"Локхийд Мартин" приветства внасянето за разглеждане от Министерски съвет от министъра на отбраната Красимир Каракачанов и министъра на икономиката Емил Караниколов на доклад за избор на нов боен самолет за българската армия, който предлага България да започне преговори за закупуване на изтребители F-16 Блок 70 от САЩ. Това се казва в изявление на компанията, изпратено до медиите.
Ето и пълният текст на изявлението:
"Това е голяма новина за националната отбрана, индустрията и икономиката на България. Българските военновъздушни сили ще разполагат с един от най-усъвършенстваните бойни изтребители на въоръжение в НАТО. За икономиката и индустрията на България това ново дългосрочно партньорство със световен технологичен лидер като "Локхийд Мартин" ще донесе много ползи. Ние сме готови да продължим да подкрепяме американското правителство и нашите български партньори по време на преговорите за сключване на договор.
"Локхийд Мартин" се ангажира пред България да работи съвместно с американското правителство по проучването на възможностите за намаляване на разходите в следващия етап от процеса по придобиване на изтребители. Съгласно принципите на програмата за чуждестранни военни продажби (FMS), цената, посочена в писмото за предложение и приемане (LOA), се определя от американското правителство след консултация с компаниите и правителството, което придобива техниката", се посочва в изявлението на "Локхийд Мартин".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рики Мартин
16:33 22.12.2018
2 патил
Ние, българите, знаем това най-добре - от бомбардировките им през ВСВ се възстановихме бързо, но днес, след 30г. "партньорство" сме на път да изчезнем като народ и държава.
16:36 22.12.2018
3 397
Коментиран от #11
16:38 22.12.2018
4 Лузър
16:42 22.12.2018
5 999
Коментиран от #39
16:43 22.12.2018
6 Злия
Коментиран от #12
16:47 22.12.2018
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 За по малко пари можем
Коментиран от #29, #34
16:54 22.12.2018
9 Ивайло
Коментиран от #70, #76
16:56 22.12.2018
10 Имаш предвид завода им в Турция
До коментар #7 от "Диди":
В Турция си местят завода, там ще произвеждат еднодневките Ф16, такива ще пробутат и за България -" А най-куриозното е, че Ф-16 е толкова архаичен, че САЩ дори са изнесли част от производството му в… Турция. Голям брой подобни самолети излизат именно от там, а не от щатските фабрики.В крайна сметка може да излезе, че ще ни доставят дори не американски, а турски самолети." Българино???
Коментиран от #33
17:01 22.12.2018
11 CrossFire
До коментар #3 от "397":
1. Никога Кремъл няма да позволи РСК МиГ да продава машини на НАТО-вска държава.2. По абсолютно никакъв начин сегашните ни МиГ-ове не могат да се мерят с F-16V Block 70/72. Никакъв. За нови, въобще не можем да купим.
3. Gripen не ни предлагат най-новия си модел NG, а C/D. F-16V е най-доброто, което Lockheed имат и го представиха през 2012 като в него са заложени компоненти, които ги има в F-22 и F-35.
4. Gripen ползва двигатели от САЩ, така че те са изцяло зависими от тях. Да не говорим, че Сааб е малка фирма и утре може да я няма. Как тогава ще се поддържат тези машини? Lockheed може да надживее и нас.
5. Чисто технически двете машини са достатъчно близки като показатели за да няма никакъв проблем да се избере едината машина пред другата.
6. Шведите не включват в седлката осигуряване на муниции и ракети. Американците го включват.
