Предложението колите с газови уредби да плащат половин данък изглежда няма да намери достатъчна подкрепа в парламента.
Припомняме, че проектът на депутати от „Обединените патриоти” (ОП) за промяна на Закона за местните данъци и такси бе внесен официално преди пет дни.
Техни представители анонсираха идеята още при обсъждане на спорните изменения, с които бе въведен екокомпонент в данъка за старите автомобили.
Във вторник законопроектът за газовите уредби трябваше да бъде обсъждан в парламентарната комисия по регионална политика.
Депутатът от „БСП за България” Манол Генов, който е член на Комисията, обаче каза за „Флагман”, че той бил оттеглен.
„Оттеглиха го без мотиви, преди да го обсъдим и отпадна от дневния ред. Сигурно нямат подкрепа”, предположи Генов.
Вероятно големият коалиционен партньор – ГЕРБ, са се противопоставили на промяната. Още повече че наскоро бе приет държавният бюджет за 2019 г. и не звучи логично веднага след това да се променя данъчната уредба.
Манол Генов коментира, че БСП били готови да подкрепят предложението на „Обединени патриоти”, тъй като газовите уредби наистина били екологични – не изпускали вредни емисии като фини прахови частици или серен диоксид. Това било половинчато решение, след като данъците за старите автомобили бяха увеличени, но все пак било нещо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 333
Коментиран от #56
09:44 20.12.2018
2 бббббб
09:51 20.12.2018
3 1111
09:54 20.12.2018
4 гост
Още едно доказателство, че в България се става милионер най-лесно, когато си държавен служител и имаш достъп до СОФРАТА.
09:54 20.12.2018
5 гошо
09:55 20.12.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 анонимен
09:59 20.12.2018
8 екоЛОГ
10:01 20.12.2018
9 123
Коментиран от #11, #26, #32, #43, #55, #69, #76
10:08 20.12.2018
10 яижаиж
Коментиран от #12
10:12 20.12.2018
11 ЛЪЖЕЦ ДОЛЕН
До коментар #9 от "123":
ПРИ ИЗГАРЯНЕТО НА ГАЗТА ДЕ ОТДЕЛЯТ ДО ЕДНА ТРЕТА ОТ ЕМИСИИТЕ НА КВАТО И ДА Е ДРУТА КОЛА С КЪВТО И ДА Е КАТАЛИЗАТОР.10:20 20.12.2018
12 КВО НЕ МОЖЕ ДА СА КОНТРОЛИРА
До коментар #10 от "яижаиж":
ВОДОМЕР ЛИ ИСКАШ И ТАМ ДА СЛОЖИШ ТО НА ЦЯЛ ЛУКООЙЛ НЕ СЛОЖИХА КОЛКОТО И ДА СА МЪЧИХА ПАК МИШОЦИТЕ СА ВИ ВИНОВНИ.КОЙ ША ИНВИСТИРА ПАРИ В НЕЩО ДЕТ ПОСЛЕ НЯМА ДА ГО ПОЛЗВА ЧИ ША ЛАНГЪРКА И БУТИЛКА В БАГАЖНИКА.ТЕ ИТАЛИАНЦИТЕ СИГУР СА НАЙ ПРОСТИ ЧЕ ГО ВОДЯТ ЕКОЛОГИЧНО ТВА ГОРИВО.Коментиран от #13
10:25 20.12.2018
13 rthrh
До коментар #12 от "КВО НЕ МОЖЕ ДА СА КОНТРОЛИРА":
Проблемът с катализаторите е по-значим. При стриктен контрол май ще спрат от движение голяма част от газовите коли.Коментиран от #18, #51
10:37 20.12.2018
14 МАК
Коментиран от #20
10:44 20.12.2018
15 Коментар
ВЪЛЦИТЕ ЩЕ ГИ СТРИЖАТ
10:45 20.12.2018
16 Булшитс
10:45 20.12.2018
17 ЕКОЛОГИЯ
10:46 20.12.2018
18 Гост
До коментар #13 от "rthrh":
То, по твоята логика, при стриктен контрол, 80% от автомобилите в БГ ще бъдат спряни от движение. Особено пък дизелите...10:55 20.12.2018
19 12546
10:55 20.12.2018
20 Гост
До коментар #14 от "МАК":
Не е като да си много умен, нали?! Какво значи "фабрични"?! Да не мислиш, че в завода ги поставят, или "нефабричните" ги слага някой в гаража си?! Нали това са сертифицирани сервизи, които носят и съответната гаранция, а отделно има ежегодишен контрол върху въпросната уредба!? Ама мисленето не е за всеки, нали?!Коментиран от #44
10:58 20.12.2018
21 Ал Капоне
11:01 20.12.2018
22 ДЮна
Цял данък, половин данък, никакъв данък.
