Симеон Сакскобургготски поздрави регионалния министър Николай Нанков за прокарването на ТОЛ системата в България. Престолонаследникът на цар Борис III и бивш министър-председател се чуди защо са ни трябвали толкова години, докато приложим модела, съжалявайки, че не е станало по времето на неговия мандат.
Ето и цялото изявление на Симеон Сакскобургготски до медиите:
Тези дни, пътувайки в самолета от Мадрид за София, попаднах на интервю на министъра на регионалното развитие и благоустройството за списание “Bulgaria ON AIR”. Държа да поздравя министър Николай Нанков, че след толкова години успя да задвижи идеята за въвеждане на т.нар. тол система и в България и да му пожелая успех!
Спомних си 2003 г., когато като министър-председател се срещнах с представители на най-големите португалски компании, които се интересуваха от строителството на магистрала “Тракия” и проектът за договор с тях предвиждаше използването на тол система. Тогава, познавайки добре Португалия, която разполага с едни от най-хубавите пътища в Европа, които се поддържат в изключително добро състояние, именно чрез събираните тол такси, ми се видя изгодно за България да привлечем такъв голям чуждестранен инвеститор. След това бях остро критикуван, незаслужено обвиняван в какви ли не “далавери” и поради големия отпор на различни кръгове у нас, идеята беше провалена.
Питам се колко ли пари изгуби държавата от това отлагане, колко пътища щяха вече да бъдат ремонтирани със събраните средства и как по-различно би изглеждала транспортната ни мрежа днес. Трябваше ли да изминат близо 15 години, преди да стигнем до извода, който много други по-развити европейски държави бяха направили, че събирането на тол такси е икономически по-изгодно за държавата от продажбата на винетки. През България минава голям транзитен трафик от и за Турция и Близкия Изток, но не се събират достатъчно средства, както това правят нашите съседи. Разчетите, направени от експерти в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, които цитира министър Нанков, говорят сами по себе си. От винетни стикери годишно приходите са 300-350 млн. лв. срещу очакваните три пъти повече след като бъде въведена тол системата.
Жалко за пропуснатите възможности! Сега вече щяха да бъдат реализирани някои важни пътни проекти и ремонтирани други трасета, които поради липса на пари са си останали така, както са били построени преди 50 години.
Подобна е и картинката с проекта за атомната централа „Белене”. Моето правителство размрази проекта, за да може да се осъществи този стратегически важен обект за националната ни сигурност, но популизмът взе надмощие над здравия разум. Знаем какво последва. А днес – години по-късно, и то години на пропуснати ползи, отново започваме да говорим за нуждата от тази централа.
За тези загубени години колко ли по-добре щеше да се е развила икономически България, ако разполагаше с нужната за това пътна и ядрена инфраструктура.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 КОМПОТА
10:59 31.07.2018
2 Гост
"Публикувано във факти.бг: Питам се колко ли пари изгуби държавата от това отлагане, колко пътища щяха вече да бъдат ремонтирани със събраните средства"
Щяха да бъдат изградени и ремонтирани толкова пътища, колкото и сега с приходите от винетките - парите от винетките изчезват по джобовете на разни хора и въобще не отиват за поддръжка на първокласните ни пътища, какво да говорим за второ- и третокласни... Всичко в окаяно състояние - дупки, неравности, няма маркировка, храсти и дървета са превзели мантинелите и стърчат до 50-60 см в лентата, дори и на псевдо магистралите ни!
11:10 31.07.2018
3 Помнящ
11:14 31.07.2018
4 гост
11:15 31.07.2018
5 Коментар
А НАРОДА ПО СЕЛАТА РЪЦЕ МУ ЦЕЛУВАХА.
СЕГА ЩЕ ГО ИЗГОНЯТ С ГОЛЯМАТА СОПА.
11:31 31.07.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 истина
11:54 31.07.2018
8 лошо,много лошо
11:59 31.07.2018
9 БАЙ КУРТИ
12:38 31.07.2018
10 Агоп
-Симеон-Хасан
12:43 31.07.2018
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 гост
Когато си отиде...разбрах ,че е поредният червен боклук!!!
16:05 31.07.2018
13 Тъп
07:54 01.08.2018
14 емо73канар
16:43 01.08.2018