27 Юли, 2018 15:47, обновена 27 Юли, 2018 15:49 5 407 51

Българите масово карат над 20-годишни дизели

  • автомобили-
  • дизел-
  • бензин-
  • автопарк

Леките автомобили в България са общо 3,4 милиона броя

Българите масово карат над 20-годишни дизели - 1

Българинът масово шофира автомобили втора ръка. Близо половината от автопарка у нас се заема от коли на възраст над 20 години, а най-предпочитани са дизелите, сочи статистика на ACEA (Асоциацията на автомобилните производители) за ЕС през 2017 г.

През 2016 година регистрираните в България автомобили са били 3,3 милиона, а през 2017 година - 3,4 милиона. Това прави по около 450 автомобила на 1000 българи.

Според данни на европейската статистика у нас през миналата година е имало регистрирани около 3,4 милиона автомобила, което приблизително е по 450 автомобила на 1000 българи.

Колите с възраст над 20 години са около 1,5 млн. Около 35% от автомобилите са на възраст до 15 години (1,3 млн. броя), а до 10 години са около 10% (350 хиляди броя).

Новите автомобили (на възраст до 5 години) са около 5% от автопарка у нас или общо 160 хиляди броя.

Леките автомобили на дизел у нас са около 1,7 милиона. Автомобилите на бензин са почти същият брой, но трябва да се отчете, че много от тях са оборудвани и с газова уредба.

Екологичните автомобили в България са минимален брой - 2 474 хибрида и 274 електромобила.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тост

    70 0 Отговор
    Ами времето си минава бързо... Докато се завъртиш и и колата остаряла и живота минал.
  • 2 Teo

    55 10 Отговор
    С такъв стандарт на живот и облаги само за богопомазаните, какво да карат? Чисто нови коли за по 100 бона ли? От друга страна не знам, защо карат дизелови автомобили като бензиновите мотори са в пъти по-добъри и дори да е на газ, пак е по-далавера.

    Коментиран от #51

  • 3 Непознат

    70 1 Отговор
    На тези доходи мизерни,пак е добре че караме и 20 год.боклуци.
  • 4 роро

    50 0 Отговор
    Да, такива коли караме. Аз карам 15 годишна на газ. Честно казано, ако не се развали ще я карам до края на живота ми. Нямам пари за скъпи коли, а на тази и навъртам по 20 хил на година.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Майстора

    21 38 Отговор
    Защото крадат нафта. В Гърция например, никой не кара нафтови печки, ама там няма откъде да се краде.

    Коментиран от #15

  • 7 Варан

    31 4 Отговор
    С тези ниски доходи това ще караме.А защо не пишете за автомобили, които са на природен газ.Може и да са стари,но са супер екологични,или това не ви изнася, драги управляващи?
  • 8 onq s konq

    34 5 Отговор
    Ас от немотия напоследък карам беенвето с олио къде го земам от един познат с ресторант ама да ви кажа беенвето си връви чудесно само къде мирише на кюфтета отзаде и де що има пумияр търчи по мене та даже ми апат и бронята амо пълно штастие нема
  • 9 Гост

    47 0 Отговор
    Ако има развита икономика добре заплатена работа ако има социални придобивки и е устроен добре ще кара нова кола както в развитите страни той я кара по принуда не от кеф кой е виновен за това един да краде лъже и богатее а друг да кара 30годишен голф2 дизел и да зяпа на Бойко кортежа с новите коли как го изпреварва по магистралата и да му текат лигите кой е виновен за това.Май ние ,че ги търпим толкова години тези нагли кучета.
  • 10 Таркан Дуду

    24 2 Отговор
    Бойко дай един Мерцедес аз ще ти дам моя Голф 2тдайка от Перник е.
  • 11 Рамбо

    15 29 Отговор
    Виното е за пиене !
    Водата е за миене !
    Бензина е за чистене !
    НАФТАТА е за КАРАНЕ !!!!!!
    Газта е за пръд....ците !!!!

    Коментиран от #12, #50

  • 12 Мария

    27 28 Отговор

    До коментар #11 от "Рамбо":

    Още едно доказателство, че на нафта карат само дефектни човекопитеци.
  • 13 Марио

    6 7 Отговор
    Сега разбрахте ли, че е важна възрастта и проблем са старите дръгели.
  • 14 ба ги другарко

    10 4 Отговор
    аз карам форд проб :) '93-та :) на газчица, бензинец и малко вода...
    то тъй или инак от ауспуха си тече вода, та доливам водичка съвсем малко в бензиновия резервоар :P колата върви, ама прехлецква и ауспуха мно' тресе, и маздовия двигател мно' се тресе :) тря' все да я джобкам с мно' мръсна газ инак затихва и се случва да гасне :) чудя се кога ли ще изпадне двигателя от многото вибрации хахахахаха обаче съм яко еко :) евро 4 :) за нова нямам пари, ама и да имах, не бих си взел... кефят ме стари бри4ки :)
  • 15 Марио

