Поскъпване с около 10% на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" прогнозира в предаването "Хора, пътища, автомобили" по "Хоризонт" Стоян Проданов, който ръководи една от големите компании в бранша.
Моето очакване е за поскъпване в рамките на тези проценти, които виждаме последните 4- 5 години. Трудно може да се очаква много голям скок, при положение че конкуренцията в сектора е висока. Същевременно при този брой пътно-транспортни произшествия, при щетите, които се плащат, трудно може да очакваме намаление на цената, смята застрахователят.
Според Проданов, до средата на годината вече ще бъде въведена системата "бонус - малус", при която нарушителите на пътя ще плащат многократно по-висока полица от коректните водачи. В момента моделът на системата все ще се изработва.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
09:06 29.01.2018
2 Бонус Малус
"И докато се наведа да го хвана, охлювът се шмугна в храстите". :)
09:14 29.01.2018
3 аман вече
09:40 29.01.2018
4 Иванчо l-ви
Хайде хайде всички знаем на какви суми оценявате...
10:06 29.01.2018
5 Гост
Коментиран от #24
10:23 29.01.2018
6 Гост
10:26 29.01.2018
7 Гост
Коментиран от #25
10:29 29.01.2018
8 Гост
10:32 29.01.2018
9 семи проф
10:45 29.01.2018
10 onq s konq
10:48 29.01.2018
11 555
Коментиран от #12
11:06 29.01.2018
12 Гост
До коментар #11 от "555":
Това дали вярваш или не е без значение! Това са факти! Никой не ангажирам с мнението си!Коментиран от #16, #18
11:27 29.01.2018
13 супер е в българия
Бонуса за тях, фалуса за нас.
11:30 29.01.2018
14 ГГГГГ
2018 год. 4 вноски- 55+44+44+44
Прогнозира "чиляка, ама със задна дата д....а и кръвопиици
11:37 29.01.2018
15 Алекс
От друга страна ще стане така че тези които най-много нарушават, ще са склонни и на още едно нарушение, при което ще карат без да плащат ГО. И като направят ПТП пострадалия няма да може да бъде обезщетен от виновника, за което ще плаща фонда, в който средствата се набират от тези които си плащат и се получава затворен кръг. Защото ще трябва да се вдигне вноската за плащащите и каращи без нарушения. Така се получава, когато държавата липсва и отказва да прилага законите. Или ги прилага избирателно.
Коментиран от #17
12:08 29.01.2018
16 гост
До коментар #12 от "Гост":
Значи съгласен съм , че застраховката трябва да е на водача , а не на автомобила , за него си има каско по желание ! Даже има държави където регистрационния номер е на водача и може да кара с него няколко автомобила , не едновременно естествено ! Но това не спасява поскъпването ! Даже само в България да караш , това не гарантира , че няма да имаш произшествие с автомобил от друга държава и това само ще зачестява за в бъдеще , иначе трябва да затворят границите за чужди автомобили ! А техните цени няма да се съобразяват с нашите ! И е крайно време нашенските "шофьори" да осъзнаят , че автомобила не е само гориво и "някакъв" сервиз и че в цял свят данъците и застраховките са голяма част от "експлоатацията и това , че не ти стигат парите не е довод , че някой трябва да ти "осигури" привилегията да имаш собствен автомобил и хора на запад с десет пъти по-големи доходи не си го позволяват !12:10 29.01.2018
17 Гост
До коментар #15 от "Алекс":
И това е вярно, но ако стане като в Германия /управлението на МПС без гражданска отговорност е криминално престъпление/, започнат да ги вкарват по затворите и полагат обществено полезен труд, бързо-бързо ще променят начина си на мислене.12:12 29.01.2018
18 гост
До коментар #12 от "Гост":
Преди няколко години имаше изследване на Аутобилд за разходите на среден германец за автомобил , не ми се търси сега , ама резултата беше нещо от рода на 600-650 000 (!!!!) евро за около 40 г (средния "работен" живот) и от тях само около 150 000 за самите автомобили и горе долу толкова за "сервиз и гориво" , всичко останало са данъци и застраховки !!!! Иначе почти всеки работещ там може да си купи "премиум" , ама да му плати данъците и застраховките , НЕ !!!!Коментиран от #19
12:22 29.01.2018
19 Гост
До коментар #18 от "гост":
Точно така е! Не току така, когато сравняват автомобили или дават оценка на някой конкретен модел, едни от най-важните параметри са разход /в пари/ на километър и цената на застраховките и данъците.12:27 29.01.2018
20 Майора
12:36 29.01.2018
21 Гнида
12:54 29.01.2018
22 555
Коментиран от #23
15:05 29.01.2018
23 Гост
До коментар #22 от "555":
Ако искаш да имаш прогрес, трябва да се мериш с по-добрите, от които да взимаш и пример! Да не искаш да се сравняваме с Ботсвана или Сомалия?! Ако искаш да живееш като тях, ок, но едва ли повечето наши съграждани ще те подкрепят!15:32 29.01.2018
24 гост
До коментар #5 от "Гост":
Аз работих и учих в Германия точно когато се заговори за прием и се бях обзаложил, че няма да ни приемат, защото знам какво е положението в двете страни и като цяло в ЕС. Абсурдното е, че нищо не се промени, законите не се приравняват, няма приемственност и добри практики. Всичко е само за икономическа изгода на ЕС, но не и за нас. В момента ние сме сметището на ЕС и законите се коват за този, който има изгода от тях, а не за народа. Това на фона на председатеството ни е пълна доза идиотизъм.16:45 29.01.2018
25 Патриот
До коментар #7 от "Гост":
Да имаш да взимаш ако във Франция със Пасат 92-ра година някой ти даде 2000 евро за отстраняване последиците от удара.Е нали държавата ни се управлява от бивш застраховател. Кяка няма да скачат?
Плащат си и всичко му е позволено на бизнеса в ущърб на българският народ.
19:01 29.01.2018