Коментиран от #28, #57, #83
17:05 22.12.2018
12 CrossFire
До коментар #6 от "Злия":
The USAF operates 1,245 F-16s with 701 with active forces, 490 with Air National Guard and 54 with Reserve. These are broken down to 1 F-16A Block 15, 197 F-16C/D Block 25, 350 F-16C/D Block 30, 51 F-16C/D Block 32, 222 F-16C/D Block 40, 174 F-16C/D Block 42, 198 F-16C/D Block 50, 52 F-16C/D Block 52.Коментиран от #13
17:07 22.12.2018
13 НКВД
До коментар #12 от "CrossFire":
И 50% за ремонт!Коментиран от #14
17:10 22.12.2018
14 CrossFire
До коментар #13 от "НКВД":
Никъде не съм чул да имат проблеми с поддръжката на F-16. Като се има в предвид че това е най-разпространения боен самолет на планетата с над 4000 бройки в 25 държави, мисля че ако имаше ядове щеше да се чуе веднага. Преди няколко месеца Бахрейн си поръчаха и те F-16V.Коментиран от #18, #58
17:13 22.12.2018
15 fermera
17:15 22.12.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Batushka
17:19 22.12.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 язък за мънгизите
17:25 22.12.2018
20 Доктор Охболи
17:30 22.12.2018
21 IYI
17:30 22.12.2018
22 CrossFire
До коментар #18 от "НА БАХРЕЙН БЮДЖЕТА И СТО ПЪТИ":
Таа нежна птичка никога не е била сваляна във въздушен бой. Има една бройка дето сърбите свалиха 1999 с ПВО и миналата година над Сирия израелците изгубиха една пак заради ПВО. За руските машини статистиката е доста по-лоша. Ти си прецени, кое е по-добро - скъпа машина, която си върши работата или евтин за подръжка ковчег.Коментиран от #25, #36, #79
17:31 22.12.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 сори сорос
17:38 22.12.2018
25 МИ ТЯ Е БИЛА В БОЙ
До коментар #22 от "CrossFire":
С АБОРИГЕНИ АРАБИ ВООРЪЖЕНИ САМО С АК И НИЩО ДРУГО И В АФГАНИСТАН С ЧАЛМИ ДЕТ РОБОТЯТ САМО С ПРЕСОВКИ И ДЕТОНАТОРИ.МНОООГО ПО ИНТЕРЕСНА Е СТАТИСТИКАТА НА САМОПАДНАЛИ Ф В РОДИНАТА ИМ ГОВЕДАРИЯ А ТЕ СА НЯКОЛКО ДЕСЕТКИ ЗАБИТИ В ЗЕМЯТА ПРИ ТРЕНИРОВЪЧНИ ПОЛЕТИ.Коментиран от #26
17:39 22.12.2018
26 CrossFire
До коментар #25 от "МИ ТЯ Е БИЛА В БОЙ":
Да разбирам, че Сърбия, Сирия и Ирак са аборигени? До колкото си спомням имаха стотици бойни самолети...Коментиран от #27
17:46 22.12.2018
27 Доктор Охболи
До коментар #26 от "CrossFire":
Срещу Сърбия, Сирия и Ирак воюваше коалиция от държави. Цялото НАТО се изреди да бомбардира Сърбия. Теб ако те нападнат 20 бабаита, кого от тях ще пребиеш и ще спееш ли да удариш даже един?17:50 22.12.2018
28 IYI
До коментар #11 от "CrossFire":
Личи си, че нямаш военна подготовка. 1.- Да прехвърлиш страната от тежка зависимост от руснаците към тежка зависимост към американците, май не е най- умното решение! 2.- Ф16 не е нищо особено и това, че са му сменили радара и леко подобрена авиониката не го прави кой знае какво! 3.- Бюджетът за отбрана на България е толкова окъсан, че тези бракми ще стоят на летището като паметници по подобие на миговете ни. Скъпа поддръжка, скъпа цена на летателен час. Да не говорим, че ще трябва да правим в цялата страна нови писти! 4.- Естествено е Сааб да не предлага цялото оборудване като боеприпаси. Така е и с Юрофайтъра, Торнадото и Рафала. Най- модерните ракети метеор се произвеждат от европейски консорциум. Това дава избор на доставките и избягване на зависимостта от един доставчик. 5. - Ако си чел протокола, то сигурно си видял, че говорят за останалите самолети, но не и за Ф16...- Що ли? Къде имаше сравнителни характеристики, положителни и отрицателни страни, както и оценка? Говорят, че Ф16 го давали с боеприпасите! - А колко са тези боеприпаси? - Ако оборудват 8- те самолета с по 2 ракети на обща цена 50 млн. това голяма далавера ли е и по- добре ли е от 10 самолета вместо 8? Въобще това бе най- тъпият избор на тези продажници. А ти въобще не мислиш. - Върви изкарай едно военно обучение и ако има все още варианти и една офицерска школа, че да ти се изяснят някои работи.Коментиран от #31, #48