    15 6 Отговор

    До коментар #6 от "Майстора":

    Иди до гърция.Всяка първа кола даже е дизел.
  • 16 Боби

    33 0 Отговор
    Ми с тези Габонски заплати можем да се движим с магаре или кола над 20 г. Благодарение на нашите управници сме на първо място по всичко , само че отзат напред. А честютю.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Townboy

    23 0 Отговор
    А боко тиквата чрез подопечните медии ни убеждава че българинът бил забогатял. Дизелите са по-евтини за покупка и затова ги карат масово щото мнозина имат макс 3000 за кола а нямат още 1000 за АГУ.
  • 19 hqhhq

    14 5 Отговор

    До коментар #17 от "Ганьо Европейски":

    За катализатора не си прав и дано да затегнат гтп та да те накарат да си сложиш. Това, че циганина гори пластмаса не ти дава право и ти да цапаш. Реално си не по-добър от циганина, който гори каквото му падне. И не се оправдавай, че едното цапало повече от другото. И двамата нарушавате закона и двамата подлежите на наказание. И аз карам стара кола, но си е с катализатор и ако се развали, ще си платя за нов, защото така правят отговорните хора. Останалото са оправдания.
  • 20 Лопатата

    9 2 Отговор
    Вместо да вадят суха статистика и да цъкат неодобрително с език към нас, ЕС да вземе да управлява вътрешносъюзния експорт на стари автомобили : да забранят износа на леки коли на по над 12г. и да дотират част от стойността на по-нови коли за бедни държави като нашата. Така ще караме по-екологични коли и няма да пълним джобовете на алчните автотърговци.

    Коментиран от #33

  • 21 Много сте нагли

    15 1 Отговор
    А, какви дизели да карат със заплата от 500 лв. нови ли? Нима мислите българите за мазохисти? Разбира се, че и ние искаме да караме нови коли, но с тези социални помощи, които тук дават като заплати, какво очаквате?
  • 22 Мария

    7 22 Отговор
    Нафтовите печки ТРЯБВА НЕЗАБАВНО ДА СЕ ЗАБРАНЯТ.

    Коментиран от #24, #40, #41, #43

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Ганьо Европейски

    7 3 Отговор
    Боже колко си наивен! Минах преглед точно преди седмица, даже не ми закачиха колата на газ анализатор. Тия глупости с катализатора са точно като приказката за пушачите, цигарите с фитър били по безвредни... Дядо ми като пушеше цял живот без фитър умря на 96 години. В България нищо не се затяга, винаги има вратички.....

    Коментиран от #44

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Неграмотен

    7 1 Отговор
    Преди около двайсетина години имаше /поне в БГ/ страхотна офанзива с рекламата на дизелови коли. Сега има други приоритети за горивата и нафтата се отхвърля.
  • 28 ДИЗЕЛ

    4 5 Отговор

    До коментар #26 от "Мария":

    Марийо, Марийо комънрейла не е обикновенно впръскване на дизеловото гориво както при обикновения дизел, но вдлъбнатата ти глава няма как да го разбере това. Дюзите при комънрейла нямат нищо общо с тези на обикновения дизел "умнице". Като толкова много ги разбираш нещата я ми кажи HDI, каква система е като си толкова много запозната?

    Коментиран от #29

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 ......

    12 0 Отговор
    “Новите автомобили (на възраст до 5 години) са около 5% от автопарка у нас или общо 160 хиляди броя.” Като се раздели средно по 2 автомобила в семейство се вижда едно около 80000 висши чиновници и “ бизнесмени”, които “управляват” страната. Разбира се, винаги има и някоя единица с честно спечелени средства като футболисти, певци...
  • 31 jambazina

    3 2 Отговор
    И нека хваленето на таралясниците да започне сега!
  • 32 ДИЗЕЛ

    9 5 Отговор

    До коментар #29 от "Мария":

    По тъпа кокошка от теб не съм виждал да спори за нещо, от което нищо не разбира. Ясна си ми "разбирачке" щом нищо не можа да ми отговориш за системата HDI. Скрий се и повече не пиши, че ще ти се смее целият свят с тъпото ти твърдение, че комънрейл и обикновен дизел са едно и също щом като и двете са с помпи. Тъпа си, тъпа та чак вдлъбната.
  • 33 До Лопатата

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Лопатата":

    Мислиш ли, че това ги интересува? Не им пука за нашего брата и си разкарват таратайките на добри за тях пари.
  • 34 Гошко

    10 1 Отговор
    Ша си купя нова кола, ама друг път. То се крадат, то са данъци, то са разходи, чудо е. И кат останеш без работа кво прайм? Ай сиктир на екологиите и тем подобни бла бла...
  • 35 Пимпа-дюза

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "Мария":

    Маренце, замъчи, ограмоти се и се изкажи.