11:02 20.12.2018
23 пенсия
11:07 20.12.2018
24 кратко и ясно
11:18 20.12.2018
25 Факт
11:20 20.12.2018
26 Еколог
До коментар #9 от "123":
CО2 отделяш и ти, и кучето ти, и хамстера ти... Даже и дърветата отделят СО2 при процеса дишане.Само че този същия СО2 се преобразува като кислород при процеса фотосинтеза ("хранене" за растенията).
Така че СО2 е съвсем безвреден за хората и полезен за растенията.
Истинските замърсители са праховите частици и азотните окиси, каквито няма при колите с газова уредба, а има при дизелите и бензините.
Коментиран от #34, #35
11:31 20.12.2018
27 А млъкнете малко
Вземете и се поинтересувайте, прочетете за да се научите!
Тук болшинството коментират неща, от които нямат представа.
Ако колите на газ бяха “по-чисти”, то в Германия и Швейцария щяха да карат само на газ.
Коментиран от #28, #41
11:47 20.12.2018
28 Газажийче
До коментар #27 от "А млъкнете малко":
Газта изгаря напълно без остатъчен продукт айде отивай да се образоваш11:56 20.12.2018
29 Затова
11:57 20.12.2018
30 анонимен
11:57 20.12.2018
31 ПРЕДАЙ НАРОДА СИ
Предателя, на Правната комисия ,Депутат Кирилов от ГЕРБ, да бъде осъден, за извращение със закона, чрез , насаждане на омраза ,с цел, пълна юридическа заблуда на Парламента!
В Народния Съд предлагаме, Председателя да бъде Лозан Панов.
Законите на Народния Съд се прилагат, веднага и не подлежат на
предварително ,разглеждане.
Не е нужно да се ,одобряват от Конституционния Съд на България.
Подсъдимото лице Кирилов ,се лишава от правна помощ,
семейството ще бъде уведомено, след, като ,присъдата бъде изпълнена.
12:07 20.12.2018
32 hmhmhm
До коментар #9 от "123":
Абе химия учил ли си? Процеса горене ясен ли ти е? Ти знаеш ли съединението на безина а на дизела, газ, метан. Не ми отговаряй просто бъди си някъде другаде експерт че тук ти не е силата.12:07 20.12.2018
33 777
12:13 20.12.2018
34 123
До коментар #26 от "Еколог":
Ще отговоря само на теб, но косвено отговарям и на другите коментатори. Това, че СО2 е безвреден и даже много полезен е вярно, но в нормални концентрации. И всеки го отделя, но не за да си вози задника, а за да съществува. Ако това, което си писал е вярно, София щеше да е джунгла и нямаше основния критерий за замърсяване да се свързва с СО2. По отношение на другите замърсители искам да ти кажа, че си в огромна заблуда, че видиш ли горенето на газ е безвредно. Може би има известен резон само за фините прахови частици.Топлинните азотни окиси се създават в среда, отличаваща се с висока температура и присъствие на свободен кислород. Този вид азотни окиси са основната емисия от вредни вещества, замърсяващи атмосферния въздух, която се образува в процеси, свързани с енергийно оползотворяване на природен газ.
Тоест, важно на комина или ауспуха да има необходимите устройства, които да улавят и неутрализират вредните съединения. Затова и най-евтиния нов автомобил е с пъти по-екологичен от стария барутник на газ. А това, че нямаме пари да си позволим ново, не е причина да защитаваме газта. Ако цената и беше 3 лева, нямаше да ме убеждаваш колко е екологична. Като искаш екология ходи пеш или се вози на новите електрически автобуси на столична община.