17:54 22.12.2018
29 Рашка с чашка
До коментар #8 от "За по малко пари можем":
Точно Су-35 е модернизиран Су-27. По същия начин е и МИГ - 35 модернизиран Миг-29. Когато става въпрос за съветски, тогава са нови. Когато F-16V е най - новата модификация на F-16 веднага скачат че бил стар. Що така бе другари? Нещо двойни стандарти?Коментиран от #30, #50, #81
18:02 22.12.2018
30 КГБ Териер
До коментар #29 от "Рашка с чашка":
По добрие модернизиран Су 27 от колкото модерниезиран Ф!! Разбря ли брие?Коментиран от #62
18:06 22.12.2018
31 CrossFire
До коментар #28 от "IYI":
1. Че ще има зависимост е повече от ясно, но и в двата случаи машини няма да има ако американците не кажат ок, най-малкото защото в Gripen има американски компоненти, така че тази точка е безсмислена.2. F-16V не е най-доброто, но е най-доброто, което можем да си позволим и ни предлагат. Ако имаш пари за F-22 - иди и купи няколко бройки.
3. Окъсания бюджет по никакъв начин не прави някоя от двете машини по-подходяща. И в двата случая ще падне голям ремонт и проблеми.
4. Липсата на боеприпаси означава допълнителни разходи извън бюджета. А и при положение, че Локхийд е производител на боеприпаси, може би по-добрия вариант е да си ги купуваме заедно, а не на парче.
5. Личните нападки настрана, протокола си е достатъчно ясен. Нали не очакваш наистина вътре да ти е детайлно описано защо комуникационната система на Gripen за споделяне на сензорни данни между единиците е по-добра или че AN/APG-80 радара на F-16 с по-добра резолюция от шведския? Самия факт, че можем да получим +2 машини но да се откажем от абсолютно всички благинки е показателно, че от финансова гледна точка почти няма място за избор.
Коментиран от #45
18:09 22.12.2018
32 БъХъ
F-16 - 76/5
MiG-29 - 6/18
Това са фактите товарищи.
Коментиран от #35, #55, #77
18:12 22.12.2018
33 Рашка с чашка
До коментар #10 от "Имаш предвид завода им в Турция":
Кой ще излъже бе, в Турция се произвежда F-16A по лиценз много отдавна. Да сравняваш F-16V с F-16A е все едно да сравняваш лаптоп с тостер. Новия завод на Л. Мартин е в Южна Каролина и вече работи.18:13 22.12.2018
34 Disela
До коментар #8 от "За по малко пари можем":
Абе по добре да купят тези хвърчила или там някакви отколкото да откраднат и тези пари.Те ако не крадяха досега щяхме да имаме най доброто от най доброто18:14 22.12.2018
35 НКВД
До коментар #32 от "БъХъ":
Кой ги броил? От Локхийт ли? Разбира се че така ще кажат за реклама!Коментиран от #53
18:14 22.12.2018
36 Ивайло
До коментар #22 от "CrossFire":
Предвид ,че си грамотен човек съм доста изненадан от мнението ти за миг-29.Обективно погледнато (доколкото може) двата самолета са доста сходни ,с лек превес на единия или другия в определен сегмент.А до това,че ф16 не е свалян в бой.... Ами ,може би е от значение факта,че из Африка се биеше с миг-21 ,който ако не се лъжа беше от 55-та или 60-та година.А в Сърбия бяха свалили 2 миг-а 29 ,като ги гонеха цяла ескадрила .Ако помниш тогава ги даваха и по новините как тези два миг-а ги бяха направили за смях докато ги свалят .А за ф16 и "невидимия" стелт, ами те бяха свалени с ПВО от втората световна война ;)18:16 22.12.2018
37 Левски
18:22 22.12.2018
38 Джудже
18:23 22.12.2018
39 883
До коментар #5 от "999":
И тоя започна да говори от името на българския народ. Кой харчеше милиони всеки ден за боклуци по моловете в цялата страна. Пешеходец не можеше да пресече от коли. Ресторантите никнат като гъби и пак няма места в тях. Влоговете рестат при нулева лихва и то като никога. Е, кой е народът а ?18:24 22.12.2018
