Фирмата, извършила ремонта на пътния участък в Искърското дефиле, където вчера стана тежката катастрофа с 16 жертви, отрече те да имат вина за инцидента. В писмо до медиите „Трейс Груп Холд“ АД пишат, че асфалтовата настилка е положена през 2014 г., а пътят е пуснат в експлоатация същата година, въпреки че обектът е приет през 2016г. и затова не могат да носят отговорност как е поддържан в този период.
„Пътят е пуснат в експлоатация две години преди формалното му приемане. Гаранционните срокове обаче, както е регламентирано в Наредбата започват да текат от датата на подписване на Акт 16, което се случи през 2016 г. Рехабилитацията е осъществена, без да бъде спирано движението по тежкото трасе”, пише в писмото.
Компанията допълва, че Агенция „Пътна инфраструктура” е избрала фирма, която да поддържа пътя в този период, а техният ангажимент е свързан само с дефекти, които сa се появили в гаранционния срок.
„Длъжни сме да подчертаем, че цялото движение на тежкотоварни автомобили, след стартиране на ремонтите по АМ “Хемус“ се пренасочи през Искърското дефиле”, съобщават още от „Трейс Груп Холд“ АД.
Как е поддържан пътят до издаване на акт 16 и в периода след това, ние не можем вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача. Нашият ангажимент е единствено свързан с евентуални възможни дефекти – отговорност на изпълнителя, които се появяват по трасето в гаранционния двугодишен срок. За 4-годишния период установените такива не са съществени и/или възпрепятстващи или застрашаващи безопасността на движението. Изпълнителят е изпълнявал стриктно и безкомпромисно договорните си задължения.
По цялото трасе на второкласния път има поставена вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, указваща ограниченията на скоростта и опасностите по старопланинския път съгласно нормативните изисквания за подобен тип път. Започнали сме задълбочена проверка на пълния набор комуникация с възложителя, инженер-консултанта и всички отговорни институции", пише в писмото на “Трейс груп”.
Председателят на надзорния съвет на холдинга - професор Николай Михайлов, коментира пред БНР хода и параметрите на ремонта, извършен от дъщерното дружество "Трейс Своге".
“Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години. През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото.
"Проектът за изпълнение е одобрен въз основа на заданието. Цялата техническа спецификация е одобрена от агенция "Пътна инфраструктура" включително типа на използвания асфалт и цената му. Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване", уточни представителят на надзора на холдинга.
Вече е изрязана плоча от асфалта на мястото на катастрофата и е дадена за лабораторен анализ, който ще провери плътността и сцеплението. Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване, подчерта Михайлов.
След заседание в Министерския съвет по темата министърът на регионалното развитие Николай Нанков съобщи, че комисия на пътната агенция е описала нередности при ремонта, които е трябвало да бъдат отстранени до 15 август в рамките на гаранционния срок и пет пъти е приканвала дружеството да го направи. Строителят обаче не е направил нищо, по думите на министъра. Именно затова на опасния завой е бил поставен знак за ограничение на скоростта на 40 км в час и предупреждение за опасност от катастрофи.
Министър Нанков обясни, че през 2011 г. въпросният пътен участък е възложен за рехабилитация. Парите за това са дошли от специфична процедура - чрез заем от Световната банка. През декември 2016 г. участъкът е въведен в експлоатация, като приемателната комисия го е приела след рехабилитацията "без забележки". Фирмата, изпълнила рехабилитацията, е "ТРЕЙС СВОГЕ".
След това обаче местната Пътна полиция на няколко пъти е сигнализирала за повишена честота на катастрофи в този участък. Затова до 27 юли 2018 г. Агенция "Пътна инфраструктура" пет пъти е уведомявала фирмата, изпълнила проекта, че трябва да бъдат отстранени дефекти по пътя. Това е било в гаранционния срок след рехабилитацията, обясни още Нанков.
Една от констатациите е било лошо сцепление на асфалта.
Резултат обаче от сигналите на държавните институции не е имало и фирмата не е поправила участъка, се разбра от думите на главния прокурор Сотир Цацаров.
По информация на БНТ износващият пласт на асфалтовата покривка не е бил с нужната грапавост, за да се осигури добро сцепление на гумите на превозните средства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Учудени има ли
Винаги!