Коментиран от #36
12:46 20.12.2018
35 123
До коментар #26 от "Еколог":
Ето ти и още малко информация за да може съвсем да станеш еколог, какъвто си се писал, че си.Азотните окиси, формиращи се в самото начало на горенето, се образуват в предния фронт на пламъка, с който изгаря горивната смес. Реакцията протича с висока скорост и е резултатът на взаимодействие със съдържащия се в атмосферния въздух азот. Установено е, че образуваните в процеса на изгаряне на природен газ топлинни азотни окиси представляват от 5 до 10 ppm от общото количество генерирани NОx.
Коментиран от #38
12:57 20.12.2018
36 hmhmhm
До коментар #34 от "123":
Публикувано във факти.бг: Топлинните азотни окиси се създават в среда, отличаваща се с висока температура и присъствие на свободен кислород. Само не ми казвай че в изгорелите газове има излишък на кислород за да се получат азотни оксиди. Ти знаеш ли азотната молекула колко е устойчива имаш ли най-малка предства какви са връзките там. Ще ти кажа 1 сигма и 2пи връзки. Ти как си мислиш че след като всички свободни единични електрони са сдвоени ще се писъедини кислород който така и така при горенето е станал на CO2. Моля те прочети кое как става то на Българските политици им трябва Прост Народ13:05 20.12.2018
37 hmhmhm
13:12 20.12.2018
38 hmhmhm
До коментар #35 от "123":
И дори да е така като твърдиш то при всяко горене трябва да се образуват. Но според мен образуването е станало по друг начин в излишък на кислород. Защото кислорода изгаря и при изгарянето се получава висока температура което ще рече че вече с свързан. Освен това апарата дето улавя N ми е малко под съмнение. Това е лампа която има приблизително 500ч. живот и изгаря всичко като отчита спектрофотометрично дължината на вълната на азота. Така че резултати в ppm са пренебрежимо малки.13:21 20.12.2018
39 hmhmhm
13:26 20.12.2018
40 321
14:19 20.12.2018
41 Зорлем
До коментар #27 от "А млъкнете малко":
По тази логика, как се допуска да има домашни печки на газ, но не и на бензин?14:54 20.12.2018
42 BitcoinMaster
Коментиран от #46
15:47 20.12.2018
43 селянин от обеля
До коментар #9 от "123":
Ае някои ако не разбира да не заблуждава хората, ясно е че пропан-бутана /LPG/ и метана са екологично чисти горива, катализаторите и филтрите чистят частиците обаче Q 7 да има 120 мл. СО, ето такова няма, такива стойности дават малолитражките на по 15 г. на газ.15:48 20.12.2018
44 МАК
До коментар #20 от "Гост":
Точно пък ти недей да ми говориш за това кой е умен и кой нее.да има Фв и МБ за някой модели слагат във завода фабрична метанова уредба!! Недей изобще да ми говориш за подблокови и гаражни измислени фирмички който освен да ти прецакат колата друго не правят!! Газова уредба само от завода производител!!15:57 20.12.2018
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 333
До коментар #42 от "BitcoinMaster":
Горенето на олио също замърсява. Някой те е излъгал. Замърсяването не идва от това, че на нафтата и има нещо, а от това, че е течна и се образуват недобре изгорели частици от нея, които правят ФПЧ. Същото е и с олиото, понеже то е течно, даже май прави повече ФПЧ от нафтата.16:44 20.12.2018
47 сталин
Коментиран от #53
16:57 20.12.2018
48 Хасанчо
18:28 20.12.2018
49 афдсфсд
18:46 20.12.2018
50 иванов
18:59 20.12.2018
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Гост
19:39 20.12.2018
53 механик
До коментар #47 от "сталин":
