТЪРНОВСКИ ОКРЪГ
17:54 25.10.2017
36 Грипенообразен
07:48 27.10.2017