40 Гост
18:29 22.12.2018
41 Наглите
18:30 22.12.2018
42 Иванов
18:32 22.12.2018
43 Ееее
18:32 22.12.2018
44 Левски
Коментиран от #52
18:37 22.12.2018
45 IYI
До коментар #31 от "CrossFire":
Струва ми се, че не четеш, но пък държиш да обясниш колко много си прочел. Не случайно ти дадох съвет да вземеш да изкараш един курс по военна подготовка. Има неща, които няма как да научиш само от информация по сайтовете. Не ми се обяснява повече защото виждам, че не разбираш въобще за какво говоря. А иначе нека да ти споделя, че така както СААБ използва американски системи, така и американските производители вкл. и локхийт използват възли, датайли и електроника на Сааб. Всичко останало са пълни тъпотии! За всеки един от нас, които имаме някакъв опит във военното дело е пределно ясно какво предстои. Ще дойде време, в което ще преоцениш позицията си, но ще е твърде късно. Аз лично се надявам, тези идиоти от правителството да ги свалим след нова година и след това всичките да бъдат опънати на ешафода за националното им предателство и кражбите им. - Крайно време е да има тежки наказания и мисля, че ще си го получат! Предателството трябва да се наказва тежко! Моли се да няма война, защото онези които имаме военна подготовка и можем да водим войници вече остаряваме и скоро ще бъдем извадени от строя. След нас няма никой и тези мухльовци от правителството са едни от виновниците да бъде съсипана армията ни.Коментиран от #56
18:39 22.12.2018
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Димов
До коментар #28 от "IYI":
Отлично обосновани твърдения. Браво!18:43 22.12.2018
49 Калинка от ГЕРП
До коментар #16 от "Наблюдател":
Явно пригласяш на шефа си гуменката ЦЦ Тази сутрин му задават въпроса защо избрахме Ф 16 и както винаги елементарно обяснение защото съседите ни имали такива но че повечето държави ги продават като втора употреба нито дума. И ни в клин ни в ръкав намеси президента който не му излиза от устата който му е мантра небесна в лобирането от негова страна за Ф16. Или е комплексар който завижда че хората одобряват повече президента то колкото ЦЦ. Както винаги на тях им е нужна изкупителна жертва за да си оправдаят клекналата поза пред началниците си18:45 22.12.2018
50 Д'мин
До коментар #29 от "Рашка с чашка":
Точно, ама не е точно! Защото модернизирания вариант на Су 27 е точно Су 30! Су 35 е друга бира!18:54 22.12.2018
51 ЖОРО ПАВЕТО
Коментиран от #61
18:56 22.12.2018
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Насран Соросоид,
До коментар #53 от "СссереМ":
така ли ти каза чичко Сорос? А сега лапай, гълтай и се потапяй!19:12 22.12.2018
55 Доктор Охболи
До коментар #32 от "БъХъ":
Една малка подробност, не е само до машините , а до летците в тях. Нека се срещнат руснаци с американци, пък тогава да броим победи/загуби.Коментиран от #63, #66
19:13 22.12.2018
56 CrossFire
До коментар #45 от "IYI":
А пък на мен ми се струва, че освен опити за обиди нямаш никакви аргументи за Сааб и против Локхийд освен това, че едните са злите американци, а другите са тихите съседи на Путин. Като имаш нещо конструктивно да кажеш - тук съм.Коментиран от #67
19:15 22.12.2018
57 123
До коментар #11 от "CrossFire":
Цветанов ти ли си бе19:21 22.12.2018
58 Вдигнете Знамената Високо
До коментар #14 от "CrossFire":
Остави го,броя е психично болен чекист!Коментиран от #59
19:21 22.12.2018
59 Вдигнете Знамената Високо
До коментар #58 от "Вдигнете Знамената Високо":
Броя, да се чете тоя!19:22 22.12.2018
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Независим
До коментар #51 от "ЖОРО ПАВЕТО":