При изгаряне на горивата бензин, газ или дизел се отделя основно СО2 и Н2О, защото основните компоненти на горивата са въглеводороди...И колкото по голямо количество гориво изгаряш толкова по голямо количество отработени газове отделяш.Истината е че най екологичен е метана защото съдържа един въглероден и 4 водородни атома.Друг е въпроса дали въглеродния атом успява да се окисли до въглероден диоксид... Дизела съдържа най много въглеродни атоми в сравнение на количеството на водородните... В действителност проблемни са останалите компоненти отделяни с отработените газове. При бензиновите и газовите двигатели основният проблем са СО ( въглеродния оксид), който е токсичен и се свързва с хемоглобина в кръвта. Проблема се разрешава с помощта на катализатори в които СО се окислява до СО2. При дизеловите двигатели проблемите са два, а именно отделянето на твърди частици под формата на сажди (които са карциногенни) и образуването на азотни оксиди (източник на киселинни дъждове). Образуването на сажди се дължи на невъзможността на въглеродните атоми да се смесят идеално с кислородните от въздуха, въпреки неговия излишък в горивната камера За да се отстранят саждите при съвременните автомобили се инсталират т.н. DPF-филтри, които задържат саждите и при достигане на работна температура 700- 800 градуса се окисляват напълно до СО2. Азотните оксиди се образуват поради по високата температура на изгаряне на дизеловото гориво, която в определени режими превишава 1700 по19:55 20.12.2018
54 проф. ШАРАНКОВ
19:55 20.12.2018
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 аззззззззззззз
До коментар #1 от "333":
Тея в парламента са пълни лицемери.20:30 20.12.2018
57 Виктор
21:06 20.12.2018
58 електорална 1
Ама кой е виновен? А?
21:13 20.12.2018
59 апи
21:31 20.12.2018
60 аде
21:41 20.12.2018
61 gnida
Общинари няма да декларират имоти през 2019 г.
Причината са местните избори догодина
БИБРУТАЛНО ПРЕСТЪПНО ОТ ГРОБ ! 3-та серия . в главната роля , режисьор и сценарист е Тиквата !
21:58 20.12.2018
62 777
22:04 20.12.2018
63 Иво
22:21 20.12.2018
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 хехе
Той сигурно си кара още поне 0.2лв/л. ,не ме интересува,да е жив и здрав, та откъде им идва таа мижава печалба от 1,2 ст.на литър, е това не ми е ясно, нека ми обясни някой!
23:30 20.12.2018
66 Даааа
23:37 20.12.2018
67 Бай Тошо
00:06 21.12.2018
68 Селяндур
00:57 21.12.2018
69 Николай
До коментар #9 от "123":
Не става въпрос за СО2, аз серен диоксид, азотни окиси и сажди които се отделят при дизеловите автомобили. СО2 се отделя даже и когато дишаме. Този газ не е опасен, освен ако няма липса на кислород под 21%07:11 21.12.2018
70 Колю
07:42 21.12.2018
71 гощо
07:42 21.12.2018
72 Алфа Ромео
09:11 21.12.2018
73 оишнщмкч
ИНАЧЕ СТОРИ МЪРШИ НА ПО 15-20 ГОДИНИ КОЙТО ГОРЯТ 20 НА СТО ГАЗ АМА И ДОСТА БЕНЗИН ЗИМАТА ЗАЩО ДА СЕ ОСВОБОЖДАВАТ А СЪВРЕМЕНЕН БЕНЗИНОВ КОЙТО ГОРИ 3 НА СТО ДА Е С 1000 ЛЕВА ДАНАК ЩОТО Е НОВ.
09:15 21.12.2018
74 Lyd1q
Да имаш кола, стана най-големия лукс в живота на човека :(
Че после как да караш по-нова кола...тя ти излиза ''през носа''
да не бях продал магарето с каруцата...(^_^)
12:11 21.12.2018
75 Димов
15:40 22.12.2018
76 Добрев
До коментар #9 от "123":
Дори и така да неможешели по друг начин да станевдигането на данака. Например да се съгласува данъчно с технически преглет. Замерват газовете на колатати ко си в нормата данъка ти е един ако си над нормата данака ти става по- висок и разбира се по- нисък ако не надвишаваш тая норма?16:12 28.05.2019