Въпросния път от околовръстния път до Мездра изграждането му беше цяла епопея!Епопея като поизчезнали пари,увеличаване на сумата и тн стандартните Български измамнически простотии, и като времетраене, а като качество вече е ясно на всички май.Ами защо е така ли
ами откъде иначе пари за по 4-5 Апартамента в София ,джипки на некадърните но крадливи пикли по веригата,разходки по всякакви екзотични места къде ли не под формата на курсове ,побратимявания,обмяни на опит и тн !Откъде за самолети и яхти по Испания ,курсове по дайвинг от другата страна на земята,откъде се покриват всичките тези разходи по тоя стандарт на живот?
И леко встрани но пак по случая а Някой знае ли какви суми изчезват от така на вид небрежни и маломерни дейности като Екскурзиики на Пенсионерски клубчета,Културни прояви,Културни проекти,Екстравагантни ремонтчета на Школа и подобни уж незебележими дейности?Доста пари чезнат!
Ами в конкретния случай Шофъора нямал преглед нямал уведомление за Случаен превоз!Ами Районните кметове които организират такива прояви и взимат Комисионни за всичко за какво гледат освен да си приберът парите!
Промени не очакваме, всички са по веригата и постоянно се затъва !
Трейс е велика фирма
09:02 27.08.2018
2 ссср
09:07 27.08.2018
3 Мизирабъл
Покланям ти се ниско, доземи
и все те мъкна като кръст на шия.
Ела и всичко скъпо ми вземи!
09:12 27.08.2018
4 Townboy
09:15 27.08.2018
5 Azazel
09:21 27.08.2018
6 Живите мъртви на България
09:21 27.08.2018
7 ТъпСъм
Коментиран от #13
09:27 27.08.2018
8 Уую от Пичковци
09:38 27.08.2018
9 349
Коментиран от #12
09:40 27.08.2018
10 някой
09:52 27.08.2018
11 Трас груп
10:05 27.08.2018
12 толерантен
До коментар #9 от "349":
Е, значи общината е осъществила необходимата "превенция".10:06 27.08.2018
13 Точно
До коментар #7 от "ТъпСъм":
Това с бетон отдолу е най-оригиналното решение , настилката няма да потъва и да се размества както казваш ще държи дълги години и за тия години ще спестят милиони левове10:19 27.08.2018
14 onq s konq
10:24 27.08.2018
15 bad
Всеки който е минавал поне веднъж по този път знае, че е хлъзгав. Помня, се прибирах по този "прекрасен" път, тогава влезнах в десния завой с около 40, точно по средата на завоя, колата започна да изправя завоя, единственото което успях да направя/реагирам бе да навия още волана и да скоча на спирачката(при сухо и слънчево време), колата се извертя и спрях в страни на сантиметри от мантинелата. Добре, че нямаше никой в насрещната лента. Същата година около летния сезон , поставиха табелите 40 и че е хлъзгаво.
Няма как , някой който знае пътя като двете си ръце наизуст, да не предвиди ситуацията, но просто за толкова години пътя става все по-хлъзгав и този нещастен случай е нямало как да бъде избегнат!
Истината е че нашите "умни" закони, и особено текста - при движение с несъобрзена скорост, са измислени затова да не можеш да съдиш държавата за безхаберието си, и съответно тя няма как да накаже и изпълнителите на пътищата. Това виражи, това оттичане на вода, това . ТЕЯ НЕМОГАТ ДО БОЯДИШШШАТ И ПОДДЪРЖАТ, ТОВА ДЕТ БАЙ ТОШО Е ПОСТРОЙЛ, ЩЕ МИ СТРОЯТ ПЪТИЩА.
После стой в България, уработи и
10:27 27.08.2018
16 bad
10:38 27.08.2018
17 Пешо
Коментиран от #18
11:06 27.08.2018
18 Алфа Ромео
До коментар #17 от "Пешо":
Глас в пустиня си пич, Цацарката е глух за тебе, всички важни хора във властта се държат от компромати. Компромати базирани на слабостите на човека, кой сниман и записан със любовница, кой хазарт, корупция, извратени сексуални изпълнения и т. н. Едно много едро момче действа по задачите които му дават едни възрастни генерали във сянка. Нямам идея как ша се промени това, тези хора ще имат наследници най-вероятно.13:20 27.08.2018
19 Filо
20:02 27.08.2018
20 Иван
Домашен арест е прекалено малко за масов убиец.
23:00 29.08.2018