27 Август, 2018 15:41 2 433 10

Христо Радков: Търсим виновник, а не причините за трагедията край Своге

  • своге-
  • катастрофа-
  • автобус

"След трагедия край Своге е важно да се опитаме да направим правилните изводи за основните причини това да се е случило. Имам чувството, че в момента търсим да изкараме някой виновен, а не да се намери какви са реалните причини за случката и съответно да предприемем действия, които биха предотвратили в бъдеще такива случаи". Това каза в предаването „12+4“ по „Хоризонт“ Христо Радков от Българското обединение на шофьорите. Според него инцидентът е предизвикан от „съвкупност от грешки“:

„Водачът има вина - не е успял да овладее достатъчно добре моторното превозно средство, което управлява. Метеорологичните условия са били изключително лоши. Хора, които са минавали по същото време оттам, са казали, че пада много голямо количество дъжд. Но основната причина е самият път“.

Според Радков у нас се гледа повече на пътя да няма дупки, отколкото качество на асфалта. „Много пъти сме казвали, че никой в България не се занимава с коефициента на сцепление на асфалта. Този път е приет преди година и половина, по издаден акт 16 тогава“, коментира той.

Радков припомни предложенията на дружеството на местата, където няма добро сцепление, асфалтът да бъде фрезован, докато се съберат пари за ремонт и изтъкна, че изсичане на растителността преди завоите би намалило катастрофите с около 30%.

„По въпроса за парите искам да кажа, че преди да се въведе винетната система в България, на всички шофьори се обясняваше, че в момента, в който започнахме да си плащаме, пътищата ще станат прекрасни. Вече ги плащаме десетина години и виждаме за какви пътища става въпрос. От догодина, като влезе тол системата, нещата ще станат пак прекрасни, но много вероятно след 5 години да водим същия разговори за поредния недобре извършен ремонт или поредната трагедия“, каза Радков.

Той изтъкна, че старите автобуси, които до този момент бяха освободени от задължението да имат предпазни колани за пасажерите, трудно биха могли да бъдат приспособени, ако това стане задължително:

„Един автобус, който е произведен без колани, много трудно може да бъде оборудван с колани. Този двуточков колан трябва да бъде някъде хванат на място, което, чрез болтове или нещо друго, да издържа една сила на напън. Това място трябва да бъде посочено от производителя. Трябва да бъдат извършени изпитания от самия производител. Ние самоволно не можем да вземем бормашината, да разпробием няколко дупки, да сложим по един болт и да кажем: „Това нещо държи“. Ами ако утре болтът се скъса?“.

Дори и автобусът да е имал колани, при падане от 20 метра и търкаляне, броят на пострадалите е щял да бъде същият, коментира Радков. Шофьорът е оцелял, тъй като е разположен на по-ниско ниво от пасажерите, допълни той.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БЕНЗИНДЖИЯ

    1 1 Отговор
    Виновник А а пречина като няма дали има виновник.

    Коментиран от #5

  • 2 Причината

    19 0 Отговор
    Тръгвам от Швеция само с трактора да се прибирам! До Австрия нямах проблеми дори и на заснежено! Влизайки в Румъния, задницата все бягаше! Като влязох на Видин, Абе камиона не щеше да стои у пътя, разбрахте ли къде е причината?
  • 3 Гастербайтер

    13 0 Отговор
    Ако тия гастербайтерчета, минаваха през България зимата; половината щяхме да си ги погребваме тук на място край пътищата!
  • 4 Джунгла

    17 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: растителността преди завоите би намалило катастрофите с около 30%. - напълно вярно! По някои пътища все едно караш през някоя джунгла от храсталаци и треви!
  • 5 до Цацаров

    10 0 Отговор

    До коментар #1 от "БЕНЗИНДЖИЯ":

    https://www.youtube.com/watch?v=NrckRUcDGaM
    Докога ще ги търпим такива да ни управляват?
  • 6 ТОЧКАТА

    6 0 Отговор
    Любопитна теза...Правила ми е впечатление още от началото на прехода когато тръбяха и твърдяха ,,че основната вина на соца е КОЛЕКТИВНАТА безОТГОВОРНОСТ!!!А като изясним КОЙ ТОЧНО---ще има ОТГОВОРНОСТ!!!!Тъпа логика и се доказа на практиката....Това се превърна в способ за ОНЕВИНЯВАНЕ НА СИСТЕМАТА...ТЯ просто остава ВЪН от коментарите и ТЪРСЕНЕТО НА ВИНОВНИКА.......А точно ТЯ създава условията за да има такива неща!!!Вече 23!!!!пъти имаме подобни сцени за 30г.!!!23 пъти...плащаме кървав данък на капитализма....Интересно но в Япония например НЕ ПОСТАВЯТ ВЪПРОСА КОЙ----там въпросът е ЗАЩО!!!!Това дава възможност ОБЕКТИВНО да се видят причините и ДА СЕ ПРОМЕНЯТ ИЛИ ОТСТРАНЯТ НЕДОСТАТЪЦИТЕ....Пак капитализъм,нали,но ОБЩЕСТВЕНО ОТГОВОРЕН....
  • 7 Трънчев

    9 0 Отговор
    Вижте магистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора. Състоянието на дясната лента изобщо не може да е магистрала, а второкласен път. За щастие все още няма жертви там.

    Коментиран от #9

  • 8 Ъгффъфцъцх

    6 0 Отговор
    Сега ,най лесно е да се прехвърли вината на шофьора ,за безхаберието на държавните институции
  • 9 Filo

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Трънчев":

    Абсолютно си прав.
  • 10 ирина

    0 1 Отговор
    да и за всяко нещо на пътя Боико Борисов виновен- да не би да е карал Боико Борисов автобуса- тъпо мислене - виновен е този които
    е разрешил на този стар автобус да пътува- които е позволил на този автобус да вози хора - старите автобуси трябва да се бракуват-едвали Боико Борисов е знаел че този стар автобус ще вози хора до свято място- които е разрешил на автобуса да се движи- техническият преглед кадето е минал - тои трябва да носи отговорност-- и винаги когато нещо лошо се случи- после взимаме мерки - докога така ???????? старите тролеи и старите автобуси трябва да бъдат спряни от движение - а не плащат си на прегледи и после цената е огромна - смърт на невинни хора
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове