Столичният общински съвет прие програмата за развитие на градския транспорт в София до 2015 г. Картата за две линии отпада, както и някои други видове документи за пътуване поради това, че те се използват от много малко хора – в порядъка от под 2,5% и около 3% за картата за една линия, според публични данни на Центъра за градска мобилност.
По настояване на кмета на Столична община Йорданка Фандъкова – картата за една линия остава, като алтернатива за наземен транспорт. Тя ще е с цена 23 лева в персонализиран вариант, и 28 лева - в неперсонализиран.
Отпадат също билетите за пътуване с пет талона и комбинираният билет "метро - наземен транспорт". Картата за метро ще е със същата цена, но след пускането на втората линия на метрото ще се повиши на 35 лева.
Въвеждат се няколко промоционални пакети, свързани с картите за всички линии. При купуването на пакети от родители и ученик общата им стойност ще е 60 лева.
Всяка организация или предприятие може да заявят по минимум 50 карти за пътуване за период една година, като ще се плаща стойността им за 10 месеца, а те ще са валидни 12 месеца.
При заявени от 25 до 49 карти платените 11 месеца ще осигуряват 12-месечна валидност.
Промените в Наредбата за пътуване в градския транспорт в София влизат в сила от 1 май.
Разчетите не показват необходимост от увеличаване на цените на билети или карти, свързани с увеличаването на горивата, обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.
След дълги дебати Столичният общински съвет прие промените в почасовото платено паркиране в Синя зона в София и новите карти за градския транспорт.
От септември се въвежда синя в зона в идеалния център, като там паркирането ще струва 2 лв./час. Зелената ще е в по-широкия център с 1 лв./час, съобщи Дарик.
Прието беше още и предложението за продължителността на двете зони от 8.00 до 19.00 ч. Освен това синята зона ще действа и в събота между 8.00 и 14.00 ч.
150 лв. годишно ще плащат живеещите в синя зона и 100 лв. - в зелена. За втори автомобил цената ще е три пъти по-висока.
Това е едно от предложенията, което срещна силна съпротива на заседанието на съвета, защото не е ясно как ще се реши кой автомобил е първи и кой втори за домакинството. Съветникът от Синята коалиция Вили Лилков предложи тази идея да отпадне, както и да няма „служебен абонамент" в София. Предложенията му обаче не се приеха.
Според съветникът от БСП Георги Свиленски в крайна сметка това, което се предлага днес е повишение на всички цени - и в синя зона и в картите за градския транспорт. Той заяви, че липсва анализ за по-високите цени и за дейността на частните превозвачи. Съветникът от Синята коалиция Атанас Атанасов пък даде за сравнение, че годишният винетен стикер за републиканската пътна мрежа струва 68 лв., а за центъра на София - 150 лв.
Голяма част от съветниците се обявиха и против служебния абонамент като цяло, защото според тях е незаконен.
Председателят на групата на ГЕРБ в СОС Малина Едрева заяви, че е проведено представително проучване сред столичани, като резултатите показват, че гражданите подкрепят предвижданите промени.
Според съветника от БСП Георги Кадев всички промени се правят с цел Центъра за градска мобилност да събира повече пари. Той се противопостави и на това, че все още няма построен нито един общински паркинг със събраните пари от синя зона.
Картата за пътуване по една линия на столичния градски транспорт се запазва.
Предложението и настояването е направено лично от кмета на общината - Йорданка Фандъкова. Картата за пътуване по две линии обаче отпада, тъй като я използват 2 процента от пътниците, съобщи зам. кметът по транспорт - Любомир Христов, цитиран от радио София.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 СРАМ
грабят като за последно ..
22:25 08.03.2012
3 Easy ryder
Дано да ги осъдят пак и да спрат тези безумия със сини зелени и не знам какви зони в които всеки си определя такси както му хрумне.
Събират молиони а дупките по тротоарите и улиците зеят.
Всичко се инвестира в паяци и зплати на търтеи в "Градска мобилност" останалото отива в партийните каси и в съответните джобове.
22:55 08.03.2012
4 Дончев
07:50 09.03.2012
5 Израстнала в центъра
Съгласно Решение № 15599 от 17.12.2009 на Върховния административен съд по адм. дело № 6988/2009, е отменен като незаконосъобразен Раздел 2.3. „Режим на платено преференциално паркиране на ППС по постоянен адрес” от Наредбата заорганизация на движението на територията на Столична община." Те дали въобще следят хронологията на собствените си действия??????
Интересен е само фактът, че въпросните дами и господа пребивават в периферията на града.....ще ми се да видя поне един, който живее в някоя от тези зони....да ли тогава ще разсъждават така изкривено?!?
"Съветникът от Синята коалиция Атанас Атанасов пък даде за сравнение, че годишният винетен стикер за републиканската пътна мрежа струва 68 лв., а за центъра на София - 150 лв." - а тази част от статията направо цепи мрака!!! БРАВО ГОСПОДА УПРАВЛЯВАЩИ....НЕ МОЖЕ ДА ВИ СЕ ОТРЕЧЕ, ЧЕ ВЛАДЕЕТЕ НЕЩАТА!!!
10:46 09.03.2012