Разследващи и жандармерия влязоха в сградата на „Трейс груп” в столичния кв. „Лозенец”, съобщи бТВ. Именно тази фирма е отговаряла за трасето, на което се случи тежката катастрофа с автобус край Своге.
Следователите изнесоха документация на фирмата, като служителите им са оказали пълно съдействие на разследващите. Междувременно от компанията официално съобщиха, че ще дадат пресконференция относно катастрофата край Своге в утрешния ден.
От проверките на различните министерства, както и на прокуратурата, във връзка с катастрофата на автобус край Своге, при която загинаха 17 души, стана ясно, че „Трейс груп” е отговаряла за ремонта на трасето, където автобусът се е преобърнал.
Те са били предупреждавани многократно от АПИ за лошото състояние на пътя и за нуждата да бъде извършен ремонт, но това така и не се е случило. По-рано днес от фирмата разпространиха официална позиция, в която посочват, че не носят вина за инцидента, тъй като асфалтовата настилка е положена през 2014 г., а пътят е пуснат в експлоатация същата година, но приет през 2016 г.
Не строителната фирма, а Агенция „Пътна инфраструктура“ определя как да се ремонтира и строи пътят София – Своге, където в събота стана тежката катастрофа със 17 жертви. Това коментира междувременно за Дарик председателят на Надзорния съвет на холдинга „Трейс груп“ Николай Михайлов.
Той обаче отбеляза, че възложителят в лицето на Агенция „Пътна инфраструктура“ и проектантът по проекта определят как да бъде извършен ремонтът. „Аз не одобрявам изграждането на бордюри до пътното платно особено в такъв рисков участък, където стана катастрофата“, допълни още Михайлов.
Според него при запрашаване на пътя, а след това и при дъжд, мръсотията, която се събира край бордюра, може да намали допълнително сцеплението между гумите и пътното платно. Ремонтът на пътя София – Своге е извършен от дъщерната фирма на холдинга – „Трейс Своге“. От края на юни фирмата е закрита, а капиталът прехвърлен в друго дружество.
В договора за ремонт на пътя Своге – София няма изискване какво трябва да бъде сцеплението на трасето, каза Михайлов. "Първо, възможно е да има износване на пътната настилка. В конкретния договор, в документацията няма критерий какво трябва да бъде сцеплението по време на изпълнението. Когато са минали четири години, каквото и да е било сцеплението при нов път, след това то се променя драстично по време експлоатацията. Тук има един голям проблем, защото този път е правен по критериите и нормативните документи за второкласен път, като се е имало предвид, че не е толкова натоварен по времето, когато са правени проектите. Ако строителят е направил пътя преди четири години, проектите са правени няколко години преди това. Разбирате ли, когато е правен проектът, заданието за този път може би са минали поне седем-осем години. Тогава са заложени съвсем други критерии. В последните две-три години вследствие на ремонта на магистрала Хемус транспортен трафик, основният товарен трафик минава през този път. Тоест в един момент пътят от второкласен се оказва първокласен с много тежък трафик. В тази обстановка, при леви наклони и при тежък трафик много по-бързо се износва самата настилка", каза Михайлов.
Възложителят и проектантът определят стандарта и качеството на ремонта, а не строителят, допълни Михайлов. "В конкретния случай вероятно се е получил и друг проблем. Гледах снимки, понеже не съм в София, че в участъка на катастрофата има бордюр. Пътните специалисти сме изключително против изграждането на бордюри по пътищата, защото те са голям проблем на безопасността, но такива са нормите на проектиране в момента", каза Михайлов и допълни: "Около бордюра се натрупват праховидни частици. Те особено смесени с изгорелите газове на тежките автомобили, образуват филм, който е плъзгаш. И когато завали дъжд, този филм започва да работи и може в участъци, особено в участъци с наклони, където се е образувал такъв филм, коефициентът на сцепление да падне много по тези причини, не защото самата настилка има нисък коефициент на сцепление", обясни Михайлов.
Той е на мнение, че трябва да се променят критериите за строителство, особено след климатичните промени в последните години и честите обилни валежи, които също се отразяват на трасетата в страната.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Filо
20:04 27.08.2018
2 ЦРУ
20:11 27.08.2018
3 ЦРУ
20:41 27.08.2018
4 Мъдурко
20:44 27.08.2018
5 Пешо
20:48 27.08.2018
6 mom4eto
21:23 27.08.2018
7 Борис
Коментиран от #11
21:25 27.08.2018
8 Пасатор
Коментиран от #12
21:28 27.08.2018
9 Пасатор
Коментиран от #10
21:32 27.08.2018
10 Борис
До коментар #9 от "Пасатор":
С трохи ли накупихте на децата си апартаменти ,с трохи ли направихте вили като читалища,с трхи ли изучихте децата си ?Направо си бяха залци а не трохи.21:45 27.08.2018
11 хахахах
До коментар #7 от "Борис":
Да не говориме че има аутобани от Хитлер хахха как те не се износиха06:06 28.08.2018
12 куку руку ку
До коментар #8 от "Пасатор":
По-скоро ще е. Сега се прави шумна акция за замазване очите на хората, а после тихо-тихо ще се продължи по старому. Бог да прости жертвите на алчността управленска! А на тази Трейс груп по приляга "Тряс труп".Коментиран от #13
07:42 28.08.2018
13 шекспир
До коментар #12 от "куку руку ку":
Абсолютно точно, "акцията" е поредния кьорфишек на театралната постановка на клоуна Бобо.Изтипосали са отпред и колата на жандармерията за да се усили драматчиния ефект и да придобие малко повече серизоност.
07:57 28.08.2018