За първи път проговори стрелочникът от гара Хитрино пред бТВ. Ирфан Хасан е мъжът, чиито очи са видели адския взрив на цистерни, който погуби 7 души през декември 2016 година.
Разказът му за драматичните минути на експлозията опровергава версията на собственика на композицията, обявена вчера, че не скоростта, а повредена жп стрелка е причина за трагедията.
Ирфан вижда с очите си всичко. Оцелява по чудо. Разказва, че влакът летял с много висока скорост, а машинистите първоначално не разбрали за катастрофата.
„Той направо идваше да ни убива, друго какво да ти кажа… Цялото село гори, слизат машинистите и викат на дежурния – защо ни спря. Нямаше намерение изобщо да спре, ако не беше се скъсал”, разказа Ирфан Хасан.
Той е отговорен за стрелките на коловозите във фаталната сутрин. Убеден е, че не съоръжението е причината.
„Стрелката си е заключена, стрелката не съм я обръщал цяла нощ и не се обръща, тя пета стрелка е сигурно най-здравата стрелка, няма проблеми”, коментира той.
Експертиза, поръчана и платена от транспортната фирма-собственик на композицията сочи, че дерайлирането се дължи на незаключена стрелка. Взривът пък станал заради повторно пускане на електричеството по контактната мрежа.
„Единият от хората там, които са на гарата, е казал, че изпуска газ и въпреки всичко е пуснато електричеството отново? Не мога да ви кажа”, заяви Станко Станков, управител на „Булмаркет”.
Решението за повторно пускане на електричеството вероятно е взето от диспечера.
Според прокуратурата експертизите на "Булмаркет" не могат да служат за промяна в изводите на обвинението и са категорични, че виновна е високата скорост.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 дядо Поп
20:51 13.03.2018
2 миседниш накура
21:46 13.03.2018
3 Юююбряяяяя
Коментиран от #26
21:50 13.03.2018
4 Голям прос
Коментиран от #7
22:36 13.03.2018
5 Гост
22:42 13.03.2018
6 арто
22:58 13.03.2018
7 #12#
До коментар #4 от "Голям прос":
Машинистите нямат никаква вина! Виновните се стремят всячеки, всичко да падне вурху машинистите за да не им търсят отговорност за прибраните пари за поддръжките на саураженията , но само на хартия? А на практика: Парите у джоба и другите да са виновни? Така работи цялата българска система! Затова сме на тоя хал! Едните си живеят живота за сметка на Народа и колкото повече крадът, толкова повече викат че работят, защото: кражбата вече им е станала професия, та я отчитат като работа? А народа, кучета го яли!Коментиран от #24
01:51 14.03.2018
8 #12#
02:27 14.03.2018
9 Айдаааааа
02:54 14.03.2018
10 САП
1. В участъка имаме стар релсов път(машинистите са знаели това)
2. Висока скорост на влака(основен фактор за инцидента, но не единствен)
3. Вероятно поради високата скорост стрелката е подала (повредила се е и се изместила със сигурност е стара)
4. Гръмналия вагон цистерна не е трябвало да се движи изобщо. С дебелина на дъното 7,8 мм(с тази дебелина става само за стационарен с диаметър до 1,4м) не отговаря на никакви стандарти. Миниума за дебелина на дъното за ЖП резервоар е 14 мм.
1980 г. този модел вагон цистерни са спрени защото са се появявали пукнатини по дъната при маневри(не при катастрофа). Има и специални предписания, за тях които не са изпълнени. За това трябва да се търси отговорност на вагоно собственика и издалите сертификата на вагона.
Нито един от другите стандартни вагони резервоари не се пробил, но те са с дебелина на 22 мм.
4. Пуснали са тока 4 мин. след катастрофата, а са знаели че изтича газ(това при изтичане не се прави никога). Напълно е възможно това да е причина за взрива.
От интервюто с директора на превозвача излезна нещо важно, но никой не му обърна внимание. По това, което каза ИЗЛИЗА, ЧЕ В МОМЕНТА ПО РЕЛСИТЕ В БЪЛГАРИЯ СЕ РАЗКАРВАТ ОЩЕ ТАКИВА РЕЗЕРВОАРИ БОМБИ.
Коментиран от #11
04:59 14.03.2018
11 ЕВАЛАТА
До коментар #10 от "САП":
ЗА КОМЕНТАРА....ЗВУЧИ НАПЪЛНО ПРОФЕСИОНАЛНО И ПРАВДОПОДОБНО...!!!!!!
Коментиран от #34
05:23 14.03.2018
12 Истина
07:17 14.03.2018
13 джи пи
07:22 14.03.2018
14 Айде-айде
И никой не е виновен...
Вероятно умрелите са най виновни, по стара Българска традиция...
07:26 14.03.2018
15 ссср
Няма какво повече да се каже, всеки може да си направи изводите...
07:46 14.03.2018
16 mediator37
Този амуджа на снимката пълни идиотизми говори- шест вагона на пестил, трясък, грохот, и машинистите нищо не знаели и чак питали защо ни спря, сякаш им махнали със стоп палката и те спрели, всичко било наред, ама ето на- безпричинно спрели.
Коментиран от #25
07:59 14.03.2018
17 Без име
07:59 14.03.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 гост
08:26 14.03.2018
20 Бивш от НКЖИ
08:37 14.03.2018
21 кум вълкан
08:39 14.03.2018
22 кум вълкан
08:41 14.03.2018
23 НКЖИ!
08:45 14.03.2018
24 Кики
До коментар #7 от "#12#":
Чакай малко, машинистите са влезнали с двойна на разрешената скорост, каква вина има стрелочника? Доклада е пуснат в сайта на министерството и е достъпен за всички, там има снимки, както и на стрелките, така и на разпоредителния апарат! Ако стрелката не е била заключена няма как да се отвори редовен входен сигнал, това го знаят всички работещи на РУКЗ!09:24 14.03.2018
25 Кики
До коментар #16 от "mediator37":
Машинистите още в самото начало казаха, че не са разбрали за катастрофата!09:29 14.03.2018
26 ШМ сме
До коментар #3 от "Юююбряяяяя":
Бе няма птроблем нали някой казал някогоо за газтаг09:34 14.03.2018
27 Кики
09:41 14.03.2018
28 Темида
Описание на БГ журналистиката в момента. Някой казва, че не е виновен => това е абсолютната истина и няма две мнения.
А съда е даже по-зле. Ама народа прост!
10:19 14.03.2018
29 Асен
10:47 14.03.2018
30 Роки
11:29 14.03.2018
31 Грую
12:18 14.03.2018
32 Цветан Борисов
13:43 14.03.2018
33 Мунчо
17:56 14.03.2018
34 Тодор
До коментар #11 от "ЕВАЛАТА":
Ако не е заключена стрелката не може да се даде вход за влака,така че като не разбирате,не коментирайте18:41 14.03.2018
35 Този коментар е премахнат от модератор.