В различни градове в Европа се готви забрана за движение на дизелови автомобили, защото замърсяват въздуха.
Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите, заяви пред Bulgaria ON AIR, че тази мярка няма да доведе до никакви промени за околната среда.
"Първо е много спорно кое замърсява повече - дизелът или бензинът. Дизелите произвеждат повече азотни окиси, бензиновите произвеждат повече въглеродни окиси", обясни Радков.
Според Боян Рашев, експерт по управление на околната среда и ресурсите, дизеловите двигатели със сигурност са по-вредни за въздуха, но в зависимост от това за какви коли става въпрос.
"Имайте предвид, че новите бензинови коли, всъщност генерират повече прахови частици от старите бензинови коли", подчерта той.
По повод опасенията, че при евентуална забрана на дизелови автомобили в някои немски градове в Западна Европа, България ще се наводни със старите и ненужни вече там коли, Христо Радков обясни, че нашата страна няма да бъде съществено засегната.
"В България леки коли се внасят предимно от Италия. Тези стари коли ще отидат в Русия и в Африка", поясни той.
Експертът по околна среда Боян Рашев пък сподели, че не е толкова лошо, че при евентуална забрана на дизеловите двигатели в Западна Европа, много от тези коли ще се пренесат у нас, защото ще внасяме по-нови дизелови автомобили.
"Ако вие изгаряте един ден дърва и въглища в печка в София, генерирате толкова замърсяване с фин прах, колкото, ако карате дизелова кола 1500 километра", категоричен беше той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 georgi
11:15 02.03.2018
2 Сбъркана държава
11:17 02.03.2018
3 Зорлем
Муахахаха, неизбежно изниква риторичния въпрос - "Е, оти ги ручаме жабетата с тия турбини, даунсайзинг, директно впръскване и т.н. и т.н.?"
11:17 02.03.2018
4 Дедо
Тоз корифей що не се допитаха до него по времето на дизелгейт!
...И със сигурност освен от Италия в България коли втора ръка не се внасят от никъде другаде!
Сигурно си гербаджия!Само те в момента говорят откровени глупости!Аз като български шофьор нито те познавам,нито съм те избирал!
11:17 02.03.2018
5 гражданин
Коментиран от #19
11:30 02.03.2018
6 onq s konq
Коментиран от #8
11:43 02.03.2018
7 Въвеждане на к
12:29 02.03.2018
8 Random
До коментар #6 от "onq s konq":
BMW нямат TDi.Имат D.
320D,330D и т. н.
Инапе преди бяха TDS, ама тях почти ги няма.
12:42 02.03.2018
9 Радев
12:52 02.03.2018
10 Нелегален тракторист
13:18 02.03.2018
11 ватман
Коментиран от #14, #15, #17
13:44 02.03.2018
12 Марио
14:08 02.03.2018
13 Гост
Коментиран от #16
17:16 02.03.2018
14 Истината
До коментар #11 от "ватман":
То ако се почне с дизела няма да се спре дотам. И бензинките и те ще го отнесат. Защото около 300 милилитра от всеки литър нефт е дизелово гориво. Дизела като няма да го горим, щего складираме ли? Или пък ще го изхвърлим в морето? Ако се спре дизела, бензина моментално ще го последва.18:57 02.03.2018
15 МАК
До коментар #11 от "ватман":
Отиди да си пиеш хапчетата! Какви са тия неграмотни приказки!!да се затегне техническия контрол и ще почне в някаква степен ще намалеят вредните емисий!! Аи горивата трябва да се оправят!!19:17 02.03.2018
16 Истината
До коментар #13 от "Гост":
Категорични доказателство за канцерогенността на азотните оксиди практически липсват. Някой виждал ли е черно на бяло доказана корелация между едното и другото. При уж максимално допустимите NOx нива от 50 мг/м3,тестовете върху мишки не са показали НИКАКВИ ефекти. Чак при 1200+ мг/м3 (40 пъти над допустимата норма за европейските градове) се е наблюдавало леко зачервяване на дихателните пътища. При положение, че само 10% от NOx газовете в атмосферата се отделят от транспорта, какво сте тръгнали да се тръшкате всички на умряло? НИЩО няма да се промени ако се спрат дизелите. Ефекта ще бъде нулев. Преди 20-25 години нали биеха тревога, че микровълновата радиация от мобилните телефони ще доведе до тумори в мозъка на ползвателите им. Четвърт век по-късно, нищо от тези предсказания не се сбъдна. Така наречените "природозащитници" (които са добре платени между другото) се чудят вече какво да измислят, за да прокарат директивите, които им се плаща да прокарват.20:12 02.03.2018
17 Мартин
До коментар #11 от "ватман":
Добре, като спрем дизелите, с тях ще спрем камионите, комбайните, тракторите, микробусите, автобусите и прочие. И тогава такива умници като теб с бензиновите си коли ще трябва да се върнат на нивата, за да копаят, да орат, да сеят, да поливат, да обират продукцията и да я носят до селския магазин. Защото такива като теб искат да ни върнат в 19-и век. И само не започвайте с тесли и шмесли. Електрически комбайни няма да има в близките 20 години.20:20 02.03.2018
18 Slavic Vibes
01:10 03.03.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 гощо
Коментиран от #21
06:04 03.03.2018
21 МАК
До коментар #20 от "гощо":
Да прав си да ги спират такива барутници но не слагай всички 20 годишни дизели под един знаменател, има такива които не пушат и са в много добро техническо състояние и няма проблеми!!ако ме разбираш какво имам предвид!!07:17 03.03.2018
22 Колю
Коментиран от #23
08:46 03.03.2018
23 МАК
До коментар #22 от "Колю":
Правилно!!!09:30 03.03.2018
24 Гост
10:28 09.03.2018