Съгласен съм с теб но както винаги ще ги оправдаят с колективна отговорност от колкото с лична за взетите решения. Това е най мръсното в нашата държава че няма начин да си отговорен за дадени решения когато си в колективен орган като министерски съвет. Ако това не се промени всеки ще си измива ръцете дори да е взел грешни решения с колективната отговорност. Или трябва да се приеме закон ; за грешно решение отговарят всички не само ресорния за да няма скриване от колективна отговорност. Е тогава ще се замисли всеки как да гласува.19:31 22.12.2018
62 Преброяване на бесните язовци
До коментар #30 от "КГБ Териер":
По-добре според кой? Платените руски смешници ли? Не мислА!19:36 22.12.2018
63 ейййййййй
До коментар #55 от "Доктор Охболи":
Е каква е разликата между тези които са свалили хамериканците и руснаците, че едните пият боряшик ли?Коментиран от #68
19:48 22.12.2018
64 българина
19:54 22.12.2018
65 далавери под масата
20:03 22.12.2018
66 БъХъ
До коментар #55 от "Доктор Охболи":
По-голямата част от победите на F-16 са от израелските ВВС.20:10 22.12.2018
67 IYI
До коментар #56 от "CrossFire":
Момче, Опитах се да ти обясня, че нямаш представа за какво говориш. Да четеш по сайтовете е едно да имаш военна подготовка и опит съвсем друго! Каквото и да ти обясня на база на натрупаният опит ти няма как да го разбереш! - Изглеждаш нелепо! Който ти е казал, че може да си компетентен по теми без подготовка и опит може би не трябва да го слушаш. Има много неща, които не са ти ясни и най- добре е да следиш внимателно какво казват онези, които имат известна представа. Ние просто говорим на различни езици! - Аз от позицията на опита, ти ... - на базата на имагинерни представи и реклама по сайтовете. Пак ще ти дам съвет! - Не знам да ли още има доброволни курсове поне в школите за запасни офицери във Плевен и Варна. Там учат подробно предмети като тактико-специална подготовка и въоръжение. Ако имаш познати офицери говори и с тях. Приеми факта, че колкото и са се мяташ за интелигентен не разбираш от тази материя абсолютно. Звучиш като онзи тъпанар премиера, който някак странно е решил, че с пожарникарското си образование разбира от всичко. Той е пословично тъп но пък по цял ден коментира "вещо" теми и статистически данни, за които дори няма идея какво представляват. Не изпадай в подобна глупава ситуация. Вероятно е добре да забележиш, че коментарите ти са събрали доста минуси. - Да ли пък не бъркаш някъде? Не коментирай теми които просто не разбираш!Коментиран от #69, #73
20:22 22.12.2018
68 Доктор Охболи
До коментар #63 от "ейййййййй":
Виж сега, като в опорките ви още стои точката за "лосиона за вани", поне научи как се пише. Не е БОРЯШИК. Но вероятно не си много умен, че да можеш да напишеш "боярышник". Между ругото, настойката от плодовете му е лековита.20:39 22.12.2018
69 пфууу
До коментар #67 от "IYI":
Съвет от фуражка? Ха ха ха, само друга фуражка може да ти даде такъв съвет! Служил съм, ей няма по тъпи и ограничени хора от тия!20:42 22.12.2018
70 гост
До коментар #9 от "Ивайло":
Гърците модернизират 84 F-16 в нивото на Viper ...22:30 22.12.2018
71 Юрофайтъра
22:36 22.12.2018
72 Факт
Коментиран от #74
22:44 22.12.2018
73 Димов
До коментар #67 от "IYI":
Не знам дали си забелязал, но в днешно време е най-модерно, и супер престижно, хора без опит да дават акъл, на хората с опит. Недоклатен студент почва да учи дългогодишен инженер, как се правело това и онова. Маникюрист раздава "ценни", професионални съвети за електропреностна мрежа, на електротехник. Телефонистка от кол-център вещо опонира на изпечен икономист, по въпрос за БВП. Доставчик на пици ръси мозък и се присмива над невежеството, на педагозите. Стара мома злобно коментира възпитателните качества, на днешните родители. Въобще, хората, дето не са се докосвали до нещо, солидно подкрепени не с аргументи, а с голяма доза "слънчеви" епитети, учат хората, които са вряли и кипяли в тяхната си област, как трябвало да си вършат работата. "Да чуем лаладжията. Специалистите да мълчат!" И най-интересното е, че точно невежото им мнение се приема за правилно. Това само доказва, колко струва акъла на нацията ни.Коментиран от #75
09:02 23.12.2018
74 Димов
До коментар #72 от "Факт":
Соколът се ползвал в 26 страни (http://www.f-16.net/f-16_users.html), като поне 10 от тях са мюсюлмански. Тоя самолет е добре познат на всички, включително и на арабските страни. С нищо не може да ги изненада. Познават устройството му, снаряжението му, тактиките му на летене... Въобще всичките му предимства и недостатъци. Знаят му и долните гащи. Докато Грипен е на въоръжение само в няколко страни. Аз лично, не бих искал оръжие, познато на повечето ми потенциални врагове. Предпочитам да закупим руски Су-27 или Су-35БМ, дето са на въоръжение предимно в Азия, ама мен ме питат точно толкова, колкото и вас.09:32 23.12.2018
75 IYI
До коментар #73 от "Димов":
За нещастие си прав. - Тотално изтървахме правилният ход на събитията.09:43 23.12.2018
76 Е тва
До коментар #9 от "Ивайло":
Те не се произвеждат.За да почне им ,трябва бройка.Ис си я набират от балъците в Европа.Та до 10г. Едно 4милиярда не ни мърдатНема да са 8.Ще има още нема как😎😎😎😎10:42 23.12.2018
77 Франко
До коментар #32 от "БъХъ":
Какъв Ф-16 бе ееейй???Ти знаеш ли, че Лада Нива минава навсякъде?
По-модерна и проходима кола никой не може да измисли. Че даже и руснаците. :)
20:26 23.12.2018
78 Гената
Моето уважения към цялата руска отбранителна промишленост, но няма такава формула при която противостоящата ти армия да те снабдьва с оръжия и резервни части за тях, нали ! Тогава, да си налягаме парцалите и да купуваме това, което новият голям Бял брат ни продаде. Все пак, това е най-накичения с модерна алактроника продаван истребител. Да, нашите МиГ 29 са по-мощни и по-маневрене, имат по-добри летателни качества, но това са неща , които имаха решаващо значение през ВСВ и 20 години след нея. Сега каква полза , че си маневрен и бърз, когато врагът те засече и обстреля още преди да си разбрал за него ?!
09:21 25.12.2018
79 Голям праз
До коментар #22 от "CrossFire":
Не си много точен, в Ирак основните загуби на коалицията са точно тези птички. САЩ използва ф-16 повече като бомбардировач, по време на Първата война в залива няма нито една въздушна победа. И легендата, че ф-16 не е губил въздушен бой, е абсолютна лъжа.11:07 25.12.2018
80 Голям праз
11:11 25.12.2018
81 Желю Желев от Ада
До коментар #29 от "Рашка с чашка":
Другарю, ти правиш ли разлика между модернизиран и "ще бъде" модернизиран. мисля, че по добре щеше да бъде, когато го модернизират американците да започнем да водим преговори. Хабим клавиатурата без да разбираме от самолети, още по малко от бойни. Цялото квакане има един отговор. Трябва за пореден път да бием БСП. Това може да стане, ако сме на власт, за да сме на власт, трябва задължително да си платим. На г- Цветанов във Вашингтон му казаха ясно. Не купите ли Ф16, Бойко, Цацата, Ти и послушния Гешев отивате за дълго на топло. Каква Русия, какви ценности, какви 5 лева? Ако нещо не ви е ясно, питайте.15:36 23.01.2019
82 бугарин
16:12 23.01.2019
83 Путин
До коментар #11 от "CrossFire":
Незнам дали, ти знаеш, че F 16 BLOKC 70 съществува предимно на хартия. Все си мисла, че, РАДЕВ разбира повече от всички ни взети заедно, а защо ли.......20:19 31.01.2019