    Коментиран от #37

  • 36 ХанкоБрат

    9 1 Отговор
    Ще караме каквото си искаме, кои са ACEA да ни казват как да живеем живота си. Ходете да давате акъл на маймуните от Африка какво да карат, вместо да ги канете и набутвате в държавата ни. Те на драго сърце ще ви послушат и ще купуват тролеите ви с батерии.
  • 37 Мария

    5 8 Отговор

    До коментар #35 от "Пимпа-дюза":

    Айде млъкни бе. Аз, когато съм правила основен ремонт на нафтова помпа, ти си надничал под полата на майка си!

    Коментиран от #39

  • 38 ГГГГГ

    10 0 Отговор
    50 на 50 бензин/дизел, а имало предпочитане на дизела. Тази математика не ми е известна. А, какво карат на запад? Процентите дали не са почти същите. Основният проблем както пишат и други е СЛАБАТА ПОКУПАТЕЛНА СПОСОБНОСТ НА БЪЛГАРИТЕ! Друг важен проблем са самите вносители- вземеш ли на лизинг те "дерат до кокал" и колата ти излиза поне двойно.
  • 39 ДИЗЕЛ

    2 3 Отговор

    До коментар #37 от "Мария":

    А за компресия №35 с цинковата кофа ходила ли си?
  • 40 Боцко

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "Мария":

    Аман от майстори газаджии ,ше си карам печката ,служебната е на газ😁
  • 41 МАК

    6 1 Отговор

    До коментар #22 от "Мария":

    по скоро трябва да забранят некадърни хора като теб да дават акъл и да пишат глупости
  • 42 W222

    2 2 Отговор
    Елате в слънчака на Какао да видите дали караме над 20 годишни дизели
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 дидре

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "Ганьо Европейски":

    Защото на гтп-то са същите селтак-тарикати като теб. На реален гтп твоята бангия ще я спрат от движение. Ти си проблема, разбери го. Винаги когато се оплакваш от нещо в държавата знай , че точно ти и хилядите като теб са проблема. Вие не спазвате правила, хитреете по селски и то рано или късно се връща под една или друга форма, но селяндурския тарикат рядко намира връзката между тарикатлъка на дребно и несгодите в живота си. Целия квартал си махнали катализаторите, после се оплакват, че детето имало астма. Дебили.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 1234

    3 0 Отговор
    Колко души в България получават минимална работна заплата,колко получават под минималната заплата,при условие,че работят на пълен работен ден,и после питайте защо караме стари коли.И на нас ни се карат нови,аздо демокрацията три пъти съм си купувал все нови коли от мототехника,но след това вече няма как да стане,затворихте заводите намалихте заплатите,всеки не може да е милионер или с голяма заплата,така,че за всеки има място под слънцето.Пък катастрофите зависят,не от годините на колата ,а от ЗАД КОРМИЛНОТО УСТРОЙСТВО КОЕТО Я УПРАВЛЯВА.
  • 47 Истинатс

    1 4 Отговор
    Истината е, че автомобила е лукс, а не необходимост, особено в София, където имаш разнообразие от градски транспорт. Държавата така ни е научила да си караме кошовете и да дишаме "чист" въздух. Аз лично съм за спирането на автомобили под еко норма ерво 4, като газ/метан не се броят, защото са си подвижни бомби, особено в подземните гаражи, където им е забранено да влизам, но ги виждам постоянно. Аз ще почна да ходя пеш, ако колата ми не отговаря на нормите, ама много хора ще мрънкат и там е проблема.
  • 48 МАК

    4 0 Отговор
    Хайде поредния екоактивист!! Стига с тия норми !! Първо трябва ГОРИВАТА да оправят ,защото не отговарят на никакъв стандарт, а оттам и колите няма да отговарят няма значение коя норма е!!! Никой не говори за този проблем и ЗАЩО и ДОКОГА?!! Стига сте писали глупости на тая тема !!
  • 49 Гого

    1 1 Отговор
    Само колите ни да бяха втора ръка а дрехите обувките техниката даже и Българите са втора ръка за това сме безплатните роби на Европа благодарение на селянина от Банкя. Гордеем сме че сме Африканска държава.
  • 50 Боби

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Рамбо":

    Нафтата за топлене, газта за готвене, бензинът за каране. :)

    Само да поясня, че самолетите се движат с етанол - най-пречистения бензин. ;)

    А ако намерите Ferrari на дизел, вземете едно и за мен да видим на драг теста, как ще се представи? :)
  • 51 нафтови коли

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Teo":

    Българина е фен на нафтовите коли! Не знам защо все се залъгва, че имали много голям въртящ момент, а минусите са безброй. Икономията откъм гориво въобще не може да компенсира ред глупости: чести повреди, проблеми ако горивото не е добро, скъп съединител, повреди по турбото, горивната помпа, дюзи, подгряващи свещи, честа смяна на акумулатор, проблеми зимата и т.н.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове